Rzeczy
Komisja Handlu twierdzi, że kierowcy mogą uzyskać lepszą ofertę, rozglądając się za najtańszym paliwem. (zdjęcie archiwalne)
Komisja Handlu twierdzi, że kierowcy mogliby uzyskać lepszą cenę za paliwo, rezygnując z programów lojalnościowych i zakupowych.
Ponieważ wielu Nowozelandczyków przygotowuje się do wyruszenia w drogę na letnie wakacje, komitet zachęca kierowców, aby „przebijali opony” w związku z rabatami na paliwo i porównywali oferowane ceny, aby upewnić się, że otrzymują najlepszą cenę.
Prezes John Small powiedział, że chociaż programy lojalnościowe stanowią ważną część krajobrazu detalicznych cen paliw i mogą zapewniać oszczędności, często wymagają skomplikowanych wzorców zachowań, aby uzyskać maksymalne oszczędności.
Najnowsze ustalenia komisji Kwartalny raport z monitoringu paliwBadania wykazały, że przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca kierowcy mogliby uzyskać lepszą jakość, gdyby w danym dniu szukali rzeczywiście najniższej ceny na swoim obszarze.
„Nowozelandczycy naprawdę powinni wypróbować programy lojalnościowe i porównać ceny talerzy, aby zmaksymalizować oszczędności na dystrybutorze” – stwierdził Small.
Lawrence Smith / Rzeczy
Wysokie ceny benzyny pogłębiają ból, który kierowcy już odczuwają w związku z kryzysem kosztów życia.
Narzędzia takie jak aplikacja Gaspy umożliwiły kierowcom znalezienie najniższej ceny paliwa bez konieczności podróżowania po okolicy w poszukiwaniu najlepszej oferty.
„Kiedy kupujesz po najlepszych cenach, kierowcom często lepiej jest wybrać stację benzynową z najniższą ceną lub lokalizację, która oferuje jednorazowy „dzień zniżki”, niż polegać na skomplikowanym systemie lojalnościowym.
Komisja opracowała różne programy rabatowe i porównała wartość prostego rabatu z wartością oferowanego przez droższego sprzedawcę paliw i bardziej złożony system lojalnościowy.
Korzystając z informacji o cenach detalicznych Gaspy, porównała średnią obniżoną cenę 91-oktanową marek BP, Z i Mobil ze średnią obniżoną ceną u taniego konkurencyjnego paliwa Pak’nSave Fuel.
Z raportu wynika, że cena detaliczna tabliczek o liczbie oktanowej 91 była średnio wyższa w punktach sprzedaży detalicznej, które prowadziły program lojalnościowy w porównaniu z tymi, które tego nie robiły.
W dwóch z trzech przeanalizowanych scenariuszy najtańszą benzynę zapewnił Pak’nSave Fuel, natomiast we wszystkich trzech przypadkach Mobil był najdroższy.
Chociaż program Mobile Smiles Rewards oferuje korzyści w postaci punktów SMILES, które można wymienić na vouchery, zdobyte punkty przełożą się na zniżkę w wysokości 1,7 centa za litr – czyli mniej niż połowę kwoty wymaganej do nagrody w wysokości 5 dolarów. W raporcie napisano.
Chociaż w jednym scenariuszu „teoretycznie możliwe” było, że BP będzie tańsze, komisja stwierdziła, że będzie wymagać od kierowców przestrzegania określonego schematu zakupów paliwa przez okres ośmiu tygodni, a także robienia zakupów spożywczych w jednym z uczestniczących detaliści. W tym samym programie.
Powiedziała, że rabaty byłyby mniejsze, gdyby zastosowano „bardziej realistyczne” zachowania konsumentów.
Jak w przypadku wszystkich przedsiębiorstw Small stwierdził, że sprzedawcy detaliczni paliw powinni zadbać o to, aby wszelkie informacje dotyczące cen lub promocji były jasne, prawdziwe i jednoznaczne, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd, a ważne informacje nie powinny być ukrywane drobnym drukiem. Zapewniłoby to, że konsumenci otrzymają umowę, o której myśleli, że otrzymają.