Kiedy w piątek podekscytowani klienci ustawili się w kolejce przed sklepami Apple Store w San Francisco, aby dokonać aktualizacji do najnowszego iPhone'a 16 i 16 Pro, ich nowe zakupy były… Rażące pominięcie.
Apple Intelligence, przewaga sztucznej inteligencji, w którą wierzą analitycy Business Insider wcześniej informował, że funkcja aktualizacji ekspresowych nie była instalowana w nowych iPhone'ach od razu po wyjęciu z pudełka. Ta funkcja — obejmująca Siri opartą na sztucznej inteligencji, generator obrazów i emoji generowane przez sztuczną inteligencję — będzie udostępniana w kilku aktualizacjach oprogramowania począwszy od października.
Ron Witt, mieszkaniec San Francisco i wierny użytkownik iPhone'a, który niedawno zmienił iPhone'a 15 Pro, powiedział Business Insiderowi, że Apple Intelligence wzbudziło jego ciekawość.
„Podekscytowany nie jest właściwym słowem. Wydaje mi się, że jestem bardziej ciekawy” – powiedział.
Dla Witta i wielu klientów, którzy rozmawiali z BI, Apple Intelligence nie była główną atrakcją aktualizacji.
„Aparat zawsze był moją pasją” – powiedział Witt, dodając, że korzysta z iPhone'a od chwili jego premiery 17 lat temu.
Jeden z klientów stwierdził, że jego telefon jest bardzo stary. Niektórzy powiedzieli BI, że są to tylko aktualizacje seryjne.
Tymczasem przed flagowym sklepem Apple w Nowym Jorku przy Piątej Alei ustawili się w kolejce klienci, zarówno ci, którzy chcieli zmodernizować swoje stare telefony, jak i ci, którzy przy każdej możliwej okazji przechodzą na najnowszy model.
Saul Campos powiedział, że co roku kupuje nowy iPhone i w tym roku nie było inaczej.
„Przeważnie jestem tu po aparaty, bo robię dużo zdjęć, a oni co roku je aktualizują” – Campos powiedział BI, zauważając, że jest podekscytowany przyciskiem sterowania aparatem, który pozwala użytkownikom przesuwać palcem, aby sterować aparatu — przybliżanie lub regulacja ostrości lub dotknij go, aby zrobić zdjęcie lub nagrać film.
W piątek przed flagowym sklepem Apple na Manhattanie dyrektor generalny Apple Tim Cook powiedział: CNBC Dodał, że jest zbyt wcześnie, aby mówić o popycie w porównaniu z zeszłym rokiem, ale stwierdził, że „wszyscy są podekscytowani”.
Eksperci stwierdzili również, że podekscytowanie poza sklepami Apple w tym tygodniu było wyczuwalne. W piątkowym poście w serwisie X Mark Gurman, ekspert ds. Apple w Bloomberg, napisał, że „dziś rano wiersze były imponujące”.
Pomimo tych linii dane pokazują, że sprzedaż w przedsprzedaży odnotowała w tym roku ogromny sukces – być może z powodu braku inteligencji Apple. Ekspert Apple ds. łańcucha dostaw Ming-Chi Kuo, który przeanalizował dane dotyczące sprzedaży w przedsprzedaży na koniec pierwszego tygodnia, stwierdził, że spadła ona o około 12,7% rok do roku w porównaniu ze sprzedażą serii iPhone 15 na koniec tygodnia. pierwszy tydzień.
Ko podejrzewa, że za spadkiem stoją dwie przyczyny. „Jednym z głównych czynników stojących za niższym niż oczekiwano popytem na iPhone'a 16 Pro jest to, że główny punkt sprzedaży, czyli Apple Intelligence, nie jest dostępny w chwili premiery razem z wersją iPhone'a 16” – napisał w swoim artykule. Opublikowano na MediumCo więcej, intensywna konkurencja na rynku chińskim w dalszym ciągu wpływa na popyt na iPhone'y.
Badanie BofA Global Research wykazało również, że w zeszłym roku czas dostawy wszystkich modeli iPhone'a 16 na całym świecie był krótszy niż w przypadku modeli iPhone'a 15, co wskazuje na niższy popyt. Reutera Zostało to zgłoszone.
Z raportu wynika, że w analizie uwzględniono dane dotyczące zamówień w przedsprzedaży z trzech dni po udostępnieniu przez Apple nowych telefonów do wcześniejszego zakupu. Średni globalny czas wysyłki iPhone'a 16 wyniósł 7 dni w porównaniu do 9 dni w przypadku iPhone'a 15. Czas wysyłki 16 Pro Max wyniósł 11 dni w porównaniu do 19 dni w przypadku 15 Pro Max.
Jednak Gil Loria, analityk Apple w DA Davidson, powiedział agencji Reuters, że dane dotyczące wczesnych zamówień w przedsprzedaży były skąpe i przewidział, że w miarę stopniowego wdrażania funkcji sztucznej inteligencji „cykl aktualizacji prawdopodobnie nastąpi w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy”.
Wątpliwości budzi także poziom atrakcyjności, jaką Apple Intelligence będzie wywierać na klientach.
Sondaż opublikowany 4 września przez Consumer Intelligence Research Partners, który Radar technologiczny zostało zgłoszone, Badanie wykazało, że 44% uczestników dokonało aktualizacji, ponieważ uważało, że ich telefon jest „przestarzały”. Tylko 18% respondentów stwierdziło, że aktualizuje ze względu na „nowe funkcje”.
Witt, mieszkaniec San Francisco, powiedział Business Insiderowi, że pamięta szum wokół pierwszego iPhone'a wiele lat temu, kiedy był w centrum San Francisco. Od tego czasu Apple wdrożyło system zamówień online, który pomaga skrócić długi czas oczekiwania, ale ogólnie Witt stwierdził, że nic nie może się równać z ekscytacją towarzyszącą premierze pierwszego iPhone'a.
„Teraz jest dużo ciszej” – powiedział Witt.
Rzecznik Apple nie odpowiedział na prośbę o komentarz przesłaną w weekend.