LONDYN — Dazed Media wprowadza dedykowaną aplikację do mediów społecznościowych powiązaną z ofertą członkostwa Dazed Club, która została wprowadzona po raz pierwszy w 2022 roku.
Aplikacja, o której po raz pierwszy poinformowała WWD w maju ubiegłego roku, została uruchomiona w poniedziałek i zachęca użytkowników do dzielenia się swoimi dziełami twórczymi – filmami, zdjęciami lub linkami do osobistych portfolio, w celu nawiązania kontaktu ze współpracownikami i poszukiwania nowych możliwości.
Użytkownicy mogą także przeglądać grupy i dołączać do nich, zadawać pytania i otrzymywać porady od ekspertów branżowych. Mają także dostęp do list wydarzeń i treści redakcyjnych Dazed.
Łącząc twórców z całego świata, Dazed Club „ukształtuje nową twórczą przyszłość dla młodych ludzi na całym świecie” – powiedział Jefferson Hack, dyrektor generalny i współzałożyciel Dazed Media, wydawcy Dazed, AnOther i Nowness.
„Istniejące kreatywne aplikacje sieciowe stoją w sprzeczności z kreatywnym rozwojem, dlatego zdecydowaliśmy się zbudować aplikację, która będzie stawiać ich potrzeby i zainteresowania w centrum uwagi, wzmacniając pozycję i wyposażając następne pokolenie, aby odcisnęło swoje piętno w branży kreatywnej na całym świecie” – powiedział.
Jack Snacks, dyrektor kreatywny Dazed Club, powiedział, że aplikacja zapewnia nowy ekosystem dla twórców nowej generacji.
„Uruchomiliśmy Dazed Club [in 2022] Jako członkostwo próbne jest to naturalna ewolucja – ewolucja globalna. Oryginalni członkowie Dazed Club odegrali kluczową rolę w opracowywaniu i budowaniu tego, co wprowadzamy na rynek – jest ono tworzone przez społeczność, która będzie z niego korzystać.
„Możesz być artystą szukającym animatora, fotografem szukającym projektanta mody, filmowcem szukającym konkretnego miejsca lub muzykiem szukającym producenta… Dazed Club jest teraz w stanie zaoferować nie tylko zdjęcia zza kulis sceny dla swojej publiczności” – dodał Snooks. Dostęp do świata pracy twórczej, ale dostęp do innych młodych ludzi na całym świecie.
Na platformie nie zabraknie także wielkich nazwisk.
„Będziemy współpracować z okładką Dazed i talentami cyfrowymi, aby stworzyć społeczności możliwość bezpośredniego nawiązania z nimi kontaktu poprzez wydarzenia. Jak dotąd umożliwiliśmy członkom dostęp do wydarzeń i zajęć z udziałem twórczych talentów, w tym Molly Manning Walker, Marina Abramović, Campbell Addy i Coco Chloe” – powiedzieli Snooks., Jamie xx i Jordan Firstman.
Aplikacja ma również służyć jako baza talentów. Zespoły kreatywne i redakcyjne Dazed planują wyróżniać kreatywne projekty opublikowane w aplikacji i przeszukiwać platformę pod kątem nowych pracowników.
IP Kamara, redaktor naczelny Dazed, powiedział, że ma nadzieję, że aplikacja będzie „potężnym źródłem znajdowania nowych współpracowników i twórczej inspiracji dla wszystkich. Mój zespół i ja chcemy świętować, pomagać i wspierać młodych ludzi ze wszystkich środowisk, a my mam nadzieję, że ta platforma będzie kolejnym sposobem, w jaki możemy to kontynuować.”
Chociaż aplikacja jest bezpłatna, istnieje prywatna strefa członkowska o nazwie Dazed Clubbers, do której można uzyskać dostęp za miesięczną opłatą w wysokości 5 funtów. Oferuje dodatkowe korzyści, takie jak bezpłatne egzemplarze magazynu Dazed, konkursy, dropy produktów, zniżkowy dostęp do wydarzeń, festiwali, wystaw, przyjęć i archiwum magazynów Dazed i AnOther, a także możliwości spotkań z ekspertami i wyróżniania się swoją pracą.
Uzupełniając ofertę cyfrową, w tym roku Dazed przekształci także Dazed Space przy 180 The Strand w Londynie, gdzie mieści się siedziba magazynu, w magazyn na żywo z wydarzeniami na żywo.
Po zeszłorocznym zasięgu ogólnokrajowym z przystankami w Manchesterze, Glasgow i Liverpoolu, wydarzenia klubu zmierzają odpowiednio do Nowego Jorku i na Bliski Wschód latem i jesienią, a w innych regionach zaplanowano na 2025 rok.
„Plan jest taki, aby być wiodącą globalną platformą pokolenia Z dotyczącą kultury młodzieżowej, zawierającą wszystkie własne dane i spostrzeżenia związane z posiadaniem aplikacji, a jednocześnie analizującą, w jaki sposób możemy zmaksymalizować możliwości bezpośredniego zaangażowania społeczności w kulturę w środowisku IRL” – on dodał.
Na pytanie, czy model klubu można by powielić w innych tytułach Dazed Media, odpowiedź w tej chwili brzmi „nie” – twierdzi Dazed Media.
„To, co budujemy, nie jest możliwe do powtórzenia dla wydawców, ponieważ jest budowane przede wszystkim dla społeczności i dla młodych ludzi. W szczególności dwa lata pracy ze społecznością liczącą ponad 2000 młodych ludzi pomogły nam zrozumieć ich potrzeby. Ta aplikacja jest najpotężniejsze narzędzie kreatywnej komunikacji dostępne dla osób w wieku od 18 do 24 lat, oferujące prawdziwe możliwości i nagrodę.