Premier Chris Hipkins powiedział, że drogi w Nelson, Tasman i Marlborough dotknięte ekstremalnymi warunkami pogodowymi otrzymają 12 milionów dolarów na poprawę ich odporności.
Po tym, jak w ostatnich latach w regionie zdarzały się „powtarzające się ekstremalne zjawiska pogodowe”, zaistniała potrzeba naprawy autostrad stanowych i zwiększenia ich odporności, aby w przyszłości były mniej dotknięte, powiedział Hipkins podczas poniedziałkowej wizyty w Nelson i Richmond.
Powiedział, że utworzono Fundusz na rzecz Odporności Infrastruktury Transportu w celu prowadzenia prac zapobiegawczych mających na celu ochronę autostrad stanowych przed poważnymi zakłóceniami klimatycznymi w przyszłości.
Ponieważ ekstremalne zjawiska pogodowe stają się normą, jest to inwestycja o wysokiej cenie.
Zapytany, czy Nową Zelandię stać na fundusz wart 419 milionów dolarów, Hipkins powiedział Nelson Mail: „Nie możemy sobie na to pozwolić”.
„Zbyt długo kraj umieszczał inwestycje w naszą infrastrukturę krytyczną w „zbyt twardym koszyku” lub w „koszyku, z którym poradzimy sobie w innym terminie”. Jednak rzeczywistość jest taka, że musimy to zrobić. ”
Drogi na obszarze, które otrzymają finansowanie z Funduszu Odporności Transportu, to: State Highway 6, Whangamua Hill and Rye Saddle, SH 6, Cawtiri do erozji rzeki Owen, SH 60, Przesunięcie Birds Hill, SH 1, Powódź Dashwood, SH 63, Wash powódź oraz badanie długoterminowych ulepszeń tras objazdowych na przełęczy Weld, osuwisku skalnym SH63 Windy Point i Narrows, osuwisku skalnym SH65 Higginsa, dochodzeniu w sprawie powodzi w Salt Lake oraz powodzi z Tuamarina do Picton.
Rząd uwzględnił także projekt Hope Bypass w swoim oświadczeniu politycznym dotyczącym transportu lądowego, w którym określono priorytety finansowania. W poniedziałek Hipkins spacerował po terenie, gdzie planowany jest wiadukt do Lower Queen St i osobna ścieżka rowerowa, przy jednoczesnym zachowaniu połączeń pieszych i rowerowych z Richmond West do Richmond Central.
Zapytany, jak region poradzi sobie z 5% wzrostem ruchu pojazdów rocznie, Hipkins stwierdził, że jest to „jeden z powodów, dla których inwestowanie w aktywny transport lub transport publiczny jest również naprawdę ważne”.
Posłanka Nelsona Rachel Boyack powiedziała, że obwodnica nie spowoduje „wywołanego popytu”, ponieważ interwencja drogowa oznaczała zmianę w planowaniu.
Dodała, że utworzenie wiaduktu nad szczytem umożliwiło bezpieczne przejście ludziom pieszym i rowerowym.
„Potrzebujemy interwencji w ruchu drogowym, ale musimy ją także zaprojektować w taki sposób, aby nie chodziło o zwiększenie przepustowości.
„Ponieważ tak jak mówiłem w przeszłości, spowoduje to większe zatory na torach. Musimy się upewnić, że jeśli będziemy mieć dodatkowe pasy, priorytetem będzie dla nich transport publiczny, ludzie jeżdżący wieloma pojazdami -samochody osobowe.”
W lipcu Partia Narodowa oświadczyła również, że jeśli dojdzie do władzy w październikowych wyborach, nada priorytet obwodnicy Hope. Partia podała, że koszt projektu Hope oszacowano na 250 milionów dolarów, a jego budowę wyznaczono na okres od czterech do dziesięciu lat.
Hipkins pojechał jednym z nowych autobusów elektrycznych z Nelson do Tahunanui, odwiedził centrum dentystyczne i spotkał się z personelem Nelson Pine Industries (NPI).
Kibicujący podarował mu słoik po dżemu ze zdjęciem jego twarzy i plakietką „Chris”. Premier jadł także lunch w tureckiej restauracji z kebabem Zara, wrzeszcząc na swoje otoczenie.
Hipkins unikał pytań Poczta Nelsona W sprawie wprowadzenia przez Partię Pracy bogactwa i dziedziczenia oraz rozszerzenia podatku od zysków kapitałowych w celu uczynienia systemu podatkowego bardziej sprawiedliwym, ostrzegł przed konsekwencjami dla krajowego, prawnego i Pierwszego rządu Nowej Zelandii.
W wywiadzie udzielonym w fabryce płyt pilśniowych NPI Hipkins powiedział, że zmiany Partii Pracy uczyniły system „bardziej sprawiedliwym”.
Wskazał na wprowadzony przez rząd zakaz kupowania domów za granicą, wydłużenie testu jasnych linii, prace nad poprawą jakości systemów edukacji i opieki zdrowotnej, budowę większej liczby mieszkań komunalnych oraz inwestycje w drogi i kolej.
„To są rzeczy, które pierwszy rząd Nowej Zelandii prawdopodobnie by zmienił” – powiedział.
Wszystkie te rzeczy mogą ulec pogorszeniu po zmianie rządu.”
Odnosząc się do niskiej produktywności i płac w regionie Nelson-Tasman, Hipkins wskazał na prace rządu nad porozumieniami w sprawie godziwych wynagrodzeń.
„Chodzi o to, aby ludzie otrzymywali sprawiedliwe wynagrodzenie za wykonaną pracę, co wiąże się ze wzrostem produktywności.
„Wyścig Nowej Zelandii w dół płac nie pomoże rozwiązać naszego problemu z wydajnością. W rzeczywistości jest bardziej prawdopodobne, że zrobi coś odwrotnego. Musimy upewnić się, że podnosimy płace, abyśmy mogli zwiększyć produktywność, i w rzeczywistości jesteśmy bogatszym krajem, który czerpie korzyści z naszej pracy.” Trudno.
Zapytany, czy ma wystarczającą ilość paliwa w zbiorniku, premier odpowiedział, że ma „dużo”.
„To był trudny początek roku, myślę, że każdy to przyzna. Cieszę się, że wyjechaliśmy z Wellington, jesteśmy na szlaku kampanii i mamy szansę porozmawiać o przyszłości Czuję się dzięki temu bardzo pobudzony.”