Startup z Kiwi, Dawn Aerospace, jest gotowy, aby przenieść swoją działalność w zakresie transportu kosmicznego na nowy poziom dzięki ogromnemu wzrostowi finansowania.
Firma Wytwarza produkty do napędu satelitarnego Opracował bezzałogowy samolot kosmiczny zwany Mk-II Aurora, napędzany silnikami rakietowymi.
Nazywa się Hi-Tech New Zealand Tegoroczny startup W 2020 Dawn Aerospace ma bazy w Christchurch i Holandii.
Firma otrzymała teraz „znaczące” finansowanie od Movac, największej nowozelandzkiej firmy inwestycyjnej w dziedzinie technologii. Kwota, wciąż poufna, pochodzi z wielostopniowego funduszu technologicznego Movac o wartości ćwierć miliarda dolarów.
Czytaj więcej:
* 50 najlepszych firm technologicznych w Nowej Zelandii, dla których warto pracować
* Christchurch ma nadzieję, że w ciągu najbliższych trzech lat przyciągnie do miasta 180 nowych pracodawców
* Miasto ocalałych: jak loty kosmiczne mogą ożywić gospodarkę Christchurch
* Start-up z Kiwi, Dawn Aerospace, rozważa wysłanie rakiet Umaru w kosmos
* SpaceBase: Exploring the Final Frontier … z Christchurch
* Firma rakietowa Dawn Aerospace otrzymuje fundusze od Kiwi na „ samoloty kosmiczne ” wielokrotnego użytku
Nowozelandzki fundusz venture capital Global From Day One również zainwestował w Dawn Aerospace po raz pierwszy, podczas gdy obecni udziałowcy Icehouse Ventures i Erik Swan, amerykański inwestor technologiczny, zwiększyli swoje stawki.
Stephan Powell, dyrektor ds. Technologii w Dawn Aerospace, który założył firmę wraz ze swoim bratem Jamesem i trzema europejskimi inżynierami w 2017 roku, powiedział, że są „zadowoleni” z inwestycji.
Powiedział, że umożliwi to firmie „podwojenie się w przyszłym roku”.
Największy wpływ będzie miał na Mk-II Aurora, powiedział Powell, który wciąż był w fazie badań i rozwoju i mógłby stać się w pełni komercyjny.
Mk-II lata wyżej niż balony pogodowe i poniżej satelitów, ponieważ może przechwytywać dane atmosferyczne i testować technologię hosta. Ma 4,8 metra długości i może być wystrzelony ze standardowego lotniska.
Pojazd posiada certyfikat do latania w Nowej Zelandii i przechodzi testy przedkomercyjne. Oczekuje się, że klientami usług Mk-II będą agencje pogodowe, agencje rządowe i startupy.
Firma podała, że następny samochód z serii, Mk-III, będzie miał ten sam projekt, ale będzie znacznie większy i zdolny do dostarczania satelitów o masie do 100 kilogramów na orbitę.
Nowy zastrzyk kapitałowy pomoże również zwiększyć produkcję istniejących produktów, aby sprostać wymaganiom klientów, powiedział Powell.
„Nasza firma i tak ma się dobrze. Zauważyliśmy znaczny wzrost liczby klientów. Daje nam to solidną podstawę do rozwoju i ekspansji firmy”.
Firma dostarcza produkty napędowe w kosmos – służące do napędzania satelitów – klientom na całym świecie od 2019 roku.
Powell powiedział, że ma nadzieję, że ekologiczne paliwo, mieszanina podtlenku azotu i propylenu, stanie się standardem branżowym w ciągu pięciu lat i zastąpi hydrazynę, substancję toksyczną.
„Planujemy być głównym graczem w dziedzinie technologii napędu w kosmosie”.
Firma niedawno przeniosła swoją działalność w Nowej Zelandii z Auckland do Christchurch, co, jak powiedział Powell, dało jej znacznie więcej miejsca na rozwój.
Niedawno notowano Dawn Aerospace 50 największych firm technologicznych w Nowej Zelandii Oraz startupy, dla których mogą pracować inwestorzy venture capital i platforma rekrutacyjna Matchstiq.
Partner firmy Mofac, Mark Stewart, opisał technologię Dawn i poziom ambicji jako „naprawdę fascynujący”.
„Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w pracy z niektórymi z najbardziej ambitnych założycieli Nowej Zelandii, uważamy, że to doskonały mecz” – powiedział.
Movac, firma typu venture capital, zainwestowała w inne firmy technologiczne w Nowej Zelandii, w tym Vend, Unleashed Software, Aroa Biosurgery, PowerbyProxi, Greenbutton i Trade Me.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”