Majątek Davida Bowiego sprzedał Warner Chappell Music prawa autorskie do jego „całej kolekcji dzieł”, w tym setki utworów, takich jak „Space Oddity”, „Changes” i „Let’s Dance”.
Własność piosenkarza powiedziała BBC, że WCM ma teraz prawa autorskie do muzyki z całego świata w swoim katalogu piosenek.
różnorodny Napisał, że transakcja była warta „ponad 250 milionów dolarów”. [$NZ368m]Ale warunki umowy nie zostały ujawnione.
Prezes WCM, Jay Moot, powiedział, że są „dumni”, że zostali „wybrani na Opiekunów”.
Bowie zmarł na raka w 2016 roku i był Okrzyknięto go wyjątkowym artystą i geniuszem w ogromnym świecie przepływ hołdu Od Sir Paula McCartneya, Rolling Stones, Briana Eno, Madonny i innych.
Umowa z WCM obejmuje 26 albumów studyjnych wydanych za życia Bowiego oraz wydanie albumu studyjnego po jego śmierci zabawka Plus moje dwa albumy studyjne z Tin Machine – największego zespołu rockowego kierowanego przez Bowiego. Uwzględniono również utwory wydane jako single ze ścieżki dźwiękowej i innych projektów.
Bowie wydał w sumie 111 singli, średnio dwa rocznie w trakcie swojej kariery, oraz 51 teledysków.
Ta umowa ma wielkie nazwiska, w tym Bruce Springsteen, Bob Dylan a Paul Simon niedawno sprzedał prawa do swoich katalogów muzycznych.
Moot, współprzewodniczący i dyrektor generalny WCM, powiedział, że Bowie jest „jednym z najbardziej rozpoznawalnych, wpływowych i trwałych katalogów w historii muzyki”, dodając, że „zainspirował miliony fanów i niezliczonych innowatorów, nie tylko w muzyce, ale we wszystkich dziedzinach sztuki, mody i mediów.” „.
„To nie tylko wyjątkowe piosenki, ale kamienie milowe, które na zawsze zmieniły bieg współczesnej muzyki” – powiedział.
Opisał „wizję i twórczy geniusz” Bowiego, które doprowadziły go do „pchnięcia koperty w zakresie tekstu i muzyki – pisania piosenek, które przeciwstawiały się tradycji, zmieniły rozmowę i stały się częścią kanonu globalnej kultury”.
Dyrektor dodał, że nie mogą się doczekać „pielęgnowania swojej niezrównanej kolekcji piosenek z pasją i troską”.
WCM powiedział, że umowa nastąpiła po zeszłorocznym ogłoszeniu umowy między Bowie’s Estate i Warner Music Group, aby nadzorować cały jego katalog albumów w latach 1968-1999.
WCM dodał: „Warner Music od 1968 roku udziela licencji na globalne prawa do katalogu nagrań muzycznych Bowiego. Dzięki nowej umowie z Warner Chappell, WMG jest teraz domem dla portfolio prac Bowiego jako autora piosenek i artysty nagrywającego”.
Warner Chappell Music to globalne wydawnictwo muzyczne należące do Warner Music Group. Współprzewodnicząca i dyrektor ds. operacyjnych WCM, Carianne Marshall, powiedziała, że są „zachwyceni”, że osiedle uważa, że ma „wiedzę, doświadczenie i zasoby, aby przejąć kontrolę i nadal promować grupę o takim statusie”.
Muzyka Bowiego została opisana jako „żywy i mobilny zbiór ponadczasowych piosenek, tak potężnych i rezonujących dzisiaj, jak wtedy, gdy zostały napisane po raz pierwszy”.
„Jesteśmy naprawdę wdzięczni, że kolekcja muzyczna Davida Bowiego znajdzie się teraz w rękach Warner Chappell Music Publishing” – powiedział w imieniu posiadłości Bowiego Allen Grobman. „Jesteśmy pewni, że będą się nią opiekować i dbać o nią z najwyższą godnością”.
Innowacja Bowiego była nie tylko w studiu nagraniowym i przed kamerą – zajmował się także światem finansów. W połowie lat 90. Bowie, jego dyrektor finansowy Bill Zisblatt i bankier David Pullman opracowali nowy plan generowania gotówki z obszernego katalogu historycznego piosenkarza.
W 1997 roku Bowie sprzedał papiery wartościowe zabezpieczone aktywami, zwane „obligacjami Bowiego”, co dało inwestorom udział w jego przyszłych zyskach przez 10 lat. Papiery wartościowe, które za 55 milionów dolarów kupił amerykański gigant ubezpieczeniowy Prudential Financial, zobowiązały go do spłaty nowych wierzycieli z przyszłych dochodów i dały mu stały roczny zwrot w wysokości 7,9 proc.
Zawarł umowę z wytwórnią EMI, która umożliwiła mu pakowanie i sprzedaż obligacji dotyczących praw do 25 albumów wydanych w latach 1969-1990 — w tym takich klasyków jak Człowiek, który sprzedał świat, Ziggy Stardust, I Mistrzowie, według czasy finansowe.
Jednak w 2004 roku agencja ratingowa Moody’s Investors Services obniżyła rating obligacji Bowiego do zaledwie jednego poziomu powyżej „śmieciowego”, najniższego ratingu, po załamaniu w przemyśle muzycznym.
Bowie spodziewał się już spadku sprzedaży muzyki tradycyjnej i powiedział: New York Times W 2002 roku muzyka stała się „Jak bieżąca woda czy prąd”.
– BBC
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.