Obszar Ashburton ma zamkniętą sieć o długości 1500 km i jest w stanie zrewitalizować jedynie około 8–10 km rocznie. Zdjęcia/Raporty Demokracja Lokalna
Ekspert ds. dróg wyjaśnił, dlaczego dziury w rejonie Ashburton są naprawiane częściej niż prawidłowo. Wszystko zależy od finansowania.
Podczas niedawnego spotkania radna Lynette Lovett zapytała, dlaczego w ramach tej operacji wielokrotnie naprawiane są dziury, a nie tylko część drogi. Lovett zapytał, czy przeprowadzono jakąkolwiek analizę kosztów powtarzania napraw dziur.
„Czy taniej jest zrobić dobrze monotonne rzeczy i je usunąć, zamiast wracać co tydzień, stawiać zabawne znaki i wrzucać czarne rzeczy do dziur?” zapytałem.
„Musi być gdzieś wyważony, aby cały czas go napełniać, wykopywać i odpowiednio naprawiać”.
reklama
Dyrektor dróg Mark Chamberlain powiedział, że jest to kwestia finansowania.
„W idealnej sytuacji, jeśli w nabrzeżu jest niewielka dziura i trzeba ją wykopać, będziemy mogli ją wykopać i naprawić” – powiedział Chamberlain.
„Chodzi o dostępne fundusze. Niektórzy z nich muszą ciągle wprowadzać poprawki, aby spróbować je zatrzymać, dopóki nie zdobędziemy tych pieniędzy”.
Już wcześniej zauważono, że wykonawca otrzymuje wynagrodzenie jedynie za naprawę pierwszej dziury. Wartość kontraktu wynosi 6000 dolarów rocznie, a wszelkie późniejsze poprawki są dokonywane na własny koszt.
reklama
Rozmowa o finansowaniu dróg mogła dać wielu osobom na sali szansę zobaczenia tego wcześniej.
Dziury to najczęstsza skarga, jaką otrzymuje samorząd. Fundusze, a zwłaszcza ich brak, są przedmiotem regularnych dyskusji przy stole, co sprawia, że są one poważnym problemem dla rady i podatników.
Burmistrz Neil Brown przypomniał radnym, że w regionie znajduje się zamknięta sieć o długości 1500 km.
„W zeszłym roku wymieniliśmy od ośmiu do 10 kilometrów nowej drogi” – powiedział Brown.
„Wykonaj równanie, a odnowienie wszystkich naszych dróg zajmie 150 lat.
„Nowe drogi buduje się na 25 lat, a nawet jeśli wytrzymują 40 lat, to rocznie musimy pokonywać 37 kilometrów, a my pokonujemy od 8 do 10 kilometrów.
„Problemem są pieniądze i wycofujemy się”.
W okresie poprzedzającym wybory Partia Narodowa ogłosiła, że utworzy fundusz naprawy dziur.
Obietnica polegała na utworzeniu funduszu o wartości 500 milionów dolarów na naprawę autostrad stanowych i dróg lokalnych, ustaleniu nowych wytycznych dla Agencji Transportu Waka Kotahi w Nowej Zelandii, aby podwoić obecny wskaźnik renowacji dróg i zmniejszyć o połowę standardowy wskaźnik reakcji na naprawy dziur z 48 do 24 godziny. .
Przyszły poseł Rangitata James Major powiedział, że finansowanie zostanie uwzględnione w poprawionym projekcie oświadczenia politycznego nowego rządu zawartego w jego 100-dniowym planie działania.
reklama
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.