NZ Herald Business Traveller Grant Bradley ocenia klasę biznes na Singapore Airlines z Londynu do Singapuru. Wideo / Grant Bradley
TEST: Lot w klasie biznes na Boeingu 777-300ER Singapore Airlines
Droga: Z Londynu do Singapuru (LON-SIN) na SQ321
Przed lotem
Pobierz aplikację i baw się dobrze. Odłóż numer rezerwacji i odłóż
Idź, zarezerwuj kucharza, pobierz gazety i czasopisma i bądź na bieżąco ze statusem swojego lotu i miejscem, w którym pojawi się Twój bagaż. Pokaże również loty innymi liniami lotniczymi, które są częścią Twojej podróży, z wpisem referencyjnym rezerwacji. Po prawie trzech latach braku podróży międzynarodowych, wszechobecność aplikacji i ich ulepszona użyteczność dla linii lotniczych i innych części ekosystemu podróży stały się bardzo oczywiste.
Doświadczenie na lotnisku Heathrow
Starannie zaplanuj swoją podróż na lotnisko, dotarcie ze stacji Paddington pociągiem Heathrow Express (25 rezerwacji na ten sam dzień) do terminalu na Heathrow Terminal 2 zajęło godzinę i 40 minut. Zwiększysz apetyt, ponieważ do holu wejściowego naprzeciwko bramy B44 jest około 45 minut marszu. Heathrow nie było szczególnie zajęte we wtorkowe popołudnie na początku września, kiedy mijaliśmy. Kolejki do ścisłej ochrony były krótkie. Terminal 2 identyfikuje się jako Terminal Królowej, który jest stosunkowo nowy z kilkoma dobrymi opcjami zakupów w strefie lotniczej, ale między pirsami są duże odległości.
Poczekalnia Singapore Airlines
Odpowiednie wejście jest przeciwieństwem B44. Z niektórych miejsc roztacza się widok na plac lotniska i duży wybór przekąsek i dużych posiłków. Trudno pobić znacznie przeprojektowaną kolekcję poczekalni w singapurskim centrum lotniczym w Changi, gdzie w ciągu ostatnich dwóch lat wydano prawie 55 milionów dolarów na stworzenie prywatnych przestrzeni, od salonów Kris Flyer i Star Alliance po Private Room. Jednak London Lounge ma pięć bardzo przestronnych łazienek (z których wszystkie działały, kiedy tam byłem) i wiele wygodnych miejsc do pracy (osiem prywatnych kabin doskonale nadaje się do tego celu) lub relaksu. Było tłoczno między 19:00 a 21:30.
Abordaż
To był krótki spacer od terminalu, ale dla wielu pasażerów trochę kłopotliwy. Linie lotnicze nie mogą kontrolować wszystkiego na ziemi, zwłaszcza w portach oddalonych od swoich hubów.
Samolot
Boeing 777-300ER jest obsługiwany przez Singapore Airlines od ponad dekady. Według Planespotters, duże, szerokie obiekty są najstarsze we flocie linii lotniczej, a osiem z 26 samolotów z magazynu pandemicznego nie zostało jeszcze zwróconych. Jednak to było dobre dla starego samolotu.
Konfiguracja kabiny
Biznes to schemat 1-2-1, w którym wszystkie miejsca mają dostęp do przejścia.
siedzenie
Byłem w 23K, miejsce przy oknie z tyłu kabiny. Po raz pierwszy zaprezentowany w 2013 roku, fotel jest naprawdę tronem, to przyjazny duży niedźwiedź na siedzenie, nawet dość duża osoba ma 15 cm zapasu. Mówi się, że jest to najszersze siedzenie na niebie. Łatwo się skręca, a skrzydła są skierowane do przodu, zapewniając tyle prywatności, ile chcesz, ale pochylając się do przodu, możesz łatwo porozmawiać z innym podróżnikiem w środkowej części i po drugiej stronie przejścia. To tutaj znajdują się miejsca Business Premier linii Air New Zealand, o czym zauważył szef linii Greg Foran na początku tego roku. Wszystkie miejsca Singapore Airlines są skierowane przodem do kierunku jazdy i mają widok z dwóch okien, z godnym uwagi wyjątkiem rzędów 19 i 21, które nie mają okien.
Od łatwo dostępnego panelu sterowania prostego podłokietnika po możliwość odchylania o 132 stopnie i ulepszoną ergonomiczną poduszkę siedziska. Po przekształceniu w łóżko (wystarczająco łatwe lub z pomocą stałej załogi, ma 79 cali (2 metry) długości, szerokie u góry i zwęża się w szczelinę, w której znajdują się twoje stopy.
Siedzenie posiada również amortyzowaną poduszkę oparcia i dwie nowe pozycje siedzące – „Lazy Z” i „Sundeck” – po czym nastąpiły badania i opinie klientów. Masz miejsce do przechowywania butów lub toreb na podłodze i dużo miejsca do przechowywania w jamie na stopę, kiedy śpisz. Obok wyświetlacza LCD znajduje się lustro za przesuwaną pokrywą i pojemna szafka za kolejnymi przesuwanymi drzwiami, idealna na kosztowności, takie jak paszport, i wystarczająco duża, by pomieścić aparat. Na ramieniu znajduje się wgłębienie na laptopa lub wygodnie leży na podłodze pod częścią siedzenia. Krótko mówiąc, jest więcej miejsca do przechowywania niż większość przypadkowych potrzeb podróżnika, a podnoszony stół można regulować na wysokość, aż znajdziesz dobrą ergonomiczną pozycję.
w pracy
To, co linia lotnicza opisuje jako wielofunkcyjną tablicę biznesową, która jest rodzajem skrętu w lewo lub w prawo, zawiera trzypunktową wtyczkę (nie jest wymagana przejściówka) i wybór portów USB. Posiada latarkę do czytania oraz włącznik/wyłącznik LCD. Połączenie Wi-Fi na pokładzie jest łatwe w Safari i jest bezpłatne dla pasażerów Klasy Biznes do 100 MB. Z niezawodnością jest to trudne i jest blokowane przez niektóre kraje, do których będziesz latać, więc sprawdzaj dalej. Moja praca była chaotyczna, ale żeby być uczciwym, byłam na wakacjach, więc nie miałam pilnych zobowiązań związanych z pracą. Dodaj pakiet premium za 16 USD, jeśli pracujesz nad dużym projektem biznesowym.
Jedzenie i picie
Pasażerowie otrzymują przed startem szklankę soku lub szampana, orzechy i drinka zaraz po wejściu na pokład, a po godzinie i 15 minutach lotu podawany jest główny posiłek, czyli kolacja. Jest to główny posiłek i miejsce, w którym należy podawać Book the Cook – więc jest to świetny posiłek na początku lotu. Szefowie cateringu linii lotniczych powiedzieli mi podczas postoju w Singapurze, że większa liczba klientów w luksusowych kabinach nie tylko cieszy się zmienionym menu, ale jeszcze mocniej uderza w koszyk z napojami podczas imprezy. Kiedy wymagane były maski (przepis zniesiono między moimi lotami w sierpniu i wrześniu), pasażerowie mogli paść się i pić bez ich noszenia, co zachęcało do większej konsumpcji.
Zjesz obiad w restauracji na pokładzie z pełną obsługą stołową, szerokim wyborem win i odpowiednimi napojami bezalkoholowymi. Book the Cook jest dostępny do 24 godzin przed podróżą. Polecam spróbować jedzenia grupie singapurskich sprzedawców – linia lotnicza przekonała dziesiątki ulicznych sprzedawców do podzielenia się swoimi sekretnymi przepisami ze świetnym rezultatem. Oto szczyt menu dla zamawiających a la carte:
Dodatki
Pakiet udogodnień jest dostępny na życzenie i warto go zamówić. Seria Quercus brytyjskiego perfumiarza Penhaligon obejmuje produkty do mycia rąk, mgiełki do twarzy i mgiełki do twarzy.
Są też kapcie, skarpetki, cienie do powiek, szczotka do włosów i zatyczki do uszu, aw dwóch łazienkach klasy biznesowej są zestawy dentystyczne i do golenia (i więcej produktów Penhaligon).
Lot
30-minutowa spóźniona odpowiedź – przerażające lato na Heathrow oznaczało, że wolne miejsce było dostępne. Nadrobiliśmy czas na 11 467-kilometrowej podróży. Światła zgasły około 12:30 po obiedzie, a kabina ruszyła około sześciu godzin później. Wylądowaliśmy w Changi zaledwie pięć minut później niż planowaliśmy.
zabawa
Dostępnych jest 1800 opcji rozrywki – filmy, programy telewizyjne, muzyka, gry i aplikacje – telefon z ekranem dotykowym wideo i 18-calowy osobisty ekran LCD HD ze słuchawkami z redukcją szumów (są na nie dwa gniazda – jedno w podłokietniku i jedno za łokciem). Kanały informacyjne na żywo są świetne.
Bagaż
Do 40 kg, a Twój bagaż ma metki priorytetowe.
(Uwaga na temat bagażu z poprzedniego lotu: Chociaż Singapore Airlines nie mają umowy o wspólnym użytkowaniu z Islandią – którą lecieliśmy z Heathrow do Reykjaviku – umowa między liniami lotniczymi zapewniła bezproblemowe wydawanie biletów po drodze dzięki przyjaznemu personelowi odprawy w Changi Co najważniejsze, nasz bagaż przetrwał i znalazł się pierwszy na pasie na Islandii, działając jak surowa mantra dla wielu podróżnych.)
Cena £
Sześciomiesięczny lot w klasie biznes z Heathrow do Singapuru został zarezerwowany za nieco ponad 6400 USD. Możesz wykorzystać mile Chrisa Flyera na podwyższenie klasy, jeśli zarezerwowałeś klasę ekonomiczną premium.
Gdzie pasuje klasa biznes
Silne odbicie popytu na luksusowe kabiny nastąpiło w doskonałym czasie dla Singapore Airlines. 70-letni przewoźnik był jedną z firm najbardziej dotkniętych we wczesnych stadiach pandemii, spadając do 4 procent przepustowości, zanim skorzystał ze zwiększonego popytu po ponownym otwarciu granic pod koniec ubiegłego roku. Pilnuje swoich operacji, obracając samoloty i załogę w lotach towarowych i podejmując ryzyko sprowadzenia większości najsłynniejszych uziemionych A380 na długo przed ich ponownym otwarciem. Po dużych stratach, w pierwszym kwartale roku obrotowego wypracowała zysk operacyjny. A prośba pomaga z przodu samolotu
Byłem gościem Singapore Airlines, gdzie Jo Ann Tan, starszy wiceprezes ds. planowania marketingowego, powiedział podczas briefingu, że popyt na kabiny premium jest nieco większy niż przed pandemią. To jest jasne. Na naszych lotach było kilka pustych miejsc. Gdy firmy śledzą ogólną populację, mówią, że ci, którzy twierdzą, że podróże służbowe są martwe, są w błędzie. „Widzimy również, że w przypadku podróży wypoczynkowych i zemsty ludzie są gotowi wydać trochę więcej, ponieważ oszczędzali przez dwa i pół roku. 'Niektórzy byli również skłonni wydać więcej, aby uzyskać więcej miejsca ze względu na problemy zdrowotne'”. Tan powiedział.
osąd
Greg Foran odbył trochę podróży i słusznie zidentyfikował produkt Singapore Airlines jako coś, co można podziwiać. Doświadczenie w klasie biznes podczas tego lotu było niesamowite.