Termin hybryda jest w powszechnym użyciu od prawie 20 lat.
Początkowo kojarzony z Toyotą Prius, jego technologia i terminologia w końcu stały się normalne i stały się synonimem technologii oszczędzania paliwa. Co sprawia, że jest oficjalnie nazywany hybrydowym pojazdem elektrycznym (HEV), co sprawia, że jest tak atrakcyjny i trwały?
HEV wykorzystuje zwykły silnik benzynowy wspomagany przez hybrydowy silnik elektryczny i akumulator, które współpracują ze sobą, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Podczas jazdy z małą prędkością i przy niewielkim obciążeniu hybrydowy układ napędowy zazwyczaj wykorzystuje silnik elektryczny i akumulator do poruszania pojazdem.
Gdy wymagana jest większa wydajność lub prędkość, silnik elektryczny jest wspomagany przez silnik benzynowy, którego przełącznik jest tak płynny, że prawie niezauważalny.
Wiele pojazdów HEV korzysta z jakiejś formy monitorowania energii, a Toyota jest pionierem tego rozwiązania, wyświetlając ekran pokazujący skąd i skąd pochodzi energia w dowolnym momencie, między akumulatorem, silnikiem elektrycznym, silnikiem benzynowym i kołami.
Piękno hybrydy polega na tym, że ładuje ona akumulatory w ruchu, albo poprzez energię kinetyczną i hamowanie regeneracyjne, albo zjeżdżając w dół po zboczach na tyle stromych, aby odzyskać ładunek lub doładowanie wspomagane silnikiem benzynowym.
Toyota ma duży wybór HEV w swoich modelach, w tym Yaris, Yaris Cross, C-HR, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, a nawet zastosowanie technologii hybrydowej w Prius Prime PHEV.
Hybrydy również trafiły do odnoszących sukcesy sportów motorowych, a hybrydowe samochody wyścigowe Gazoo Racing wygrywały 24-godzinny wyścig Le Mans przez ostatnie cztery lata. Niezły rozwój od czasu tego pierwszego samochodu.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”