Dyrektor generalny drugiej co do wielkości amerykańskiej firmy motoryzacyjnej wezwał rząd federalny do ustanowienia standardów dla w pełni lub częściowo zautomatyzowanych pojazdów w celu zaostrzenia bezpieczeństwa elektronicznych systemów jazdy.
Wzywając do regulacji federalnych, Dyrektor generalny Forda Jim Farley Dyrektor generalny motoryzacji stał się najważniejszym dyrektorem generalnym branży motoryzacyjnej, który publicznie dostrzegł potrzebę ścisłego monitorowania powstającej technologii, która staje się coraz bardziej rozpowszechniona na amerykańskich drogach, tak jak pojawiają się pytania o potencjalne zagrożenia dla kierowców. Na ograniczonych obszarach firmy zaczynają wdrażać w pełni autonomiczne usługi transportu pasażerskiego.
– zauważa Farley w wywiadzie dla Associated Press, Po zwiększonej kontroli ze strony organów regulacyjnych częściowo zautomatyzowanego systemu wspomagania kierowcy „autopilota” Tesli, który brał udział w serii głośnych wypadków. Tesla wykorzystuje również swoich wyznaczonych właścicieli do testowania „W pełni autonomicznyProgramy na drogach publicznych.
Farley odpowiedział, zapytany, czy przepisy federalne są „zdecydowanie” potrzebne. O pojazdach autonomicznych powiedział: „Obecnie przepisy są regulowane w każdym kraju. Tak naprawdę jest nastawiony na rozwój technologii, a nie na rozpowszechnianie technologii na dużą skalę”.
Zauważył, że ustawodawcy i National Highway Traffic Safety Administration postępują bardzo wolno.
Czytaj więcej:
* Grupa Auto obsługuje wytyczne dotyczące częściowo zautomatyzowanych pojazdów
* Samochody Tesli „w pełni autonomiczne” nie mogą same jeździć
* Wyjście dyrektora generalnego Forda ustąpi miejsca spadkobiercy, który wykrwawia się nagle
* Stany Zjednoczone dokonują przeglądu zasad bezpieczeństwa dla pojazdów autonomicznych
– Czas jest najważniejszy – wyjaśnił Farley. Argo AI, niezależna firma motoryzacyjna, w której Ford jest głównym inwestorem, To szybkie przekazywanie z technologią, która pozwoli Fordowi uruchomić usługę zamawiania autonomicznych samochodów.
Argo, który testuje autonomiczne pojazdy z ludzkimi kierowcami rezerwowymi w sześciu miastach w USA, spodziewa się, że Ford będzie gotowy zaoferować usługę transportu bez kierowcy w przyszłym roku. W okolicy Phoenix Alphabet Inc. Naprawdę ograniczona samodzielna jazda.
Jeszcze w tym roku Ford wprowadzi „Blue Cruise”, własny, częściowo zautomatyzowany system jazdy autostradą, który, podobnie jak Autopilot Tesli, utrzymuje samochody na środku ich pasów oraz w bezpiecznej odległości za ruchem drogowym przed nimi. Dzięki Blue Cruise kierowcy mogą oderwać ręce od kierownicy. Ale w przeciwieństwie do autopilota, Będą monitorowani kamerą, aby upewnić się, że zwracają uwagę.
„Przeprowadziliśmy testy, aby czuć się komfortowo z tym systemem i jak go wdrożyć” – powiedział Farley.
Dyrektor generalny uderzył w Teslę, mówiąc, że Ford przeprowadzał własny test przed wprowadzeniem technologii.
„Nie chcemy, aby nasi klienci przeprowadzali jakiekolwiek testy” – powiedział.
Kierowcy często frustrowali wysiłki Tesli, aby mieć ich na oku, zauważając ręce na kierownicy. Zaliczka w tym miesiącu, Mężczyzna został aresztowany w Kalifornii po tym, jak oficer zauważył jego Teslę na autostradzie z mężczyzną na tylnym siedzeniu i nikim za kierownicą. Mężczyzna powiedział AP, że jego samochód jest całkowicie autonomiczny i zaprojektowany tak, aby mógł jeździć na tylnym siedzeniu.
to nie jest prawda. Tesla wyraźnie powiedział organom regulacyjnym w Kalifornii, że zarówno „autopilot”, jak i „w pełni autonomiczna jazda” są systemami pomocniczymi i że kierowcy muszą chcieć wkroczyć.
W piątek zostawiłem wiadomość z prośbą o komentarz od Tesli, która rozwiązała swój dział relacji z mediami.
Stanowisko Farley w sprawie regulacji jest wyjątkowe dla przemysłu motoryzacyjnego, który generalnie preferował dobrowolne wytyczne nad regulacjami. Nie ma federalnych przepisów regulujących szczegółowo elektroniczne systemy jazdy, chociaż podlegają one standardom bezpieczeństwa, które obejmują wszystkie pojazdy.
Największe stowarzyszenie branżowe w branży, Auto Innovations Alliance, w zeszłym miesiącu zaproponowało dobrowolne wytyczne dotyczące częściowo zautomatyzowanych systemów. Rządowa administracja ds. Bezpieczeństwa ruchu drogowego polegała na współpracy wolontariuszy i podchodziła z wolnej ręki, aby nie zniechęcać do innowacji ratujących życie.
Niewielu robotników chciało się organizować. W kwietniu Dan Ammann, dyrektor generalny GM Cruz, powiedział Bloomberg TV, że dla Stanów Zjednoczonych i innych krajów ważne jest wytyczenie „jasnej ścieżki regulacyjnej”. Aman powiedział, że przepisy są niezbędne, aby Stany Zjednoczone mogły utrzymać pozycję lidera.
W 2015 r. Dyrektor generalny Volvo Cars, Håkan Samuelson, podkreślił, że mieszanka przepisów stanowych i brak nadzoru federalnego Stanów Zjednoczonych może spowolnić rozwój i wprowadzenie pojazdów autonomicznych.
Od czasu inauguracji prezydenta Joe Bidena NHTSA stwierdziła, że na nowo przygląda się automatycznym systemom. Od tego czasu agencja wysłała śledczych, aby przeanalizowali co najmniej cztery wypadki z udziałem Teslasu, w których podejrzewa się co najmniej autopiloty, i szuka publicznego komentarza na temat opracowywania zasad bezpieczeństwa dla pojazdów autonomicznych. W ciągu ostatnich kilku lat NHTSA wysłała zespoły na 29 incydentów Tesli.
Farley mówi, że jest zadowolony z ponownego zainteresowania przepisami.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nowi liderzy w administracji chcą wdrożyć pojazdy autonomiczne na dużą skalę” – powiedział.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”