Trudno znaleźć słowa, by opisać dzieło Hilmy F Klint.
w Galeria Miejska WellingtonJej wysokie obrazy nawiązują do zbiorowej świadomości, kosmosu, dwoistości, wzajemności i jedności poprzez kolor i obrazy, wybuchowe i współczesne kolory.
Energia Af Klint, spleciona z galerią poprzez drobiazgową organizację jej prac plastycznych, tak skrupulatnie zilustrowanych w jej pamiętnikach i notatnikach, również na wystawie, zdaje się przemawiać, gdy ludzie przechadzają się pokój po pokoju z podziwem dla magii emanującej z jej obrazów.
Dzieła te, ukryte przez wiele dziesięcioleci ze względu na głęboką duchowość Clint Czuła, że świat nie jest gotowy na jej zobaczenie, a teraz emituje komunikaty współczesności – niewyobrażalnie te, które dotarły do artystki wiele pokoleń temu.
Czytaj więcej:
* Jak Targi Wellington przeniosły gigantyczne dzieła Hilmy F. Klint do Aotearoa
* Zdjęcia wszechświata towarzyszące wystawie Hilmy F Klint
* Hilma af Clint po raz pierwszy pojawia się w Nowej Zelandii
Starszy kurator Aaron Lester, który w czwartek spacerował po galerii z grupą około 20 osób, omówił duchowość Clint, w tym jej powiązania z astrologią, korzystanie z ołtarzy, bycie artystycznym prętem dla konkretnych przesłań od przewodników duchowych i kontakt z ją z wyższego wymiaru.
W trzech szczególnie obszernych aktach był: Alterpeza, któremu duchowy przewodnik mówi, że af Klint pewnego dnia zostanie pokazany na spiralnej wystawie, rola Klinta jako ludzkiego przewodnika staje się jasna.
Seria podsumowuje proces komunikacji między światem duchowym a światem fizycznym, który Af Klint przekroczył i rozumiał jako reprezentację wszechświata.
Wystawa, prawdopodobnie jedyna szansa, jaką Kiwi kiedykolwiek będzie miała, aby zobaczyć dzieła sztuki w Nowej Zelandii, jest szansą zajrzenia do wnętrza umysłu artystki i szwedzkiej mistyczki, która pod każdym względem wyprzedza swój czas. Podczas gdy historycy sztuki przypisują Mondrianowi, Kandinsky’emu i Malevichowi osiągnięcia artystyczne, af Klint był pionierem abstrakcyjnych idei wiele lat wcześniej, na początku XX wieku.
Poza wystawą, dzieła sztuki są zwykle ukryte w zbiorach Te Papa Archives Rity Angus, a nowe prace odpowiedzi autorstwa Serafina Beck i Andrew Beck Uzupełnia i dodaje poczucia zachwytu nad af Klint.
Targi oferują szeroką gamę towarów, w tym ceramikę, przewodniki tarota i torebki, aby ludzie mogli zabrać do domu kawałek af Klinta, a pomarańczowe światła uliczne dały wytchnienie od wyprzedanych sesji oglądania na targach, a dostępnych jest więcej razy ale według Elizabeth Caldwell, dyrektor ds. sztuki i dziedzictwa w Experience Wellington, szybko się wyprzedają.
Sue Kramer, kuratorka z Melbourne, opisana przez Klint dziesięć większych Działa jako „miejsce piękna”; Dzięki swoim kształtom i kolorom społeczeństwo zmierza w kierunku świata harmonii i rozwiązania.
Powiedziała, że ludzie uznają ten program za inspirujący, bogaty, podnoszący na duchu, wyjątkowy i „pełny cudów”. „Prace mają tak wiele historii do opowiedzenia i przemawiają do osób w bardzo osobisty sposób. Przemawiają do współczesności. … wspaniałość samego dzieła, nic nie może tego zastąpić”.
Af Klint pracowała dla kobiet w czasach wielkiego cierpienia, pokonując wiele przeszkód i będąc w swojej misji projektantką jednomyślną. Miała szerokie myślenie, z szeroką i bogatą wizją artystyczną, która była niezwykle oryginalna dla jej epoki. Jej prace wywodziły się z filozofii mistycznej, ale nie była związana religią.
„Wykracza poza to, jest w stanie przemówić do współczesności” – powiedział Kramer. „Znalazłem sposób, aby to zobaczyć i poszedłem za tym. I zrobiłem to w niezwykły sposób.”