Dlaczego potrzebujesz domowej ładowarki do pojazdów elektrycznych (a dlaczego nie) – Porady

Dlaczego potrzebujesz domowej ładowarki do pojazdów elektrycznych (a dlaczego nie) – Porady

We współpracy z EVnex

Wraz z rosnącym napływem pojazdów elektrycznych często pojawia się pytanie, czy należy zainstalować domową ładowarkę elektryczną.

„W związku z szybko rozwijającym się sektorem energetycznym, inwestycja w inteligentną ładowarkę może zapewnić teraz i w przyszłości najczystszą energię elektryczną po najniższych kosztach” – mówi Edward Harvey, założyciel i dyrektor generalny Kiwi EV Charging. Równe.

Większość pojazdów elektrycznych, zarówno nowych, jak i używanych, często jest wyposażona w potrójną ładowarkę (tryb 2). Ładowarki Lean są najwolniejszą metodą ładowania, zyskując zasięg około 10 kilometrów na godzinę. Przydają się podczas dłuższych okresów bezczynności, podczas nocowania „gdzie indziej”, dodatkowych opłat lub w sytuacjach awaryjnych. Jeśli jednak chodzi o regularne ładowanie, coraz popularniejszą opcją staje się dedykowana ładowarka domowa.

Odbyło się wiele dyskusji na temat problemu z zasięgiem / ładowarką przy użyciu publicznej sieci ładowania w Nowej Zelandii, ale wielu potencjalnych właścicieli pojazdów elektrycznych nie zdaje sobie sprawy, ile ładowania odbywa się w domu.

W rzeczywistości, zgodnie z ostatnimi badaniami, jest to ponad 80 procent i nie bez powodu: na dłuższą metę jest wygodniejsze, łagodniejsze dla akumulatora samochodowego i tańsze w ładowaniu w domu.

Możliwe jest również lepsze zarządzanie osobistymi celami EV, takimi jak oszczędzanie pieniędzy lub zmniejszanie wpływu na środowisko.

Ładowanie w domu jest znacznie łatwiejsze niż przy użyciu zwykłej ładowarki. Oferuje również największą elastyczność, ponieważ jest główną bazą dla pojazdu, gdy nie jest używany, i oferuje możliwość zmiany czasu ładowania w nocy, aby skorzystać z tańszych stawek za energię elektryczną i czasów, gdy sieć Nowej Zelandii jest mniej stresująca.

Wybór domowej ładowarki

W najprostszej postaci ładowarki sieci publicznej w Nowej Zelandii to ładowarki DC (prąd stały, ogólnie znane jako szybkie ładowarki), podczas gdy typowe ładowarki domowe to ładowarki AC (ładowarki AC lub ładowarki lean).

READ  Wartość domów spada poniżej 1 miliona dolarów, ponieważ deflacja przyspiesza w sierpniu

Ponieważ większość życia pojazdu spędza się w domu, a według władz NZ EV Drive Electric, większość mieszkańców Kiwi pokonuje 25-30 kilometrów dziennie, ładowanie prądem przemiennym jest odpowiednie.

Domowe ładowarki AC różnią się szybkością ładowania (często określaną jako kilowat), z opcjami zasilania jednofazowego lub trójfazowego, chociaż jednofazowa jest wystarczająca dla większości i jest tańsza.

Najpopularniejszą ładowarką przeznaczoną do domowych pojazdów elektrycznych w domach w Nowej Zelandii jest ładowarka AC o mocy 7,4 kW, która może ładować do 40 km zasięgu na godzinę.

Istnieje również duży globalny ruch w kierunku „inteligentnych” ładowarek podłączonych do Internetu.

Inteligentne ładowarki nie tylko oferują wiele funkcji, które mogą pomóc w obniżeniu kosztów ładowania, ale można je również aktualizować online, aby wprowadzić nowe funkcje, takie jak automatyczne harmonogramy ładowania, które pomogą chronić ładowarkę w przyszłości.

Wiele z nich jest wyposażonych w „domowy system ochrony przed przeciążeniem”, który monitoruje całkowite zużycie energii w domu z innych urządzeń o dużej mocy i/lub zasilania z sieci i odpowiednio reaguje.

za co płacisz?

Dedykowane domowe ładowarki „naścienne” są stabilną metodą ładowania i dlatego do montażu wymagają profesjonalnie przeszkolonego elektryka – najlepiej kupić i zainstalować ładowarkę.

Niektóre salony samochodowe dodają (bezpłatnie lub odpłatnie) domową ładowarkę do pojazdów elektrycznych przy zakupie pojazdu, z wyłączeniem instalacji. Średnio w pełni certyfikowana, w pełni zainstalowana, domowa ładowarka EV kosztuje od 2000 do 3500 USD.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji, w większości przypadków najlepiej sprawdza się ładowarka domowa, zwłaszcza w celu wyeliminowania problemów związanych z ładowarkami i typowymi ładowarkami. W niektórych przypadkach (PHEV) jedyną opcją jest ładowarka sieciowa. Działa w zależności od modelu około 3 USD/100 km, podczas gdy ogólna szybka ładowarka DC jest bliższa 10 USD/100 km.

Lokalne wsparcie i wiedza techniczna są również zaletą dla każdego spedytora, ponieważ Evnex jest marką należącą i zarządzaną przez Nową Zelandię.

READ  Dom i mieszkanie przy Henau Street, Wellington, Nowa Zelandia

Ponadto, jeśli ładowarka musi zostać przeniesiona lub usunięta, może zostać usunięta (przez profesjonalistów), aby przenieść się do nowego domu i/lub stanowić punkt sprzedaży o wartości dodanej.

Ogólnie rzecz biorąc, ważne jest, aby nowi i potencjalni właściciele pojazdów elektrycznych przeprowadzili badania dotyczące funkcji, które uważają za najważniejsze dla ich celów związanych z pojazdem elektrycznym/ładowarką.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *