dostarczony
Silnik skrzynkowy „Eluminator” Forda nosi nazwę legendarnego silnika skrzynkowego V8 „Aluminarot”, ale z uzwojeniem elektrycznym.
W sierpniu ubiegłego roku Ford ujawnił istnienie swojego pierwszego silnika elektrycznego (zasadniczo napędzanego silnika zastępczego, lub w tym przypadku silnika elektrycznego, sprzedawanego klientom w pudełku), który zostanie zaprezentowany na targach SEMA 2021 i udostępniony klientom wkrótce po .
Nazywany „Eluminatorem” (rozruch elektryczny w 5,2-litrowym silniku V8 z turbodoładowaniem „Aluminator” wywodzącym się z 5-litrowego Coyote V8, który napędzał ostatnie V8 Falcons), ten sam silnik, który napędzał Mustang Mach-E oraz Ford pokazał to wszystko na targach SEMA w zeszłym tygodniu w zmodernizowanym modelu F-100 Eluminator z 1978 r., napędzanym dwoma silnikami skrzynkowymi.
Ford ujawnił również, że Eluminator był w sprzedaży i można go było kupić za 3900 USD (5480 NZ), co wydawało się trafić w gusta kupujących, którzy podobno odebrali je wszystkie.
Mark Wilson, dyrektor Ford Accessories w Ameryce Północnej, powiedział w wywiadzie Sałatka Forda Ten Eluminator już się wyprzedał. Oczywiście Ford nie ujawnił również, ile samochodów zbudował w pierwszej kolejności.
Czytaj więcej:
* Ford pokazuje swoją wizję przyszłości niestandardowych samochodów
* Ford zarabia 16,4 miliarda dolarów na elektryczne ciężarówki i stacje akumulatorów
* Ford chce ci sprzedać elektryczny silnik skrzyniowy
* Od V8 do woltów: w jaki sposób amerykańskie marki mięśni przechodzą na pojazdy elektryczne?
Ale nie martw się, że mogłeś przegapić okazję do ożywienia swoich klasyków — Wilson szybko zauważył, że nadchodzi więcej, mówiąc: „zrobimy to, czego potrzebujemy, zgodnie z wymaganiami rynku”.
dostarczony
Oglądaj Vaughn Gitten Jr. A szalony Mustang Mach-E 1400 jeździ ze wszystkimi innymi samochodami wyścigowymi na bazie Forda Mustanga.
Pierwszy elektryczny silnik skrzynkowy Forda wytwarza 210 kW i 430 Nm momentu obrotowego, a niewielka podstawa o długości zaledwie 570 mm oznacza, że będzie pasował do wszystkich typów pojazdów, nowych i starych, i oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić dwa i wybrać konfiguracja z dwoma silnikami, podobnie jak Ford z F-100 na targach SEMA – klasyczny, zasilany akumulatorem pickup AWD zapewnia łącznie 358 kW mocy i 860 Nm momentu obrotowego.
Największą wadą Eluminatora jest to samo, co prześladuje wszystkie pojazdy elektryczne – koszt akumulatora. Chociaż silnik skrzynkowy zawiera takie elementy, jak wiązka falownika wysokiego napięcia do napędu silnika, złącze wiązki niskiego napięcia i zespół rurki odpowietrzającej, nie zawiera on rzeczywistego falownika ani akumulatora, co znacznie zwiększy koszty.
Mimo to, jest to całkiem fajny początek, a jeśli wydajesz dużo pieniędzy na pakiet akumulatorów, uważamy, że możesz też iść dalej i dorzucić pięć kolejnych silników Eluminator, aby zrobić coś w rodzaju szalonego silnika 1044 kW. -E 1400 że Ford i Vaughan Jetten Jr. wrócili na jakiś czas…