Premier Jacinda Ardern przyznała, że platformy mediów społecznościowych mogą wyrządzić „ogromne szkody”, jeśli zostaną niewłaściwie wykorzystane, i powiedziała, że ma nadzieję, że nowy właściciel, Elon Musk, będzie przestrzegał swojej „zasady przejrzystości”. Wideo / NZ Herald
Brutalny e-mail obejmujący całą firmę poinformował pracowników Twittera, że ich praca jest zagrożona, zaledwie kilka dni po przejęciu platformy przez kontrowersyjnego miliardera Elona Muska.
E-mail ujawnił, że na stole są masowe zwolnienia, a niektórzy przewidywali, że pod przywództwem Muska siła robocza 7500 zmniejszy się o 50 procent.
podane w e-mailu, zgodnie z Washington Post.
„Zdajemy sobie sprawę, że wpłynie to na wiele osób, które wniosły cenny wkład do Twittera, ale to działanie jest niestety konieczne, aby zapewnić sukces firmy w przyszłości”.
Pracownicy zostali poproszeni o powrót do domu i nie wracanie do biura w piątek, gdy rozpoczęły się cięcia.
Zespół czeka teraz intensywne oczekiwanie, ponieważ pracownicy mają otrzymać drugi e-mail zawierający brutalny temat: „Twoja rola na Twitterze”, który poinformuje ich o ich przyszłości w firmie.
E-mail kontynuował: „Rozumiemy, że jest to niezwykle trudne doświadczenie, niezależnie od tego, czy dotyczy to, czy nie”.
„Jesteśmy wdzięczni za Twój wkład w Twittera i za cierpliwość, gdy przechodzimy przez ten proces”.
Ten e-mail był pierwszym wysłanym przez Muska do wszystkich pracowników, odkąd objął stanowisko w zeszłym tygodniu, po zakupie witryny za 44 miliardy dolarów (75 miliardów dolarów).
Zrozumiałe jest, że niewiele obszarów działalności będzie zabezpieczonych przed realizacją, z Poczta Zgłaszanie, że wszystkie stanowiska w „zespołach sprzedaży, zaufania, bezpieczeństwa, marketingu, produktu, inżynierii i prawnym” są na etapie cięcia.
Dzieje się tak po tym, jak Musk natychmiast zwolnił dyrektora generalnego Twittera Paraga Agrawala i dyrektora finansowego Neda Segala, a także szefa polityki prawnej, zaufania i bezpieczeństwa Vijayę Jade, która stała za decyzją o całkowitym wykluczeniu byłego prezydenta USA Donalda Trumpa z platformy. Po buncie 6 stycznia na Kapitolu.
Od tego czasu wielu innych menedżerów wyższego szczebla zostało zwolnionych lub zrezygnowało New York Times Raportuj wydawanie poleceń menedżerom, aby przygotować listy członków zespołu o wysokich i niskich wynikach.
Reklamodawcy przeskakują statek
Tymczasem przejęcie Twittera przez Muska już stoi przed poważną przeszkodą, ponieważ główni reklamodawcy odwracają się od firmy.
Do tej pory gracze wagi ciężkiej, w tym General Mills i Volkswagen, wstrzymali swoje reklamy na Twitterze w związku z rosnącą presją na założyciela Tesli, aby jego ostatnia wyprawa zakończyła się sukcesem.
„Wstrzymaliśmy reklamy na Twitterze” – powiedział Kelsey Romhilt, rzecznik General Mills, którego marki to Cheerios i Häagen-Dazs.
„Jak zawsze będziemy nadal monitorować ten nowy trend i oceniać nasze wydatki na marketing”.
Przyjść po Dziennik Wall Street Volkswagen, Pfizer i Mondelez International również twierdziły, że wstrzymały swoją reklamę, idąc w ślady General Motors, która była pierwszą wielką marką, która wyciągnęła szpilkę.
Rewolta reklamodawców pojawia się w obawie, że Musk pozwoli witrynie wpaść w mowę nienawiści i dezinformację, biorąc pod uwagę jego wcześniejsze wezwanie do „wolności słowa”, a także pozwoli kontrowersyjnym byłym użytkownikom, takim jak Donald Trump, powrócić na platformę.
Musk próbował jednak uspokoić opinię publiczną i reklamodawców, że Twitter nie zmieni się w witrynę „darmową dla wszystkich” pod jego nadzorem – zanim wymyślił plan pobierania 8 USD miesięcznie za weryfikację kont, który był szeroko krytykowany.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”