Elon Musk mówi, że jego planowany zakup Twittera za 70 miliardów NZ jest „tymczasowo wstrzymany” w oczekiwaniu na szczegóły dotyczące spamu i fałszywych kont na platformie mediów społecznościowych, co jest kolejnym wydarzeniem pośród oznak wewnętrznego zamieszania związanego z proponowanym przejęciem.
W tweecie miliarder Tesla połączył się z historią Reutera z 2 maja, powołując się na dane finansowe Twittera, w których oszacowano, że błędne konta lub spam stanowiły mniej niż 5% „aktywnych użytkowników zarabiających codziennie” firmy w pierwszym kwartale.
„Umowa na Twitterze jest tymczasowo wstrzymana, a szczegóły konta są wstrzymane, ponieważ spam/fałszywe konta stanowią już mniej niż 5% użytkowników” – powiedział Musk, odnotowując swoje podejrzenie, że liczba kont nieoryginalnych jest zbyt niska.
Nie było jasne, czy problem może zepsuć transakcję.
Czytaj więcej:
* „tak !!!” Elon Musk reaguje na zakup Twittera nowymi planami platformy
* Elon Musk podkreśla obawę Tesli, że nigdzie się nie wybiera
* Elon Musk mówi, że anuluje zakaz Twittera dotyczący byłego prezydenta Donalda Trumpa
* Musk sprzedaje akcje Tesli o wartości 6 miliardów dolarów, prawdopodobnie dzięki umowie na Twitterze
Akcje zarówno Twittera, jak i Tesli gwałtownie wzrosły w przeciwnych kierunkach, przy czym akcje Twittera spadły o 18%, a Tesla, którą Musk zasugerował, aby pomóc sfinansować transakcję na Twitterze, skoczyła o 5%.
Inwestorzy musieli zastanowić się nad problemami prawnymi Muska, a także nad możliwością, że przejęcie Twittera może odwrócić uwagę od działalności najcenniejszego producenta samochodów na świecie.
Tweet Muska pojawia się dzień po tym, jak firma zajmująca się mediami społecznościowymi zwolniła dwóch swoich czołowych menedżerów.
Twitter powiedział, że firma tymczasowo wstrzymuje większość rekrutacji, z wyjątkiem kluczowych ról, i „cofa się w kosztach innych niż robocizna, aby zapewnić naszą odpowiedzialność i wydajność”.
W notatce wysłanej do pracowników i potwierdzonej przez Twittera, dyrektor generalny Parag Agrawal powiedział, że firma nie osiągnęła wzrostu i przychodów po tym, jak firma zaczęła „agresywnie” inwestować w poszerzenie bazy użytkowników i przychodów.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”