Długoterminowy przegląd BYD Dolphin: Ryzyko aktualizacji OTA

Długoterminowy przegląd BYD Dolphin: Ryzyko aktualizacji OTA

Jeśli mój pierwszy długoterminowy raport na temat BYD Dolphin chwalił aktualizacje bezprzewodowe, ten będzie dotyczył potencjalnych wad tego samego.

Podczas gdy początkowa aktualizacja OTA naszego Dolphina znacznie poprawiła irytujące, fałszywe dźwięki silnika i dała możliwość ich wyłączenia, czyniąc go znacznie lepszym samochodem niż wtedy, gdy go dostaliśmy, najnowsza wersja zasadniczo zrobiła coś odwrotnego.

Jedną ze zmian wprowadzonych przez BYD w najnowszej aktualizacji było w niewytłumaczalny sposób uczynienie Dolphin WAY bardziej irytującym poprzez zwiększenie głośności ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości i droga Bardziej wytrwały, choć nie udoskonalający i tak już niespójnego systemu rozpoznawania znaków drogowych.

Choć głośne wtargnięcie po częściowym przekroczeniu limitu jest denerwujące, większym problemem jest to, że istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Dolphin zupełnie inaczej zinterpretuje ograniczenie prędkości niż Ty dzięki niestabilnemu rozpoznawaniu znaków.

Na przykład na naszym parkingu biurowym znajduje się znak ograniczenia prędkości do 10 km/h, który Dolphin rozpoznaje, ale następnie nalega, aby ograniczenie prędkości w mieście i na całej długości mostu portowego oraz do North Beach, gdzie mieszkam, również wynosiło 10 km/h , więc cały czas głośno na mnie krzyczał, bo po wyjściu z parkingu po prostu nie widział innych znaków ograniczenia prędkości.

Losowo zdecyduje również, że na autostradzie obowiązuje ograniczenie prędkości, powiedzmy, do 30 km/h, i znów zacznie na Ciebie krzyczeć. Ale z drugiej strony często też decydujesz, że dozwolona prędkość na ulicy miejskiej wynosi 100, więc warto na chwilę się przymknąć.

Jestem pewien, że zastanawiasz się, czy można powstrzymać tę piekielną irytację, a dobra wiadomość jest taka: Jest to możliwe, ale trzeba to odpowiednio skonfigurować.

Podobnie jak większość samochodów z tego typu asystentami, Dolphin domyślnie włącza je za każdym razem, gdy je włączysz. Niestety opcja wyłączenia rozpoznawania znaków drogowych jest ukryta głęboko w kilku warstwach menu, co sprawia, że ​​dostęp do niej przy każdym uruchomieniu jest dość uciążliwy.

Większy problem polega na tym, że istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Dolphin zupełnie inaczej interpretuje ograniczenia prędkości niż Ty.

Jednak po przesunięciu palcem od góry ekranu głównego w dół pojawia się małe, konfigurowalne menu, w którym można ustawić skrót do jego wyłączenia, dzięki czemu jest to prosty dwuetapowy proces, a nie zwykłe przeciągnięcia i szturchnięcia.

Chociaż na szczęście istnieje proste rozwiązanie tej nowej irytacji, podkreśla ono niebezpieczeństwa związane z całą sprawą OTA i to, jak jedna pozornie nieszkodliwa aktualizacja (którą jestem pewien BYD wzięła pod uwagę – poprzedni alert był boleśnie krótki i prawie niesłyszalny) może zniekształcić to, co się dzieje tam Poza tym doskonały samochód – Dolphin znalazł się w pierwszej trójce tegorocznego konkursu AA DRIVEN NZ Car, a także odniósł czołowe zwycięstwo w kategorii samochodów elektrycznych.

Ale to nie jest tylko problem BYD. Osobiście znam co najmniej kilku byłych właścicieli Tesli, którzy porzucili Model 3, ponieważ po prostu znudziło im się zmienianie na niego samochodu po aktualizacji.

Z drugiej strony, BYD wydaje się bardzo reagować na tę sytuację i jest otwarta na wprowadzanie ulepszeń w oparciu o opinie klientów – problem hałasu silnika został rozwiązany bardzo szybko po lokalnej premierze – ale podkreśla to możliwość nagłego rozpoczęcia działania Twojego samochodu nowość, która Ci się nie podoba. To, że telefon może zrobić coś nowego po aktualizacji, to jedno; Twój samochód tak robi, to zupełnie inna sprawa…

Nadal, Możliwy Pomijając pewne problemy, Dolphin pozostaje świetnym małym samochodem, niezwykle wygodnym, responsywnym i imponująco praktycznym (nawet jeśli bagażnik jest trochę za mały).

Usunięcie CCD spowodowało, że Dolphin stracił status samochodu za mniej niż 50 tys. dolarów, ale nadal stanowi on dobry stosunek jakości do ceny i jest całkiem satysfakcjonującym pakietem do codziennego użytku.

Spędzanie większej ilości czasu w bardziej dynamicznym MG4 (zdobywcy nagrody COTY) sprawiło, że bardziej doceniłem wnętrze Dolphina z jego rozsądniejszymi schowkami i bezprzewodową podkładką ładującą, która utrzymuje telefon na miejscu (zamiast wysyłać go w powietrze). w poprzek samochodu za każdym razem, gdy wykonujesz swój pierwszy zakręt, tak jak robi to MG) i zauważalnie wyższej jakości materiały w całej kabinie.

Jest także bardzo wygodny, a fakt, że jest to bezwstydnie mały hatchback (a nie udający SUV-a), oznacza, że ​​podczas siedzenia można przyjąć przyjemną, tradycyjną pozycję za kierownicą. W Samochód, a nie szczyt. To odświeżający powrót…

Mokra nawierzchnia stanowi wadę, którą można łatwo skorygować: opony, na których jeździ Dolphin, mają trudności z wytrzymaniem natychmiastowego momentu obrotowego, jeśli zaczyna robić się lekko mokro, nawet przy delikatnej prawej stopie, co powoduje duże problemy z utrzymaniem przyczepności. Przełączenie Dolphina w tryb jazdy „po śniegu” bardzo pomaga w tym przypadku, a uporządkowanie tego wszystkiego za pomocą odpowiedniego zestawu gumek, gdy nadejdzie czas wymiany oryginałów, całkowicie to wykluczy.

Dolphin okazał się bezbłędny i łatwy w ładowaniu, a także imponująco zgodny z szacunkami zasięgu w podróży – na pełnym naładowaniu może z łatwością pokonać ponad 400 km, praktycznie bez względu na sposób i miejsce transportu. Prowadź samochód i chociaż 80 kW nie jest zbyt dużą szybkością ładowania, Dolphin jest podobny do większości innych samochodów BYD, którymi jeździliśmy, i tak czy inaczej będzie ładował się nieco szybciej przez większość czasu.

Usunięcie zniżki na czysty samochód sprawiło, że Dolphin Extended utracił status samochodu poniżej 50 000 dolarów, co czyni go ogólnie mniej atrakcyjnym pakietem, ale nadal stanowi dobry stosunek jakości do ceny i jest całkiem satysfakcjonującym pakietem do życia na codzienne podejście.

bateria: Bateria 60 kWh z jednym silnikiem elektrycznym moc: 150 kW/310 Nm Wektor ruchu: Automat jednobiegowy, napęd na przednie koła 0-100 km/h: 7,0 sekund zakresy: 427 km (WLTP), maksymalna moc ładowania 80 kW cena: 55 990 dolarów

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *