Czy kupujący w Czarny piątek posłuchają rady Banku Rezerw, aby ograniczyć wydatki?

Czy kupujący w Czarny piątek posłuchają rady Banku Rezerw, aby ograniczyć wydatki?

Wyglądało na to, że kupujący wyrzucili ostrożność w sobotę – pierwszą okazję, którą wielu mogło wykorzystać podczas wyprzedaży w „Czarny piątek” – w obliczu rady Banku Rezerw, aby ograniczyć wydatki.

„Władza jest w rękach ludzi. Wiesz, jeśli tylko zaczniesz działać, '1% różnicy’ w oczekiwaniach inflacyjnych i wzroście płac ułatwi nam pracę. Nie musimy ponosić tego kosztu” – powiedział . Adrian Orr powiedział na początku tego tygodnia.

W sobotni poranek, z torbami w dłoniach, Nicky i Nico Pettipas spacerowali wzdłuż Lambton Quay w Wellington.

Nikkei powiedział, że nie zwracają uwagi na wiadomości z Banku Rezerw po wzroście oficjalnego kursu gotówki i „oszczędzali przez cały rok”, aby móc zarobić na transakcjach.

Czytaj więcej:
* Kolejki i zatłoczone parkingi, ponieważ Kiwi biorą udział w wyprzedażach w Czarny piątek
* Oferty Boxing Day przyciągają tysiące kupujących do centrów handlowych w Christchurch
* Wydatki w Czarny piątek wyprzedziły Boxing Day, z początkową sprzedażą na poziomie 253 milionów dolarów

Abigail Dougherty/Personel

Główny ekonomista ASB, Mark Smith, mówi o trendach wydatków i perspektywach Czarnego Piątku.

20-letnia Amelia Taka i 21-letnia Ava Jean wybrały się autostopem w poszukiwaniu prezentów świątecznych w sobotę rano.

Ale obaj powiedzieli, że postanowili nie dostawać w tym roku prezentów bożonarodzeniowych, ponieważ rosnące koszty utrzymania zmieniły niektóre z ich nawyków związanych z wydatkami.

Gan powiedziała, że ​​„wydawała mniej na robienie rzeczy, które czynią życie interesującym”, podczas gdy Taka powiedziała, że ​​musi teraz oszczędzać na artykuły spożywcze i bardziej myśli o wychodzeniu.

Aby obniżyć inflację z rekordowych poziomów, Bank Rezerw Podniósł oficjalną stopę gotówkową o 75 punktów bazowych, do 4,25%. W środę ekonomiści zaskoczyli ekonomistów, przewidując, że w przyszłym roku stopa wzrośnie do 5,5%, jednocześnie przewidując więcej. Wysoka inflacja I cały rok Recesja.

Orr powiedział parlamentarnej Komisji Finansów i Wydatków, że to prawda, że ​​Bank Rezerw rozważa recesję, twierdząc, że celowo próbuje spowolnić wydatki w gospodarce.

Po wiadomościach z Banku Rezerw, które w tym tygodniu zniechęcały ludzi do wydawania pieniędzy, Gann powiedziała, że ​​uważa to za „głupie” i „manipulowanie” rynkiem.

ona była "anarchizm" Zespół Black Friday w sklepie Cotton On Store w Lambton Quay, z dodatkowym personelem na liście z wyprzedzeniem, aby pomóc zaspokoić dodatkowe zapotrzebowanie.

Bruce McKay / Rzeczy

To był „chaotyczny” Czarny piątek dla zespołu Cotton On Store firmy Lambton Quay, z dodatkowymi pracownikami umieszczonymi wcześniej na liście, aby pomóc zaspokoić dodatkowe zapotrzebowanie.

„Nie sądzę, aby banki miały wpływ na to, jak wydawane są nasze pieniądze” – powiedziała.

Maddie i Scott Garvey z Wellington załatwiali sprawy w mieście, ale udało im się znaleźć kilka okazji.

Scott, prowadząc firmę handlową, wiedział, że w przyszłym roku mogą nadejść ciężkie czasy, więc wykorzystywali wszystko, co mogli.

– Wiemy, że będzie ciężko.

To był „chaotyczny” Czarny piątek dla zespołu w sklepie Cotton On firmy Lambton Quay, ponieważ dodatkowy personel został umieszczony na listach, aby pomóc zaspokoić popyt.

Zwykle jest bardzo zajęta, powiedziała Annalise Frances, asystentka kierownika sklepu w sobotę, która ma około dwa razy więcej transakcji niż zwykle.

„Wygląda na to, że wszyscy nadal robią zakupy” – powiedziała.

To była jednak zwykła sobota dla Emmy Thomas, która prowadzi sklep Kathryn Wilson w Old Bank Arcade.

Kupujący w Czarny piątek w Christchurch CBD.

Kai Schwerer / Rzeczy

Kupujący w Czarny piątek w Christchurch CBD.

Sklep oferował tylko promocje na Czarny piątek online i myślałem, że sprzedają produkty po „wyższej cenie”, aby ich klienci byli mniej narażeni na promocje.

Chris Wilkinson, dyrektor zarządzający First Retail Group, zapuścił się do centrum miasta Wellington, które, jak powiedział, przypomina dzień przed Bożym Narodzeniem, gdzie wszędzie są ludzie.

„Sklepy są zatłoczone, a wiele z nich utworzyło specjalne obszary, w których można klikać i zbierać zakupy dokonane wcześniej. Wydaje się, że więcej sprzedawców detalicznych przyjęło sezon”.

Powiedział, że jego zespoły w Auckland i Christchurch widziały podobne sceny w centralnych dzielnicach biznesowych, a centra handlowe i parki handlowe były również zajęte od czasu ich otwarcia w piątek rano.

Ale do południa w sobotę centrum Christchurch było tylko nieznacznie bardziej zatłoczone niż w typowy weekend, a liczba turystów wzrosła na statkach wycieczkowych.

Turyści ze statku wycieczkowego Deb Hunt i Sheryl Stocking z Las Vegas robili zakupy w Czarny piątek w Christchurch.

Kai Schwerer / Rzeczy

Turyści ze statku wycieczkowego Deb Hunt i Sheryl Stocking z Las Vegas robili zakupy w Czarny piątek w Christchurch.

Należą do nich rodowita para z Las Vegas, Sheryl Stocking i Deb Hunt, która miała doświadczenie w sprzedaży detalicznej z gigantami Target i Kmart.

Stocking powiedział, że pracował w handlu detalicznym w latach 70., kiedy Czarny Piątek wciąż był popularną koncepcją w Stanach Zjednoczonych.

Wspomina rok, w którym zawarł umowę na olej silnikowy za 5 dolarów i „prawie wywołał zamieszki”.

Ludzie w USA stoją w kolejkach godzinami, jeśli nie dniami, po oferty, powiedział Hunt.

„Wszyscy tutaj są uprzejmi” – powiedziała. „Nie ma prawdziwego szaleństwa”.

Miejscowi Mia Rolston i Portia Ashby wyszli z sklepu obuwniczego Platypus z pustymi rękami, pomimo dużych szyldów reklamujących 50% zniżki.

„Teraz go nie potrzebuję” — powiedział Rolston. „Jeśli zobaczę coś, co mi się spodoba, kupię to… Sprzedaż w mieście jest raczej mierna”.

Para preferowała oferty online w Czarny piątek, twierdząc, że oferują jeszcze większe rabaty.

James Thompson był w Christchurch tylko w interesach. Spodziewał się, że Oakland dostanie więcej ofert i jak dotąd został zwabiony 40% zniżką na szorty.

„Nie rozumiem Czarnego Piątku”, powiedział, „Widzę to tylko w wiadomościach”.

W czasie czarnego piątku i cyberponiedziałku Shopify, dostawca infrastruktury handlu internetowego wspierający nowozelandzkich sprzedawców, udostępniał dane w czasie rzeczywistym na podstawie tego, jak robią zakupy Nowozelandczycy.

Od 9 rano w sobotę średnia opłata za wózek dla Nowozelandczyków wynosiła 143,23 USD, co oznacza wzrost w porównaniu ze średnią z zeszłego roku wynoszącą 139,05 USD z Czarnego piątku 2021 i 125,24 USD z 2020 roku.

Najpopularniejsze kategorie produktów to odzież i akcesoria, zdrowie i uroda, dom i ogród, żywność i napoje oraz zabawki i gry.

Sprzedaż nie uwiodła Mii Rolston i Portii Ashby.

Kai Schwerer / Rzeczy

Sprzedaż nie uwiodła Mii Rolston i Portii Ashby.

Czarny piątek w regionie Azji i Pacyfiku „powraca z hukiem”, powiedział Shane Broughton, dyrektor zarządzający Shopify.

„Widzieliśmy, jak konsumenci wydają w tym sezonie, aby oszczędzać na dłuższą metę, dokonując przemyślanych i świadomych zakupów niezależnych nowozelandzkich marek.

„To inspirujące widzieć sprzedawców Shopify w ruchu w ten weekend, spotykających się z klientami online, w sklepie lub gdziekolwiek pomiędzy, aby nawiązać prawdziwy kontakt i zbudować lojalność kupujących”.

Dyrektor generalny Nowej Zelandii, Greg Harford, powiedział, że spodziewają się, że całkowite wydatki w całym kraju wyniosą 260 milionów dolarów.

Było jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, jak sklepy poradzą sobie w Czarny piątek, ale statek wycieczkowy zacumował w Wellington i był to piękny dzień, który pomógł.

„Naprawdę dobrze było widzieć, jak pasażerowie statków wycieczkowych ponownie wychodzą w ciągu ostatnich kilku tygodni, a to pozytywna rzecz dla sektora detalicznego”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *