Zdjęcie balu polskiego: Tao Mingyang / GT
Eksport polskich produktów mlecznych do Chin wzrósł w pierwszej połowie 2021 r. o 34 proc., dzięki doskonałej jakości polskich produktów i rosnącej sile konsumpcyjnej chińskich konsumentów – poinformowała we wtorek ambasada RP w Pekinie.
Według urzędnika ambasady polski przemysł mleczarski został tylko częściowo dotknięty epidemią Kovit-19, ale został szeroko zaakceptowany przez chińskich konsumentów. Do 2020 roku wartość sprzedaży polskich produktów mlecznych w Chinach znacznie wzrośnie o 70 proc. w stosunku do 2019 roku, a roczna wartość eksportu sięgnie 2 mld euro.
W pierwszym półroczu 2021 r. Chiny stały się drugim po Unii Europejskiej największym odbiorcą polskiego mleka z 6 proc. całkowitego polskiego eksportu mleka, a do października polski eksport żywności do Chin stanowił 65 proc. przetworów mlecznych. 2021.
Przedstawicielka polskiego Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, doradca ds. rolnictwa Magdalena Sekońska, powiedziała we wtorek Global Times, że pociąg towarowy Chiny-Europa pomógł polskim produktom mleczarskim rozszerzyć swoją obecność na rynku w Chinach.
Jak podają lokalne media Zhangjiang Daily, 15 października 2020 r. do Wuhan, w centralnej chińskiej prowincji Hubei, przybył pierwszy specjalny pociąg towarowy z polskimi produktami mlecznymi.
Specjalny pociąg towarowy przejechał przez polskie miasto Małaszewicze przez Białoruś, Rosję i Kazachstan i wjechał do Chin przez miasto Alashankou w autonomicznym regionie Xinjiang Uygur w północno-zachodnich Chinach. Pociąg z ponad 1100 tonami płynnego mleka i rozpuszczalnego mleka w proszku przejechał 9300 kilometrów w 15 dni.
Według raportu, specjalny pociąg towarowy ma kursować dwa do trzech razy w miesiącu.
Dorota Bielsak, dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, powiedziała we wtorek w nagraniu wideo, że chińskie władze przyznały Polsce w kwietniu 2021 r. koncesję na eksport polskiego mleka, co wzmocni współpracę mleczarską między kraje. .
Czasy globalne