Biuro podróży w Queenstown odkryło poważne problemy z programem kredytów Covid linii lotniczych, przez co tysiące podróżnych z Nowej Zelandii nie będzie mogło z nich skorzystać na czas.
Victoria Keating skontaktowała się z xtravel z Fair Go po przejrzeniu systemu rezerwacji Virgin Australia.
Przyjrzałem się każdemu lotowi z Queenstown do Australii od połowy sierpnia do 31 grudnia, kiedy wygasają środki lotnicze, i odkryłem, że z łącznej liczby 68 712 miejsc w klasie ekonomicznej tylko 53 można było zarezerwować w ramach kredytów, a kilkaset było w klasie biznes. Dostępne były wówczas miejsca w rzędach z łącznej liczby 3272 miejsc.
Oznacza to, że 0,07% miejsc znajduje się w klasie ekonomicznej, a 8,98% w klasie biznes. Oznacza to, że szansa na wykorzystanie kredytów przed ich wygaśnięciem „prawie nie istnieje” – stwierdził Keating.
Virgin Australia przyznała przyszłe środki na loty klientom, których loty zostały odwołane w 2020 r. z powodu zakłóceń spowodowanych koronawirusem.
Został on udostępniony klientom, których rezerwacji dokonano 20 kwietnia 2020 r. lub wcześniej, kiedy Virgin Australia przystąpiła do dobrowolnej administracji.
Klienci posiadający kredyt stali się wierzycielami niezabezpieczonymi. Kiedy linia lotnicza została zakupiona przez Bain Capital pod koniec tego samego roku, nowi właściciele uhonorowali kredyty.
Nowi właściciele oznaczają inną ofertę. Przed pandemią Virgin Australia podróżowała z pięciu miejsc w Nowej Zelandii do Australii – Auckland, Wellington, Christchurch, Dunedin i Queenstown.
Ta liczba to teraz jeden – Queenstown.
Klienci mieszkający w innych częściach kraju muszą teraz udać się do Queenstown, aby zrealizować swoje punkty, co zwiększa koszt podróży.
Nawet klienci, którym udało się polecieć do Queenstown, napotkali dalsze przeszkody w rezerwacji podróży dzięki punktom Future Flight. W przeciwieństwie do innych linii lotniczych, które oferują każde miejsce na każdym locie, Virgin umożliwia zakup tylko kilku miejsc za te punkty.
„Kiedy sprawdzałem każde miejsce w każdym samolocie, byłem przerażony, gdy zobaczyłem, jak mało jest miejsc” – powiedział Keating.
Klienci też byli przerażeni, ponieważ od 2020 roku Fair Go otrzymało wiele e-maili od niezadowolonych klientów Virgin.
Ponieważ Virgin Australia radzi sobie dobrze finansowo, Keating stwierdził, że niska liczba miejsc dostępnych dla posiadaczy kredytów jest niesprawiedliwa.
„Jeśli zarabiają pieniądze i chcą przyznawać pracownikom premie, dlaczego nie mogą po prostu zwiększyć liczby miejsc, które można wykorzystać na kredyty?”
W odpowiedzi na pytania Fair Go dotyczące programu kredytowego Virgin Australia udostępniła dodatkowe 5000 miejsc klientom korzystającym z kredytów Future Flight. Nie wyjaśnia to jednak, dlaczego tak niewiele miejsc jest zarezerwowanych na korzystanie z Covid Credit.
Virgin Australia stale monitoruje popularne trasy, w tym Queenstown, aby udostępnić jak najwięcej miejsc. W ostatniej wersji dodano dodatkowe 5000 miejsc, które można zarezerwować na tej trasie przy użyciu środków Future Flight. Osoby zainteresowane tą trasą powinny wykazać się elastycznością z ich datami.”
Kiedy dodano nowe siedzenia, Keating ponownie przejrzał system. Jej ocena była taka, że dostępność kredytów była większa, ale tylko w perspektywie krótkoterminowej.
Powiedziała, że „we wrześniu nie ma wolnych miejsc”, a w grudniu „niewiele”.
„To wspaniale, że dali nam dodatkowe miejsca, ale jeśli nie możesz polecieć w przyszłym tygodniu, bardzo trudno będzie wykorzystać te środki”.