Czy dasz radę rozwiązać najtrudniejszy problem na australijskim egzaminie końcowym?

Czy dasz radę rozwiązać najtrudniejszy problem na australijskim egzaminie końcowym?
Ostatnie pytanie roku dotyczyło liczb zespolonych, stanowiących rozszerzenie systemu liczb rzeczywistych polegające na łączeniu liczb rzeczywistych i urojonych.

com.unsplash

Ostatnie pytanie roku dotyczyło liczb zespolonych, stanowiących rozszerzenie systemu liczb rzeczywistych polegające na łączeniu liczb rzeczywistych i urojonych.

Pytanie znajdujące się na ostatniej stronie najtrudniejszego egzaminu z matematyki na poziomie High School Certyfikat (HSC) w Nowej Południowej Walii w Australii ma na celu wyciągnięcie najbardziej utalentowanych uczniów matematyki w tym stanie poza ich strefę komfortu.

W tym tygodniu około 3300 uczniów weszło do sal egzaminacyjnych, aby przystąpić do wyczerpującego, trzygodzinnego dodatkowego testu z matematyki, a wielu z nich przeglądało ostatnią stronę, aby ocenić trudność najtrudniejszych problemów.

Mówiąc do Herold poranka w Sydney„Pytania od 14 do 16 były trudniejsze niż zwykle” – powiedziała 17-letnia Vivian Shaw z liceum rolniczego Jamesa Rossa „Bardzo brakowało mi czasu i myślę, że skończyłam na dwie minuty przed końcem.

Jej koleżanka z klasy, Sisi Pan, stwierdziła, że ​​test na wyższym poziomie był trudniejszy niż prace pisemne z poprzednich lat, które rozwiązywał w okresie poprzedzającym test, ale według niego pierwsze 10 pytań wielokrotnego wyboru – z algebry, mechaniki i dowodów – było łatwiejsze go wyłączyć. Na ostatnich, trudniejszych stronach.

„Ogólnie rzecz biorąc, było to dość trudne i większy nacisk położono na pytania umiarkowane i trudne, ale ukończyłem na czas” – powiedział Pan.

Ostatnie pytanie roku dotyczyło liczb zespolonych, stanowiących rozszerzenie systemu liczb rzeczywistych polegające na łączeniu liczb rzeczywistych i urojonych. Można je stosować w fizyce, czystej matematyce, lotnictwie i elektrotechnice.

Miriam Lees, doradca Towarzystwa Matematycznego Nowej Południowej Walii, powiedziała, że ​​liczby zespolone mogą być postrzegane jako tajemnicze i trudne, ale „stanowią podstawę większości naszego współczesnego życia”, w tym prądów i napięć komputerowych.

„Aby móc włączyć światło fluorescencyjne, potrzebujemy liczb zespolonych” – powiedział Lees.

Pytania 15 i 16 w artykule z Załącznika 2 mają na celu rzucić wyzwanie uczniom osiągającym wysokie wyniki, a niewielu uczniów przystępuje do testu, „spodziewając się, że ukończą pracę w taki sam sposób, jak robią to uczniowie z Załącznika 1 i zaawansowani” – wyjaśnia Lees.

Pytanie na ostatniej stronie najtrudniejszego egzaminu z matematyki na poziomie High School Certyfikat (HSC) w Nowej Południowej Walii w Australii.

Sydney Morning Herald / w zestawie

Pytanie na ostatniej stronie najtrudniejszego egzaminu z matematyki na poziomie High School Certyfikat (HSC) w Nowej Południowej Walii w Australii.

„W przeciwieństwie do pytań o liczby zespolone 20 lat temu, gdzie uczniowie mogli używać algebry, aby uzyskać odpowiedź, w tym roku musiałem użyć geometrii, zaawansowanej trygonometrii i reprezentacji wizualnych, aby je rozwiązać. Musiałem ich elastycznie używać do przenoszenia i przekształcania obiektów na diagram. Zobacz podobne pytanie w Załączniku 2.

„Od naszych absolwentów matematyki oczekujemy krytycznego, elastycznego i twórczego myślenia. Trudno to ocenić na egzaminie, przy takim pytaniu potrzebne są wszystkie te umiejętności.

RNZ

Nowy obowiązkowy test NCEA z umiejętności czytania, pisania i liczenia może być dla niektórych uczniów zbyt trudny. Od 2023 r. uczniowie szkół średnich będą musieli spełnić nowe wymagania, aby przystąpić do dowolnego poziomu NCEA. (Film został po raz pierwszy opublikowany w grudniu 2020 r.)

Stephen Barbuto, kierownik wydziału matematyki w Fairvale High School, który uczy tego przedmiotu od 45 lat, powiedział, że poza końcowymi, trudnymi pytaniami, to „w zasadzie praca z podręcznika”.

„Uczniowie, którzy przygotowali i odrobili pracę domową, mieli mnóstwo możliwości, aby wykazać się zrozumieniem. Jest jednak sporo trudnych pytań, ale dzięki temu uczniowie mają możliwość pokazania nam, co wiedzą.

„Czasami w Załączniku 2 odpowiedź nie zawsze jest najważniejsza, czasami wiąże się to z dowodami lub wyjaśnieniami.”

Drugie i ostatnie pytanie w artykule dotyczyło geometrii wykorzystującej wektory i poszerzy wiedzę niektórych uczniów, powiedział Barbuto.

„Ta grupa była w 10. klasie, kiedy byliśmy zamknięci. Odkryliśmy, że istnieją w tym zakresie luki, szczególnie w inżynierii. Nie jestem do końca pewien, jak moi uczniowie sobie z tym poradzą.

Hubert Lamm, nauczyciel matematyki w szkole średniej dla chłopców w Normanhurst, powiedział, że w ciągu ostatnich kilku lat ostatnie pytanie na arkuszu Załącznika 2 upodabniało się do problemów, jakie uczniowie mogą napotkać na konkursach matematycznych.

„Uczniowie naprawdę muszą wykazać się kreatywnym myśleniem matematycznym, aby znaleźć odpowiedź. Te pytania przypominają trochę polowanie na padlinożerców, a punkt wyjścia nie zawsze jest jasny i nie sądzę, żeby ostatnie pytanie tegorocznego egzaminu pojawiło się na poprzednich egzaminach .”

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *