Stwierdzono, że dentysta stosował wobec kobiety „niespełniające norm” leczenie przez ponad trzy lata po tym, jak skarżyła się, że pod jego opieką doświadczyła „nie do zniesienia” cierpienia.
Skargi wynikały z opieki dentystycznej świadczonej kobietom w Total Health Dentistry Limited w celu wszczepienia implantu, ekstrakcji zęba, pielęgnacji dziąseł i zakupu protez.
Kobieta skarżyła się, że „znosiła nie do zniesienia fizyczne i psychiczne cierpienie i trudności”, a dentysta pozostawił jej zęby w gorszym stanie niż ich pierwotny stan, pomimo zapłacenia rachunków na łączną kwotę 16 000 dolarów.
Zastępca komisarza ds. zdrowia i niepełnosprawności, Vanessa Caldwell, stwierdziła, że dentysta naruszył szereg praw, w tym nie traktował pacjenta z szacunkiem i nie świadczył usług z „rozsądną starannością i umiejętnościami”.
Dentysta został skierowany do Dyrektora ds. Procedur z powodu opieki, która była „znacznie poniżej odpowiedniego standardu” we wszystkich dziedzinach oraz za jego oszukańcze zachowanie polegające na zmianie dokumentacji kobiety.
Dentysta twierdzi, że jego jedynym zaangażowaniem w leczenie kobiety były implanty dentystyczne, a dwóch innych lekarzy pracuje nad innymi metodami leczenia kobiety.
Caldwell powiedział, że jako główny dentysta wziął odpowiedzialność za zaplanowanie jej opieki.
„Jestem głęboko zaniepokojony wieloma aspektami mojej praktyki dentystycznej, w tym tym, że zalecił coś, co kobieta rozumie jako domowy wybielacz w swoim irygatorze wodnym.
„Uważam, że leczenie zapalenia przyzębia u kobiet nie było na odpowiednim poziomie i że dentysta generalnie nie świadczył usług z należytą starannością i umiejętnościami”.
Chociaż dentysta został ostrzeżony przez Radę Stomatologiczną przed promowaniem się jako periodontolog, nadal to robił podczas leczenia kobiety.
Caldwell zgodził się również z radą eksperta, że proszenie kobiety o pełną zapłatę przed jej długotrwałym leczeniem było niezwykłe i niezalecane.
Caldwell zalecił wiele rzeczy, w tym, aby dentysta przeprosił kobietę na piśmie i przestał nazywać siebie periodontologiem.
Zgodnie z aktualnym zapisem Rady Stomatologicznej jest to:[m]nie jest praktykowana w ramach ogólnej praktyki stomatologicznej.”
Caldwell zalecił, aby dentysta przestrzegał wszystkich ograniczeń i nadzoru praktyki nałożonych przez Radę Stomatologiczną.
Caldwell zażądał sprawozdań z audytu/postępów w zakresie tych procedur co najmniej raz na sześć miesięcy przez dwa lata.
Caldwell zaleca również, aby Total Health Dentistry Limited zorganizowała badanie i zgłosiła się do HDC, a także ustanowiła zasady płatności za swoje usługi.