Szef wiodącego na świecie producenta samochodów elektrycznych zdobył uznanie za wysiłki Nowej Zelandii na rzecz elektryfikacji krajowej floty pojazdów i ograniczenia emisji.
Robin Denholm z Tesli powiedział APEC CEO Summit, że Zachęty dla nowych samochodów elektrycznychProponowane normy emisji z pojazdów, które obecnie uchwala Parlament, są wiodącymi na świecie przykładami prowadzenia pojazdów.
Opisała rządowy program zniżek na czyste samochody jako „światowej klasy”, zauważając, że pomógł on zwiększyć sprzedaż samochodów elektrycznych z 3% sprzedaży nowych lekkich samochodów do 12% w ciągu kilku miesięcy, podczas gdy emisje dwutlenku węgla z nowych samochodów spadły o 15%. . .
„To wspaniały przykład prowadzenia pojazdów… Standardy czystego samochodu przed parlamentem umieszczą Aotearoa wśród najczystszych i najbezpieczniejszych flot samochodów na świecie i jest to decydujące przywództwo”.
Słaby schemat, który Zwiększanie kosztów zanieczyszczających samochody, podobnie jak duża podwójna kabina, wejdzie w życie w kwietniu przyszłego roku.
Denholm porównał wysiłki Nowej Zelandii do częściowych wysiłków Australii, które miały miejsce w niektórych stanach, ale nie na szczeblu krajowym.
Specjalna komisja analizuje obecnie rządowy projekt ustawy, który znacznie zmniejszyłby emisje dwutlenku węgla w nowych importowanych samochodach w ciągu najbliższych sześciu lat, umieszczając nowozelandzkie standardy czystych samochodów wśród najbardziej rygorystycznych na świecie, chociaż branża tak nie jest. standardy.
Denholm powiedział, że samochody elektryczne stanowią obecnie około 1 procent samochodów na świecie, a dekarbonizacja globalnej floty do 2050 roku oznaczałaby koniec przemysłu samochodów spalinowych do 2030 roku.
Powiedziała, że Tesla zamierza produkować 20 milionów pojazdów rocznie do końca dekady, ale powiedziała, że zmiana będzie trudna: „Wciąż jesteśmy na dnie stromego zbocza”.