Liczba spóźnionych dostaw Poczty Nowej Zelandii podwoiła się w ciągu ostatnich trzech lat, ale poczta robi o wiele więcej za dużo mniej.
Porównanie okresów styczeń-wrzesień 2019 i 2022 roku ujawnia usługę, która z trudem nadąża. Bezprecedensowy popyt Podczas rekonwalescencji po pandemii covid-19.
Według kompleksowych danych przekazanych RNZ, 7 milionów paczek krajowych i międzynarodowych zostało dostarczonych z opóźnieniem od początku 2022 roku do końca września, w porównaniu z zaledwie 3 milionami w tym samym okresie w 2019 roku.
suma Wzrosła również liczba urodzeń, ale w znacznie wolniejszym tempie – wzrost tylko o 24%, z 48m do 60m. Innymi słowy, prawie 12% śledzonych przesyłek jest opóźnionych w 2022 r., w porównaniu do 6,3% w 2019 r.
Czytaj więcej:
* Numery paczek podbijają dach, gdy pocztowcy ścigają się, by zdobyć prezenty
* Presja wywierana na niektóre firmy kurierskie słabnie, ale nadal można spodziewać się opóźnień
* Poczta NZ opóźnia przesyłki na rzecz paczek, a związek twierdzi, że niektóre domy otrzymują pocztę tylko raz w tygodniu
* NZ Post dostarcza dwa miliony paczek tygodniowo w ostatniej partii przed świętami Bożego Narodzenia
Obwiniaj blokadę i technologię
Dyrektor operacyjny NZ Post, Brendon Main, przypisuje opóźnienia presji spowodowanej blokadą Covid-19 2020/21.
„Nowozelandczycy nie mogli robić zakupów w sklepach, co stworzyło ogromny popyt na zakupy online i dostawę paczek” – powiedział.
„Znaczący wzrost liczby przesyłek spowodował powstanie zaległości, ponieważ ciężko pracowaliśmy nad rozwojem, aby sprostać popytowi. Niestety oznaczało to, że wielu klientów doświadczyło opóźnień.
„Przeprosiliśmy opinię publiczną za te opóźnienia w tym czasie i nauczyliśmy się od pierwszego zamknięcia, aby przeprojektować naszą sieć i operacje dla następujących sieci”.
Trudności te zostały zaostrzone przez rosnące zainteresowanie zakupami Kiwi przez Internet, które „znacząco wzrosło w ciągu ostatniej dekady”.
„Pięć lat temu NZ Post dostarczała około 60 milionów paczek rocznie, w porównaniu do około 105 milionów w 2021 roku”.
RNZ
Blokada Auckland i rosnące zapotrzebowanie na dostawy paczek sprawiają, że NZ Post jest na krawędzi.
Wszystko to w miarę zmniejszania się siły roboczej NZ Post – pod koniec 2019 roku w całym kraju pracowało 926 dostawców, ale do września 2022 roku liczba ta spadła do zaledwie 713.
Zostało to nieco zrekompensowane przez duże spadek liter. Od stycznia do września 2022 roku NZ Post dostarczyła 110 milionów wiadomości. W tym samym okresie w 2019 roku zarobił 166 milionów.
Maine powiedział, że liczba ta będzie nadal spadać.
„[We’re] Nadal obserwujemy znaczne spadki wolumenu poczty, ponieważ Nowozelandczycy decydują się na większą komunikację online”.
„W roku podatkowym 2022 NZ Post dostarczyła 238 milionów przesyłek pocztowych, o 36 milionów mniej niż w poprzednim roku, i oczekuje się dalszego spadku. W porównaniu z prawie 20 lat temu, kiedy NZ Post dostarczała ponad 1 miliard przesyłek pocztowych rocznie. ”
Pozytywna strona
Chociaż NZ Post doświadczyło więcej opóźnień w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 r., długość tych opóźnień została zmniejszona. Opóźniona dostawa w 2019 roku dotrze średnio o 2,23 dnia z opóźnieniem, ale w 2022 roku dotrze z opóźnieniem 1,87 dnia.
Opóźnienia w przypadku dostaw międzynarodowych były krótsze, w dużej mierze dzięki zmianie przepisów dotyczących podatku GST pod koniec 2019 r. Dostawy międzynarodowe w 2019 r. byłyby wstrzymywane przez służby celne przez nieco ponad 12 dni, ale w 2022 r. zostało to skrócone do sześciu dni.
Poczta pogrążyła się w chaosie, gdy w lutym 2020 roku uderzył Covid-19.
„Covid-19 siał spustoszenie w międzynarodowych łańcuchach dostaw” – powiedział Main. „Przed 2020 r. NZ Post wykorzystywała loty pasażerskie do dostarczania paczek i poczty do Nowej Zelandii w celu dostarczenia ich klientom, ale przy ograniczeniu lotów pasażerskich do niemal zerowego poziomu stworzyło to ogromne wyzwania w międzynarodowym ruchu towarowym”.
Main powiedział, że jego zespół został zmuszony do przystosowania się.
„Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak nasze zespoły były w stanie sprostać wyzwaniu, w tym czarterować loty, znajdować alternatywne trasy i korzystać z frachtu morskiego tam, gdzie to możliwe”.
Zgodnie z oczekiwaniami, najniższy punkt dla NZ Post przypadł na pierwsze miesiące pandemii, kiedy pod koniec kwietnia i w czerwcu przybyło aż 5 milionów przesyłek. Oznacza to, że co czwarta paczka nie trafia w przewidywany termin dostawy.
Ceny prawdopodobnie jeszcze wzrosną
Od tego czasu warunki znacznie się poprawiły, ale NZ Post wciąż zmaga się ze skutkami pandemii.
„Teraz zaczynamy widzieć, jak międzynarodowe trasy importu/eksportu zbliżają się do normalności” – powiedział Min. Linie lotnicze nadal mają jednak pewne ograniczenia w zakresie przepustowości, a łańcuchy dostaw są mniej odporne [than before]. „
Wyzwania te zostały złagodzone dzięki dużemu wsparciu finansowemu ze strony rządu, ale te pieniądze się kończą.
„W 2020 roku rząd przez trzy lata przeznaczył 130 milionów dolarów na New Zealand Post” – powiedział Mayne. „Umożliwiło nam to dalsze zapewnianie zasięgu krajowego dostarczania poczty na obecnym poziomie usług i przy wzroście cen niższym niż w innym przypadku”.
W kartach mogą pojawić się poważne ostrzeżenia o podwyżkach cen.
„Po wyczerpaniu się tego finansowania NZ Post będzie musiała kontynuować przejście na komercyjnie zrównoważoną usługę pocztową, co będzie wiązało się ze zmianami cen, kosztów i modelu operacyjnego”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”