dostarczony
Ten kilogram na kilogram jest najmocniejszym motocyklem w tym aspekcie modelu MotoGP.
iJeśli masz dość czekania, aż Mazda wypuści na rynek samochód sportowy z silnikiem rotacyjnymTo druga najlepsza rzecz. Nieco.
to nie jest dwudrzwiowe coupe, ale wykorzystuje mocny silnik obrotowy o dużej mocy. Ma też dwa koła, ale to blisko.
Nazwany Crighton Racing CR700W, to najnowsza ewolucja supermotocykla spinningowego Crighton. Dwuwirnikowy silnik o pojemności 690 cm3 może nie ugrzęznąć w wojnie o pojemności, ale 164 kW i 142 Nm momentu obrotowego zdecydowanie stawia CR700W w solidnym towarzystwie.
A tak przy okazji, bez paliwa wszystko waży 129,5 kg. To nie literówka, tak się dzieje, gdy silnik i skrzynia biegów ważą łącznie 43 kg, koła i owiewki wykonane są z włókna węglowego, a podwozie ze stopu aluminium.
Czytaj więcej:
* Małe samochody z wielką grawitacją: historia Mazdy Kei
* Jeśli jesteś znudzony i masz super motocykl, zrób to
* Pięć gwiazdek na Tokyo Motor Show
Co ciekawe, podwozie wywodzi się z oryginalnego podwozia Spondon CR700P, które jest oparte na starszej ramie Norton, która ma zbiornik oleju silnikowego w poszyciu ramy.
Układ wydechowy jest również bardzo sprytny. Wykorzystuje energię gazów wydechowych do wytworzenia podciśnienia, które zasysa zimne powietrze do silnika przez górne żebra z wirników, aby schłodzić silnik bez żadnego poboru energii.
Ta waga w rzeczywistości plasuje CR700W bardzo zbliżoną do wagi i mocy maszyny MotoGP, która generuje około 216 kW, ale waży co najmniej 157 kg. Dokładna wartość to 1,23 kW/kg dla CR700W, w porównaniu do 1,35 kW/kg dla MotoGP.
Oczywiste jest, że Mason Law, zwycięzca brytyjskiego Supersport GP2 Cup 2020, absolutnie kocha CR. „Prędkość motocykla jest niesamowita. Czujesz się, jakbyś był napędzany na pasie startowym lotniskowca w myśliwcu F-35.
„Ta prędkość początkowa, wraz z niższą masą, oznacza, że ma on stosunek mocy do masy współczesnego motocykla MotoGP, ale z większym momentem obrotowym”.
W rzeczywistości, pomimo tego, co można by pomyśleć o wirnikach i potrzebie wymuszonego doładowania w celu wytworzenia momentu obrotowego, CR700W wytwarza większy moment obrotowy niż Ducati Panigale V4 i tylko około 8 Nm mniej niż trzecia generacja Suzuki Hayabusa o pojemności 1300 cm3.
zainteresowany? To samo. Ale będzie to kosztować 85 000 funtów (162 276,90 NZ $), a zostanie zbudowanych tylko 25. Jeśli jednak chcesz prawdopodobnie najszybszej maszyny dwukołowej na rynku, naprawdę nie możesz wyjść poza CR700W.