Używamy liter na co dzień w naszym życiu, ale wydaje się, że jest jedna mała litera, której nie rozpoznajemy.
Psychologowie z Johns Hopkins University odkryli, że większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że istnieją dwa rodzaje małych liter g.
Jednym z nich jest otwarty ogon „g”, który większość z nas napisał odręcznie, a jego obraz jest porównywalny do „pierścionka z wiszącym na nim haczykiem”.
Subskrypcja Do naszego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu od Indy100
Następnie pojawia się pierścień „g”, który pojawia się w druku, takim jak książki i gazety, a także w czcionkach szeryfowych, takich jak Times New Roman i Calibri — wszyscy widzieliśmy ten typ litery milion razy, ale pamiętanie go wydaje się być zupełnie inne wyzwanie.
W opublikowanym przeze mnie badaniu wzięło udział 38 ochotników Journal of Experimental Psychology: Ludzkie poznanie i wydajność Poproszono ich o napisanie listy listów, które ich zdaniem miały dwie różne formy w druku.
W pierwszym eksperymencie „większość uczestników nie pamiętała o istnieniu rozwiązania cyklicznego g” Chociaż tylko dwie osoby mogąŁadne pisanie looptail g.
„Nie do końca wiedzą, jak wygląda ta wiadomość, mimo że potrafią ją przeczytać” — mówi współautorka, Gali Ellenblum. Powiedział.
Kolejni uczestnicy zostali poproszeni o wyszukanie w tekście przykładów pętelki g, a następnie poproszeni o odtworzenie tego wzoru literowego i ostatecznie tylko jedna osoba mogła to zrobić, podczas gdy połowa grupy napisała otwartą g.
Pytanie wielokrotnego wyboru zadawane uczestnikomYouTube/Uniwersytet Johna Hopkinsa
Na koniec uczestnicy badania zostali poproszeni o wybranie litery g w teście wielokrotnego wyboru z czterema literami do wyboru, w którym siedmiu z 25 udało się to zrobić poprawnie.
Jak możemy znać literę, ale jej nie rozpoznajemy?
Może to mieć coś wspólnego z faktem, że nigdy nie nauczyliśmy się pisać tego rodzaju „g”, twierdzi Michael McCloskey, starszy autor artykułu.
„Myślimy, że może się tutaj zdarzyć, że uczymy się kształtów większości liter po części dlatego, że musimy je pisać w szkole”. Looptail g to „coś, czego nigdy nie nauczyliśmy się pisać, więc możemy nie nauczyć się również jego kształtu” – powiedział.
„Ogólnie rzecz biorąc, nasze odkrycia rodzą pytania o warunki, w których intensywna ekspozycja prowadzi do szczegółowej, dokładnej i dostępnej wiedzy, a nie skutkuje”.
W filmie pokazanym na kanale YouTube Johna Hopkina cztery różne grupy, uszeregowane od jednego do czterech, pojawiają się na ekranie, gdy proszę widzów, aby odgadli, jakie jest prawidłowe rozwiązanie „g”.
(*spoiler dalej*)
Prawidłowa odpowiedź to numer 3.
Tymczasem badanie to doprowadziło również do zakwestionowania wpływu mniejszego pisania i korzystania z większej liczby urządzeń na nasze umiejętności czytania.
„A co z dziećmi, które dopiero uczą się czytać? Czy mają trochę większy problem z tą formą g, ponieważ nie zostały zmuszone do zwracania na nią uwagi i pisania?” — powiedział McCloskey.
„To jest coś, czego tak naprawdę nie wiemy. Nasze odkrycia dają nam interesujący sposób patrzenia na pytania dotyczące związku pisania z czytaniem…”
Podziel się swoją opinią w naszych demokratycznych wiadomościach. Kliknij ikonę głosowania u góry strony, aby pomóc podnieść ten artykuł w rankingach indy100.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”