123rf.com
Szacunkowe koszty wyniosły 5,05 mln USD w ramach jednej polisy, ale Rada Miasta Hamilton chciała przejść na polisę powypadkową – pozostawiając Everton Heights Ltd w obliczu rachunku w wysokości około 10,4 mln USD (zdjęcie z pliku).
To było nielegalne, aby rada prawie podwoiła rachunek za projekt Hamiltona – prawie 10,4 miliona dolarów – orzekł Sąd Najwyższy.
Everton Heights Limited odniósł prawne zwycięstwo nad Radą Miasta Hamilton po tym, jak sprzeciwił się wymaganym wkładom w rozwój projektu rotokuri w północno-zachodniej części miasta.
Sędzia Melanie Harland orzekła na korzyść firmy, mówiąc, że zarząd „zmienił zdanie” co do sposobu obliczania składek rozwojowych, a próba zmiany metody była nielegalna.
Ale zarząd odwołał się od decyzji, a właściciel Everton Heights obawia się, że może minąć dużo czasu, zanim będzie mógł skorzystać z orzeczenia.
Czytaj więcej:
* Podatnicy z Hamilton wyjechali, aby odebrać rachunek prawny w wysokości 577 000 USD
* Rada miasta Hamilton wygrywa pozew o opłatę deweloperską o wysoką stawkę
składki na rozwójDC, często określane jako DC, obejmują deweloperów, którzy czasami płacą bardzo duże sumy pieniędzy na koszty usług komunalnych i infrastruktury wymaganej do wspierania ich projektów.
W tym przypadku różnica zdań dotyczyła tego, kiedy liczyć kraje rozwijające się.
Zgodnie z polityką na lata 2016-2017, według 35-stronicowego orzeczenia sędziego Harlanda, początkowo szacowane dyrekcje opiewały na nieco ponad 5 milionów dolarów.
„Następnie zarząd zmienił zdanie i zażądał, aby składki na rozwój w ramach polityki DC 2018-19 były wyceniane na blisko dwukrotność kosztów Evertonu” – powiedziała.
Stało się to w czasie, gdy Rada borykała się z rosnącymi kosztami w związku z różnymi wydarzeniami.
Sędzia Harland uznał za niezgodne z prawem, aby rada decydowała, że kierownictwo Evertonu powinno być opodatkowane, gdy wydano pozwolenie na budowę lub przyłączenie do sieci.
Dochodzę do wniosku, że Rada, próbując zmienić swoją decyzję, źle ją zinterpretowała Sekcja 198 ust [Local Government Act] i że stanowi to istotny błąd prawny”.
Zamiast tego polecił zarządowi zastosować politykę 2016-17 do wniosku Evertonu o zatwierdzenie dostawcy, który został złożony w czerwcu 2018 roku na koszt DC.
Właściciel Everton Heights, Philip Kells, powiedział w piątek, że jego firma nadal nie posunęła się naprzód z projektem, który pociągnął za sobą opłaty – prawdopodobnie przez kolejny rok – z powodu działań prawnych podjętych przez radę.
„Zarząd odwołał się od tego, więc wracamy do punktu wyjścia” – powiedział.
Ale nie wierzył, że rada odniesie sukces i powinna uważać na ponoszenie dodatkowych kosztów prawnych finansowanych przez podatników.
„Zarząd powinien pomyśleć dwa razy, ponieważ marnuje pieniądze”.
Kells uważa, że rada może podjąć próbę zawarcia ugody pozasądowej.
W piątkowym oświadczeniu dyrektor ds. wzrostu rady, Greg Carstens, potwierdził, że złożono odwołanie i że kraje rozwijające się wzrosły z początkowej oceny 5,05 miliona dolarów do prawie 10,4 miliona dolarów w tej sprawie.
Powiedział, że zgodnie z ustawą o samorządzie terytorialnym, po uzyskaniu zgody może być wymagany wkład rozwojowy.
„Zgoda Evertonu nie została udzielona w momencie złożenia wniosku o kontrolę sądową do Sądu Najwyższego, dlatego też Rada stoi na stanowisku, że nie można o nią prosić w przypadku krajów rozwijających się zgodnie z polityką DC 2016/17”.
O tym, czy sprawa prawdopodobnie doprowadzi do ponownego obliczenia centrów danych dla innych programistów, Carstens powiedział: „Nie będzie to znane, dopóki nie będzie znany wynik odwołania”.
Carstens powiedział, że DC jest regularnie kwestionowany zarówno formalnie, jak i nieformalnie, a umorzenia są możliwe, gdy wniosek zostanie złożony.
Powiedział, że prawo samorządowe określa proces sprzeciwu zarządu i że zarząd nie przegrał ani nie uchylił decyzji w ramach tego procesu.