Dr Gerrard: Parle chce ugryźć dr Gerrarda, producenta ciastek w Polsce

Dr Gerrard: Parle chce ugryźć dr Gerrarda, producenta ciastek w Polsce
Największa indyjska firma ciastkarska Parle Products prowadzi rozmowy z firmą private equity Bridgepoint, aby rozważyć zakup drugiego co do wielkości producenta ciastek w Polsce, dr Gerrarda, powiedzieli ludzie zaznajomieni z tą sprawą.

Polski producent ciastek, niegdyś należący do francuskiej Groupe Poult, został w październiku 2013 r. kupiony przez Bridgepoint, ukierunkowaną na UE firmę średniej wielkości, za nieujawnioną kwotę. Firma obecnie ma Rs. 1000-1200 crore, choć jedna z osób powiedziała, że ​​może to być nawet 200-300 milionów euro (około 1600-2400 crore).

Bridgepoint wyznaczył Houlihana Lokeya na miejsce dr Gerrarda na początku tego roku, ale trwająca wojna rosyjsko-ukraińska i niestabilność geopolityczna w Europie znacznie spowolniły ten proces. Nie ma jeszcze gwarancji, że rozmowy Barleya doprowadzą do transakcji, mówili ludzie.

g1

Bridgepoint odmówił komentarza na temat szczegółów, ale potwierdził, że trwa formalny proces sprzedaży. Parle nie skomentował.

„Przeprowadzono kilka wstępnych rozmów i (Parle) nie poczyniono jeszcze żadnych znaczących postępów” – powiedział wysoki rangą urzędnik bliski rozwoju, który nie chciał być wymieniany.

Dr Gerrard, uruchomiony w 1993 roku, posiada w Polsce ponad 200 herbatników i słonych przekąsek oraz dwa zakłady produkcyjne. Podstawową działalnością firmy są ciastka i wyroby czekoladowe. Jej produkty eksportowane są do 30 krajów.

Wstępne rozmowy z Parle wykazały, że ludzie skupiali się na możliwościach produkcji kontraktowej, ale Bridgepoint zdecydował się przeciwko firmie.

Jeśli się powiedzie, będzie to pierwsze przejęcie Parle, konserwatywnej firmy, która koncentruje się na budowaniu marek, a nie ich kupowaniu.

„Wytwórcy ciastek starają się ulepszyć swoją ofertę poprzez premiumizację. Parle nadal jest marką masową, a przejęcie pomoże jej uzyskać dostęp do gotowego portfolio. Dr Gerald’s był celem od dawna, ponieważ jest własnością PE, ale Parle ma nigdy nie kupiłem. Cokolwiek w Indiach, nie mówiąc już za granicą… więc będzie to interesujące” – powiedział bankier inwestycyjny z Bombaju. „Z pewnością mają bilans, ale historycznie byli bardzo konserwatywną grupą”.

Jak wynika z raportu Kantar India, od 10 lat z rzędu Parle zajmuje pierwsze miejsce w rankingach najczęściej wybieranych marek FMGG. Za nimi plasują się Amul, Britannia, Clinique Plus i Tata Consumer Products w najnowszym raporcie z 2021 r., który ocenia najczęściej wybierane marki FMCG na podstawie punktów kontaktu z konsumentami.

Firma, która sprzedaje takie marki jak Parle G, Monaco i Melody, w marcu 2021 r. będzie miała Rs. 13 682 crore w sprzedaży, przewyższając rywali, w tym Britannię i Nestlé, stając się największą firmą spożywczą w kraju pod względem rocznych przychodów.

Dr Gerrard działa na rozdrobnionym, ale rosnącym rynku, który jest otwarty na dalszą integrację i pasuje do strategii ekspansji Parle poprzez strategię „selektywnego kupowania i budowania” w Polsce i innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Oczekuje się, że kategoria ciastek w Indiach wzrośnie o 11-12% pod względem wartości i około 4-5% pod względem wzrostu wolumenu w roku obrotowym 2022, podają źródła branżowe. Parle zaczął dostrzegać ożywienie wzrostu od pierwszego kwartału tego roku i stawia na dwie nowo wprowadzone kategorie, pakowane atta (mąka) i płatki zbożowe.

Po dwóch latach ciągłych podwyżek, producenci dóbr konsumpcyjnych zaczęli obniżać ceny i oferować rabaty. Na przykład produkty Parle oferują zniżki od sierpnia, ale nie obniża to maksymalnej ceny detalicznej. Biscuit Major oferuje 10-15% zniżki na duże opakowania. Potrwa to do końca sezonu świątecznego.

Firma spodziewa się wzrostu eksportu o 20-25% dzięki rządowemu programowi motywacyjnemu związanemu z produkcją (PLI) w sektorze przetwórstwa spożywczego, który został zatwierdzony, powiedział jeden z dyrektorów firmy. Firma, która eksportuje swoje produkty do ponad 100 krajów, uważa, że ​​program PLI pomoże jej stać się bardziej konkurencyjną kosztowo, jednocześnie zwiększając jej konkurencyjność za granicą dzięki oferowaniu produktów wysokiej jakości.

Według raportu Bluewave Consulting indyjski rynek ciastek rośnie w CAGR na poziomie 12,4% i oczekuje się, że do 2027 r. osiągnie 11,7 mld USD.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *