Dżokeje z Hall of Fame, Damien Oliver i Darren Bedman, były mistrz dżokej Shane Dai, poparli kolce dla australijskich kurtek jeździeckich.
W specjalnej kolumnie opublikowanej w Racenet w poniedziałek rano, Day powiedział, że sztywne australijskie kamizelki zwiększają obrażenia, jakich doznają jeźdźcy podczas upadków, ponieważ nie są w stanie toczyć się po uderzeniu.
Australijskie kurtki do jazdy konnej nasilają skutki upadków, powiedział Day, ponieważ badanie przeprowadzone przez firmę Rural Industries and Development rządu australijskiego wykazało, że urazy szyi wzrosły od czasu ich wprowadzenia.
Day, który jeździł na ponad 100 zwycięzcach Grupy 1 na całym świecie, powiedział, że australijskie władze wyścigowe zignorowały jego prośby o zezwolenie zawodnikom na noszenie różnych kurtek.
Darren Bedman (z prawej) z Jamesem McDonaldem.
Oliver powiedział, że Day był świadomy jego komentarzy, podczas gdy Biedman mówi, że w tej sprawie potrzebne są „pilne” działania.
Jednak zwyciężczyni Pucharu Melbourne, dżokejka Michelle Payne, przypisuje sobie zasługę uratowania jej życia.
„Zgadzam się ze wszystkim, co mówi Shane” – powiedział Oliver Racine w poniedziałek.
„Czytając niektóre jego komentarze, zgadzam się, że kamizelka tworzy efekt dźwigni między kamizelką a kaskiem, co moim zdaniem znacznie zwiększyło liczbę urazów kręgosłupa” – powiedział.
„Szczerze mówiąc, fakty w historii Shane’a są dość przekonujące i przerażające”.
Oliver złamał dwa kręgi i przeszedł operację kręgosłupa po upadku na początku XXI wieku.
Powiedział, że kurtka, którą miał na sobie tego dnia, mogła pogorszyć upadek.
„Na początku XXI wieku doznałem poważnego urazu kręgosłupa, w wyniku którego doszło do zrośnięcia sześciu kręgów” – powiedział Oliver.
„Złamałem dwa kręgi i złamałem kurtkę, na której jeździłem tej jesieni, i odmówiłem ponownej jazdy, ponieważ była zbyt sztywna.
Entuzjasta jazdy konnej, Damien Oliver, zgadza się, że twarde australijskie kurtki jeździeckie pogarszają skutki upadków podczas wyścigów. Zdjęcie: Vince Caligiuri/Getty Images.
„Wydają się bardziej zainteresowani ochroną jeźdźca przed wstrząsami, takimi jak stanięcie konia na jeźdźcu, niż przed samym upadkiem.
„Największy uraz spowodowany niepokojem dżokeja wynika z samego upadku, a nie z konia, który na tobie stoi”.
„W tym miejscu uderzenie kasku i kamizelki zwiększa ryzyko urazu kręgosłupa”.
W poniedziałek Biedman napisał w mediach społecznościowych: „(Shane) powiedział Cóż, kiedy wskakujesz do swojego programu telewizyjnego, recenzje / opinie są podzielone, jednak nie mogłem się bardziej zgodzić w tej aktualnej i pilnej wiadomości”.
„Statystyki są alarmujące” – napisał Bedman. „Podniosłem tę sprawę do wielu osób na autorytatywnym stanowisku i padło to na głuche uszy”.
W poniedziałek wieczorem Payne powiedział, że problem wymaga „wielu głosów”.
„Mówiąc zaraz po złamaniu kilku kręgów w kilku upadkach, a następnie staniu przy wodospadzie w Mildurze, absolutnie wierzę, że kurtka uratowała mi życie tamtej jesieni” – napisała w mediach społecznościowych.
Payne przypisał byłemu mistrzowi dżokejowi Gregowi Childsowi opracowanie kurtki Viper, która „zaszła tak daleko od miejsca, w którym byliśmy, kiedy po raz pierwszy stała się obowiązkowa”.
Rozwiązanie jest już dostępne, powiedział Oliver, ale władze Australii odmawiają jeźdźcom noszenia japońskiej kurtki jeździeckiej, która, jak powiedział, jest lepszym produktem niż lokalna.
„Znam kilku jeźdźców, którzy jeździli w Japonii, i ja, Willow (Craig Williams) i może Hugh Bowman, powiedziałbym, że mają najlepszą kurtkę” – powiedział.
„Ale japońska kurtka nie przekroczy australijskich standardów, co jest absurdem, ponieważ jest to najlepsza kurtka w obiegu.
„Myślę, że ten styl kamizelki byłby najbardziej komfortowy dla rowerzystów, ponieważ zapewnia im większą swobodę ruchów i pozwala im toczyć się wraz z upadkiem” — opisał Shane.
„Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłby model wzorowany na japońskiej kurtce”.
Sheila Lacson mówiła o kurtkach puchowych.
Jak ujął to były kolarz z Nowej Zelandii, Bob Vance: „On ma 100% racji”, napisał Vance w mediach społecznościowych.
„Mówię to od lat. Nie możesz normalnie się przewrócić, kiedy jesteś na dole”.
Inni byli dżokeje, którzy poparli poglądy Daya na temat kurtek, to Damien Brown i Glen Scofield.
„W 100 procentach zgadzam się z Shane’em” – napisał Brown.
„Wpadłem z kurtką i bez kurtki i zdecydowanie wolę jej nie nosić”.
Wiodący kolarz Bryce, Mike Cahill, uważa, że obowiązkowe „ochraniacze ciała / kurtki” wymagają poprawy
Wydaje się, że po prezentacji występuje większa częstość występowania urazów górnej części szyi, mówi Cahill.
Michael złamał C4/łopatkę w piątek wieczorem
Nie jest sam ze swoimi opiniami pic.twitter.com/Wtkt4DBbvH-Steve Hewlett ????????? ???????????? ♂️???? ♀️ (@stevejoseph69) 7 grudnia 2021 r
W poniedziałek obecni rycerze również poparli punkt widzenia Daya i Olivera.
„Shane jest tutaj i nie mówię, że nie powinniśmy ich w ogóle nosić, ale te, które mamy teraz, powodują więcej obrażeń szyi niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział Ryan Wiggins, mieszkaniec Queensland w mediach społecznościowych.
„Nadszedł czas, aby pozwolić motocyklistom nosić markę, w której czują się bezpiecznie. To nasze życie na szali” – powiedział.
„Kamizelki przeszkadzają wszystkim; nie pozwalają twojemu ciału poruszać się tak, jak powinno i absorbują uderzenia i energię podczas upadku, trzeba je wyrzucić” – napisał inny jeździec, John Kesick w QLD.
Trenerka zdobywczyni Pucharu Melbourne, Sheila Lacson, napisała: „(Spot), kontaktowałem się z każdym, kto mógł powtórzyć dokładnie to, co mówi Shane”.
„Co najważniejsze, gdzie przeprowadzono wszystkie testy analityczne, zanim te kurtki zostały zatwierdzone?” Lacson napisał w mediach społecznościowych.
„Przyjrzyjmy się wszystkim, w jaki sposób kurtki utrudniają toczenie się potrzebne do zmniejszenia uderzenia w ziemię? To powinno być bardzo złożone i względne badanie, zanim te kurtki zostaną zatwierdzone dla jeźdźców”.
Kurtka rycerska 2011.
Jakie są zasady?
Zgodnie z australijskimi przepisami wyścigowymi, przepis 123 dotyczy kamizelek bezpieczeństwa.
(1) Podczas jazdy na koniu, w tym między innymi podczas wyścigu, oficjalnej próby, skoku lub toru, jeździec musi nosić odpowiednio zapiętą kamizelkę bezpieczeństwa, która: (a) jest zgodna ze standardem określonym przez Racing Australia ; (b) zatwierdzony przez Racing Australia; (c) w zadowalającym stanie. (d) nie został w żaden sposób zmodyfikowany; oraz (e) dołączyć do niego etykietę producenta stwierdzającą, że jest on zgodny z normą określoną przez Racing Australia.
(2) Nie może posiadać kamizelki ratunkowej, która nie spełnia wymagań podpunktu (1).
(3) Sędziowie mogą skonfiskować lub nakazać odpowiednią naprawę każdej kamizelki bezpieczeństwa, która nie spełnia wymagań podpunktu (1).
(4) Zgodnie z podpunktem (5), jadąc konno po zmroku, jeździec musi nosić: (a) kamizelkę bezpieczeństwa spełniającą wymagania podpunktu (1); oraz (b) na takiej kamizelce bezpieczeństwa lub na odzieży noszonej na kamizelce bezpieczeństwa, pasie bezpieczeństwa lub napinaczach, które mają światła ostrzegawcze typu zatwierdzonego przez Racing Australia, PRA lub Stewardów.
(5) Podpunkt (4) nie ma zastosowania: (a) do żadnego pasażera, który przestrzega AR 122 (6); (b) stosuje się do każdego miejsca, w którym sędziowie stwierdzili, że jest odpowiednie sztuczne oświetlenie; 65(c) mający wpływ na wymóg, zgodnie z którym roboty na torach mogą być prowadzone tylko wtedy, gdy sędziowie uznają, że jest wystarczające naturalne lub sztuczne oświetlenie.
(6) Jeżeli uczeń-rycerz naruszy podpunkt (1), mistrz-czeladnik i/lub jakakolwiek inna osoba, która była odpowiedzialna za ucznia-rycerza w odpowiednim czasie, również może zostać ukarana, chyba że osoba ta zadowoli sędziów, którzy ją przyjęli. Podejmowane są wszelkie uzasadnione starania w celu zapewnienia, że praktykant jeźdźca przestrzega tego podrzędnego przepisu.
Uwaga: Zgodnie z tym przepisem Racing Australia nakazał: (a) określić następujące standardy dotyczące kamizelek bezpieczeństwa: (i) Standard ARB 1.1998; oraz (ii) Norma Europejska EN 13158; (b) Zatwierdzone są następujące kamizelki bezpieczeństwa poziomu 1: (1) Hows Racesafe; (2) Ozfest; (3) Racelite Pro; (4) FIBA; (v) FIBA 1; (6) USG Flexi Race; oraz (7) Airowear Swift; (c) Następujące kamizelki bezpieczeństwa poziomu 2 zostały zatwierdzone: (1) Vipa II. [rule amended 1.2.21]
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.