Dyrektor generalny Toyoty w Nowej Zelandii, Neeraj Lala, powiedział o swoim rozczarowaniu niedawną decyzją laburzystowskiego rządu o likwidacji kilku projektów środowiskowych w branży motoryzacyjnej.
Przemawiając podczas premiery hot hatcha GR Corolla, Lala ubolewała nad niedawną decyzją premiera Chrisa Hipkinsa o likwidacji planowanego programu modernizacji czystych samochodów „gotówka za stare samochody”, jednocześnie opłakując koniec programu Okina Waka Aronoi. .
Ulepszenie czystego pojazdu zostało ustawione jako polityka, która mogłaby pomóc właścicielom starszych, mniej bezpiecznych i mniej paliwooszczędnych samochodów w handlu bezpieczniejszą, bardziej ekologiczną alternatywą, z rabatem w wysokości 3500 USD na stole.
W międzyczasie, uruchomiony przez Toyotę Nowa Zelandia we współpracy z Fundacją Ākina w maju ubiegłego roku, Waka Aronui wynajmuje samochody hybrydowe Toyoty rodzinom borykającym się z problemami po niskich, subsydiowanych tygodniowych kosztach.
Czytaj więcej:
* Plan wynajmu samochodu hybrydowego za 95 USD tygodniowo ma na celu zaangażowanie większej liczby osób
* Toyota NZ jest podekscytowana nowymi samochodami elektrycznymi
* Toyota NZ twierdzi, że presja rządu na emisje z samochodów pomogła jej uzyskać czystsze zapasy
* Toyota ujawnia produkcję elektrycznego SUV-a
Lala powiedziała, że Waka Arunui odniósł sukces, zanim został zwolniony na początku marca. Toyota przygotowywała się do rozszerzenia programu na 250 pojazdów rozmieszczonych w szerszym obszarze geograficznym.
Niedawno usłyszeliśmy od rządu zapowiedzi rezygnacji z innowacyjnych systemów wynajmu samochodów i rozwiązań car-sharingu i uważamy, że to ogromny błąd. Powiedział nie.
Lala powiedziała, że program modernizacji czystych samochodów „byłby supergwiazdą” i powiedział, że program ułatwi konsumentom uzyskanie natychmiastowego „30-35%” depozytu na coś takiego jak Toyota Aqua Hybrid, najpopularniejszy japoński samochód w Nowej Zelandii import.
„Nagle dostajesz zniżkę w wysokości 3500 $ za jazdę [trade in] Do salonu – i musimy usunąć ten samochód z drogi. […] Mogą przejść na niższą emisję, a my możemy usunąć stary samochód z dróg, ale zamiast tego ten stary samochód będzie jeździł po drogach dwa lata dłużej”.
Lala zaznaczył, że spodziewa się wkrótce potwierdzenia kolejnych zmian, m.in. w sprawie rabatu na czyste samochody. Oczekuje, że program zostanie wycofany i obejmie tylko samochody całkowicie elektryczne i hybrydy typu plug-in, przy czym konwencjonalne samochody hybrydowe i pojazdy spalinowe o niskiej emisji obecnie kwalifikują się do usunięcia z programu.
Lala jest drugim lokalnym dyrektorem generalnym, który dokonał prognozy, po podobnych słowach dyrektora generalnego Suzuki New Zealand, Toma Peake’a, na początku tego miesiąca.
Powiedział, że decyzja prawdopodobnie będzie podyktowana presją polityczną, ponieważ Hipkins i Partia Pracy przygotowują się do następnych wyborów powszechnych, dodając, że usunięcie samochodów hybrydowych i niskoemisyjnych pojazdów benzynowych z rozważań przeciwnika „prawdopodobnie będzie ich dźwignią”.
„[The Labour Party’s] Opcje są trochę ograniczone. W roku wyborczym nie chcesz dalej bić rolników, ponieważ potrzebujesz części ich głosów. Jak więc zdobyć ich głosy? Może dali swoim ciężarówkom zwolnienie? Nie wiem.”
Lala powtórzyła, że stanowisko firmy w sprawie pojazdów niskoemisyjnych pozostaje ukierunkowane na dostarczanie wielu rozwiązań w zakresie dekarbonizacji, a nie skupianie się wyłącznie na pojazdach typu BEV. Obejmuje to skupienie się na wodorze, hybrydach, wspólnych przejazdach i innych alternatywach mobilności.
Drażnił, że wkrótce zostanie ogłoszone „bardzo ważne” ogłoszenie Toyoty dotyczące planów stworzenia połączonego ekosystemu mobilności.
Rzeczy
Osiem nowozelandzkich firm wystawi cztery napędzane wodorem samochody Toyota Mirai.
Toyota Nowa Zelandia nie ma jeszcze w ofercie pojazdu elektrycznego dedykowanego lokalnie, a bZ4x EV opóźni się do końca 2023 r. Marka może się jednak pochwalić jedną z najwyższych elektryfikacji w swojej ofercie, z ośmioma tabliczkami znamionowymi dostępnymi jako hybryda.
Lala skrytykował „srebrną koncentrację” rządu na pojazdach elektrycznych, nazywając zniżkę na czyste samochody „porażką” z powodu braku stabilności finansowej i wyrażając opinię, że skupienie się na pojazdach elektrycznych, przede wszystkim na innych typach silników, może być gorsze pod względem dekarbonizacji , a nie lepiej.
„To, co widzieliśmy, to silniejsza zmiana wśród klientów, którzy są naprawdę zaniepokojeni zmianami klimatycznymi – sytuacja przeszła od martwienia się o„ wstyd z powodu samochodu ”do poczucia prawdziwej winy z powodu czegoś o wysokiej emisji”, powiedziała Lala.
„Uważamy, że w krótkim okresie doprowadzi to do wzrostu [amount of] Samochody dla każdej rodziny. Kiedy wybierasz pojazd niskoemisyjny, powiedzmy BEV, jest to dodatek, a nie zamiennik. To, co ogólnie widzimy pod względem liczby samochodów na gospodarstwo domowe.
„Dekarbonizacja zostanie osiągnięta poprzez zmniejszenie korków na drogach. W krótkim okresie podczas tej zmiany na drogach będzie więcej samochodów. […] Istnieje bardzo pojedyncza srebrna kula skupienia [from the government]i wierzymy, że istnieje szersza możliwość”.
– Nie przejmuję inicjatywy – dodała Lala.
„Kiedy mówię, że to była porażka, była to porażka wynikająca z faktu, że jest niezrównoważona. Z pewnością popierałem przejście na elektryczne. Czy zgadzam się z karami za samochody o wyższej emisji, gdzie nie ma opcji o niższej emisji? To dyskusja, którą prawdopodobnie moglibyśmy mieć całą noc.” „.
Firma Drive Electric ogłosiła na początku tego miesiąca, że zniżkę na czysty pojazd można częściowo przypisać krajowej redukcji emisji CO2 o 200 000 ton miesięcznie, w oparciu o średnie obliczone na podstawie danych DOT.
Lala opowiedziała również o Standardzie Czystego Samochodu. Jak wspomniano wcześniej, ta norma ma sprawić, że Nowa Zelandia stanie się jednym z najbardziej ambitnych krajów na świecie, jeśli chodzi o emisje z pojazdów, z celami, które do 2027 r. przewyższą nawet Europę.
Dyrektor generalny spodziewa się, że ta norma podniesie ceny samochodów na całym rynku, nawet wśród marek, które nie zostaną ukarane grzywną za przekroczenie wartości docelowych.
Używając Hiluxa jako przykładu, Lala powiedziała, że jeśli Ford podniesie cenę swojego rywala Rangera, aby uwzględnić grzywny za czysty samochód, Toyota będzie musiała podnieść cenę Hiluxa, aby zrównoważyć popyt ze strony przesiedlonych klientów Rangera.
„Ostatecznie wpłynie to na przystępność cenową produktu. Przypuszczalnie. Mamy teraz kryzys kosztów utrzymania, a to go zaostrzy. […] „To ogromna zmiana paradygmatu” – powiedziała Lala.