Kupujący mogą nieumyślnie zapłacić więcej za mniej w supermarkecie, ponieważ producenci zmniejszają rozmiary produktów, ale nie ceny.
taktyka Nazywa się to „deflacją”pozwala firmom pobierać wyższe opłaty bez faktycznej zmiany ceny swoich produktów.
Ponieważ rabaty ilościowe są niewielkie, często zmiany w produkcie są niewielkie, a kupujący raczej nie zauważą, że faktycznie płacą więcej za to, co otrzymują.
Ekspert finansowy Canstar, Evi Zahos, powiedział, że deflacja nie jest niczym nowym, ale dzięki temu powraca na pierwsze strony gazet niedobór łańcucha dostaw Oprócz kosztów produkcji.
Czytaj więcej:
* Jak uniknąć płacenia za dużo podczas zakupów spożywczych online?
* Puch czekoladowy staje się cieńszy, ponieważ Griffin zmniejsza rozmiar opakowania ciastek
* Istnieją duże różnice w opiniach producentów żywności na temat wielkości porcji
„Dzięki zmniejszeniu ilości produktów i utrzymaniu takich samych cen, firmy są w stanie utrzymać swoje marże zysku”.
Na całym świecie rośnie deflacja, znana również jako „promień kurczenia się artykułów spożywczych”, „kurczenie się” lub „kurczenie się opakowania”, a znane marki nie są na nie odporne.
W marcu Mondelez International, producent czekolady z Cadbury, zmniejszył wielkość bloków rodzinnych w Wielkiej Brytanii o 10%, ale utrzymał ceny na stałym poziomie. Mondelez powiedział, że za decyzją o cięciu bloków z 200 gramów do 180 gramów stoją wysokie koszty produkcji – a Skrzynia biegów wyprodukowana w Nowej Zelandii w 2019 roku.
Ostatnio kupujący tutaj narzekali na szereg kurczących się produktów, w tym ciastka, mecze i pieluchy.
Oryginalny Tim Tams jest dostępny w opakowaniach po 11 smaków, ale najnowsze smaki, takie jak biała czekolada i pyszny karmel, są sprzedawane w opakowaniach po dziewięć, z większą ilością powietrza między herbatnikami i bez różnicy w cenie.
Zapałki do ula, które zostały sprzedane w latach 50. XX wieku, są dostępne w 45 paczkach, co oznacza spadek o 10%, a spodnie Huggies DryNites Boys Diaper Pants ostatnio wzrosły z dziewięciu do ośmiu w paczce.
Zahos powiedział, że kurczenie się nie zawsze polega na ochronie wyniku finansowego, a niektórzy producenci musieli zmienić opakowanie, a tym samym zmienić rozmiar, ze względu na problemy z łańcuchem dostaw.
„W innych przypadkach wytyczne regulacyjne, takie jak zalecenia dotyczące spożycia, mogą zmusić producentów do ponownego rozważenia swoich produktów i ograniczenia wielkości”.
Jednym ze sposobów, w jaki kupujący mogą zapewnić, że uzyskają najlepszą wartość dla swojego zysku, jest użycie Ceny jednostkowe.
„Używając standardowych jednostek miary, możesz łatwo porównywać ceny produktów, niezależnie od ich wielkości, marki, opakowania czy sprzedaży”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”