Rząd multiwitamin na półce w supermarkecie. Z cenników wynika, że wszystkie produkty są na sprzedaż – poza tym w różowej butelce.
To bardzo znajomy widok dla niektórych kobiet, które powiedziały, że płacą „różowy podatek” – wyższą cenę za produkty skierowane do kobiet.
Juliet Seifertsen, reporterka podróżnicza dla magazynu Stuff, robiła w niedzielę zakupy w New World Victoria Park w Auckland i była sfrustrowana, widząc, że wszystkie jej witaminy Health by Habit zostały przecenione o 4 dolary – z wyjątkiem multiwitaminy dla kobiet.
„Skończyło się na tym, że kupiłam kilka innych produktów tej samej marki tylko dlatego, że były w sprzedaży” – powiedziała.
Czytaj więcej:
* Pretty in Pink: Poczuj dobre zakupy, które również w tym miesiącu sprawdzą się dobrze
* Czekasz na ofertę z Czarnego Piątku? Nie zakochaj się w tym
* Jeremy Ellwood i Michelle Acourt: Dlaczego tak wrażliwi? To tylko reklama
„To znaczy, może znak sprzedaży spadł? Kto wie… ale zdecydowanie wpłynęło to na moją decyzję o zakupie”.
Rzecznik żywności powiedział, że nie ma „różowego podatku” na produkty.
„Po prostu różne produkty są wyjątkowe w różnym czasie, a kiedy wszedłem, aby zrobić twoje zdjęcie, multiwitamina dla mężczyzn była wyjątkowa”.
Powiedziała, że dwa tygodnie temu multiwitaminy dla kobiet były w szczególnej sytuacji, a mężczyźni nie.
„Nasz zespół ds. kategorii przyjrzał się produktom, produkty mają tę samą cenę i były oglądane prywatnie tyle razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy”.
Podczas gdy Foodstuffs twierdzi, że przykład Sivertsena to tylko przypadek wizyty na zakupach, w której brakuje oferty specjalnej, badania wykazały, że kobiety, które uważają, że płacą więcej, mogą mieć rację.
W 1994 r. Kalifornia zakazała „ceny ze względu na płeć” i stwierdziła, że każdego roku kobiety płacą ponad 1200 dolarów dodatkowych kosztów i opłat.
Badanie przeprowadzone w Nowym Jorku z 2015 r. wykazało, że produkty dla kobiet kosztują o 7% więcej niż podobne produkty dla mężczyzn.
Michelle Duff i Kirsty Johnston / STUFF
Tell Me About This to cotygodniowy podcast, który oferuje intymne, eksperckie spojrzenie na zawiłe zawiłości feminizmu, seksualności i próby przetrwania jako kobieta w świecie zbudowanym dla mężczyzn.
Recenzja Uniwersytetu Otago znalazła gStroje dziewczęce często były droższe z tych dla chłopców. W 2016 r. badanie wykazało, że kobiety płacą więcej za przybory toaletowe i odzież w supermarketach w Wielkiej Brytanii – kobiety płacą średnio 1,54 funta (2,96 NZ) więcej za koszyk towarów niż mężczyźni.
Nowozelandzka pisarka śledcza Rebecca Styles znalazła SPłacić 42 USD za cięcie fryzjerskie, Chociaż kosztowało to jej regularną fryzjerkę 102 USD za tę samą usługę w listopadzie.
Style szukały w Internecie cen w 15 salonach w Wellington i odkryły, że 14 salonów ma ceny dla płci. Męski krój i styl były średnio o 38 dolarów tańsze.
W ubiegłym roku salony fryzjerskie Vivo zmieniły ceny z tradycyjnych cen dla kobiet i mężczyzn na ceny neutralne pod względem płci we wszystkich swoich 90 salonach.
W tym tygodniu odliczanie jednorazowych, neutralnych pod względem płci maszynek do golenia Bic kosztowało 8,50 USD za 20 sztuk, czyli 43 centy za sztukę, podczas gdy „Women’s Razors” Bic były dostępne tylko jako podwójne opakowanie 3,70 USD, czyli 70 centów za każdą z nich. .
Współzałożyciel Straightface, Luke McMeeken-Ruscoe, jednorazowa maszynka do golenia zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, powiedział, że zauważył firmy, które próbują oddzielić konsumentów od pieniędzy, tworząc produkty, które wyglądają trochę inaczej, ale działają dokładnie w ten sam sposób.
„Najskuteczniejszą rzeczą, jaką robimy każdego dnia, jest głosowanie naszym portfelem”
Powiedział, że nie ma różnicy w brzytwach i maszynkach do golenia dla mężczyzn i kobiet.
„Ostrza w maszynkach do golenia są takie same. Nie ma maszynek do golenia dla mężczyzn ani kobiet, to tylko stal ostra na skórze.”
Andrew Murphy, starszy wykładowca marketingu na Uniwersytecie Massey, powiedział, że istnieją trzy sposoby uzasadniania różnic cenowych przez producentów lub sprzedawców detalicznych.
Jeśli produkt jest wyspecjalizowany lub zoptymalizowany dla kobiet, jego opracowanie może być droższe. Powiedział, że to możliwe, ale może to być drugorzędny czynnik.
Produkt przeznaczony dla odbiorców niszowych może być też droższy – powiedział. Lub może to być po prostu wycena rynkowa. „Kobiety są skłonne zapłacić więcej za coś bardziej odpowiedniego dla funkcji, projektu lub marki”.
Kobiety często otrzymywały wyższe pensje, pomimo niższych pensji, powiedziała ekspert ds. marketingu Angela Meyer.
„Marki są inteligentne, jeśli istnieje możliwość zarobienia większych pieniędzy na rebrandingu lub upublicznieniu czegoś, zrobią to” – powiedziała.
Ponadto istnieje przekonanie, że kobieta jest gotowa zapłacić więcej niż mężczyzna. Kobiety odpowiadają za 80% wszystkich decyzji zakupowych i często postrzega się nas raczej jako wydających niż oszczędzających.
„Kobiety mają również różną presję, aby patrzeć w określony sposób i widzieć, że ubrania, produkty higieniczne i produkty do higieny osobistej są zawsze droższe dla kobiet, mimo że nie ma tak podstawowego uzasadnienia ekonomicznego, jak wyższe koszty produkcji towarów. Różowy nie jest kolorem dziewczęcym .To tylko kolor!” Kolor kosztuje kobiety więcej”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”