Duża zmiana w polityce zwrotów Kmart w całej Australii od 1 sierpnia

Duża zmiana w polityce zwrotów Kmart w całej Australii od 1 sierpnia

Gigant handlu detalicznego Kmart wprowadzi od 1 sierpnia w australijskich sklepach wymóg otrzymania zwrotu pieniędzy w ramach „zmiany zdania”.

Klienci mogli wcześniej dokonywać takich zwrotów po prostu potwierdzając swoją tożsamość, ale ściślejsze egzekwowanie przepisów krajowych będzie wymagało od klientów zachowania dowodu zakupu.

Według sprzedawcy, który twierdzi, że pozwala on na wykorzystywanie dokumentów tożsamości wyłącznie w celu weryfikacji zwrotów w trybie ad hoc, pracownicy zajmujący się zwrotami środków w Kmart zawsze preferowali dowód zakupu.

Sprawdzaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: pobierz już dziś

„Wcześniej sklepy mogły zwracać klientom pieniądze bez paragonu, jeśli przedstawili dowód tożsamości” – stwierdził Kmart w notatce udostępnionej we wniosku do pracowników.

„Ta opcja zostanie jednak usunięta, a klienci będą zobowiązani do uzyskania paragonu.

„Od przyszłego tygodnia w sklepach pojawi się plakat. Prosimy jednak przypominać klientom, aby trzymali się rachunków.”

Kmart potwierdził, że nie obejmuje to produktów wadliwych.

Zmiana wprowadzana jest także w sklepach Target.

Rzecznik Kmart i Target powiedział: „Podobnie jak większość głównych sprzedawców detalicznych w Australii, Kmart i Target będą miały politykę zwrotów i będą wymagać dowodu zakupu w celu zwrotu produktów w przypadku „zmiany zdania”.

„Szeroko komunikujemy tę zmianę w wielu punktach kontaktu z klientami, aby zapewnić naszym klientom rzetelne informacje, zanim zmiana wejdzie w życie”.

Personel akceptuje także różne formy dowodów zakupu w celu uzyskania zwrotu pieniędzy, w tym potwierdzenia zamówienia online, wyciągi bankowe, wyciągi typu „kup teraz, zapłać później” i wyciągi Flybuys.

Dowodem zakupu są także paragony cyfrowe, do których dostęp mają klienci korzystający z aplikacji Kmart.

READ  Spadek cen jagnięciny o 20% „mocniejszy i szybszy” niż oczekiwano

Władze poradziły również kupującym, aby robili zdjęcia paragonów, aby można je było przechowywać również cyfrowo.

„Nadal możesz udać się do oryginalnego sklepu, gdzie podadzą Ci paragon, jeśli podasz datę i godzinę (zakupu)” – napisał także jeden z klientów na Facebooku.

Kmart zauważył, że pracownicy poszukujący paragonów mogą potrzebować także wyciągu bankowego lub innego dowodu zakupu.

Firma Kmart ogłosiła, że ​​będzie łagodzić swoją politykę zwrotów, wymagając od klientów zachowywania rachunków.Firma Kmart ogłosiła, że ​​będzie łagodzić swoją politykę zwrotów, wymagając od klientów zachowywania rachunków.
Firma Kmart ogłosiła, że ​​będzie łagodzić swoją politykę zwrotów, wymagając od klientów zachowywania rachunków. kredyt: Australijska Partia Ludowa/Facebook

Niektórzy klienci wyrazili swoją frustrację w mediach społecznościowych w związku ze zwrotami pieniędzy wypłaconymi grupie Kmart Anko.

„Denerwuje mnie to w przypadku markowych produktów. Gdzie jeszcze mam je kupić?” – napisał jeden z klientów na Facebooku.

Jednak wraz z fuzją Kmart i Target spółka macierzysta Wesfarmers wskazała w lipcu 2023 r., że wybrane zestawy Anko będą również wprowadzane do sklepów Target od początku 2024 r.

Jedna z klientek K-Martu powiedziała w mediach społecznościowych, że w jej lokalnym sklepie już od jakiegoś czasu trwa kampania zwrotów pieniędzy.

„Nasz lokalny Kmart robi to od ponad roku. Nie widzę powodu, żeby ludzie mieli się złościć” – napisali.

Kmart potwierdził, że banery widniały już w sklepach i na stronie internetowej.

Żądania zwrotu pieniędzy należy składać do Kmart w ciągu 60 dni, chyba że klienci są członkami OnePass, w przypadku których obowiązuje roczny okres zwrotu.

Niektóre produkty, takie jak kosmetyki, biżuteria z kolczykami i wkłady do drukarek, nie podlegają zwrotowi, jeśli zmienisz zdanie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *