Chris Lethbridge, dyrektor regionalny Emirates NZ, rozmawia z wydawcą o zwrocie A380. Wideo / NZ Herald
Prawie 1000 dni od ostatniego pobytu w Nowej Zelandii Airbus A380 Emirates udaje się do Auckland na początku przyszłego miesiąca.
o pojemności 2500 samochodów rodzinnych i wadze 560 ton,
Linia lotnicza twierdzi, że samolot jest wielkim potwierdzeniem, że podróże lotnicze wracają do normy.
„To dla nas naprawdę ważny krok, aby sprowadzić samolot z powrotem tutaj” – powiedział menedżer z Nowej Zelandii, Chris Lethbridge. „Naszym celem jest ponowna normalizacja podróży i wysyła to naprawdę silny komunikat na rynek”.
Linia lotnicza, która w przyszłym roku będzie obchodzić 20-lecie lotów do tego kraju, wznowi bezpośrednie loty między Dubajem a Auckland od 2 grudnia, a loty zostaną wznowione w marcu przyszłego roku między Dubajem a Christchurch przez Sydney. Oba codzienne loty będą wykonywane A380, flagowym samolotem Emirates.
Lethbridge powiedział, że samolot jest bardzo popularny wśród pasażerów, a od połowy stycznia przyszłego roku A380s na trasie Auckland zostaną wyposażone w nową, ekonomiczną kabinę premium, która jest obecnie modernizowana w większości floty w ramach 2 mld USD (3,43 USD). b) projekt.
Ostatni A380 Emirates przyleciał z Nowej Zelandii 26 marca 2020 r. i powróci 982 dni później.
To nie był ostatni A380 tutaj: Lufthansa A380 pojawiła się w kwietniu 2020 roku z jednorazowymi rejsami do Niemiec.
Ale przez krótki czas, powiedział Lethbridge, Emirates Airlines prowadziły działalność w Nowej Zelandii. Najpierw z lotami frachtowymi i repatriacyjnymi przewożącymi dziesiątki tysięcy pasażerów, a następnie z regularnymi usługami przez Kuala Lumpur przy użyciu mniejszego Boeinga 777ER.
W ramach powrotu do normalności salon linii lotniczych w Auckland został ponownie otwarty.
Linie Emirates obsługują A380 od 2008 roku i często są największym klientem Airbusa w przypadku tego samolotu, który nie jest już produkowany.
Auckland miał kiedyś na ziemi więcej A380 w ciągu dnia niż gdziekolwiek indziej niż w Dubaju (dzięki temu niższe opłaty parkingowe w porównaniu z Australią), a Lethbridge liczyło na odbudowę przepustowości.
„Taki jest plan. Ale na razie jesteśmy naprawdę ograniczeni w tej chwili.”
Linie lotnicze są zdecydowanie największym klientem Airbusa A380 i mają w swojej flocie 120 samolotów, z czego około 70 to samoloty powracające. Emirates chce, aby cała flota wróciła w powietrze do połowy przyszłego roku.
Wiele z nich powróci po pełnej modernizacji w ramach wartej wiele miliardów dolarów renowacji (w tym Boeingów 777), która obecnie odbywa się w Dubaju.
Celem jest kompletna modernizacja czterech samolotów Emirates od początku do końca każdego miesiąca, nieprzerwanie przez ponad dwa lata.
Po modernizacji i przywróceniu do eksploatacji 67 oznaczonych A380, 53777 przejdzie lifting. Spowoduje to instalację około 4000 nowych foteli klasy ekonomicznej premium, renowację 728 apartamentów w pierwszej klasie oraz modernizację ponad 5000 foteli w klasie biznes do nowego modelu i projektu po zakończeniu projektu w kwietniu 2025 r.
Ponadto dywany, schody i panele wewnętrzne zostaną ulepszone o nowe kolory i motywy projektowe, w tym odporne na suszę drzewa Ghaf pochodzące z Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
W ramach programu w Emirates Engineering powstaną nowe, specjalnie zaprojektowane warsztaty, w których będą odmalowywać, przycinać i ponownie tapicerować fotele w klasie biznes i ekonomicznej nowymi pokrowcami i poduszkami. Zestawy pierwszej klasy zostaną starannie zdemontowane i wysłane do specjalistycznej firmy w celu wymiany skóry, podłokietników i innych materiałów.
Nowa, ekonomiczna kabina Emirates z 56 miejscami z przodu dolnego pokładu oferuje luksusowe siedzenia i więcej miejsca na nogi i jest obecnie dostępna dla pasażerów Emirates podróżujących na popularnych trasach A380 do Londynu, Paryża i Sydney.
Linia lotnicza była jedną z ostatnich dużych linii lotniczych, które zmieściły się w klasie ekonomicznej premium.
Lethbridge mówi, że odkąd pojawił się w sprzedaży, istnieje duży popyt na nową kabinę. Europejskie fotele letnie były w sprzedaży za około 4400 dolarów. W ekonomii są to około 2800 dolarów i około 10 tysięcy dolarów w biznesie.
„Istnieją dobre oferty, ale musisz wcześniej zaplanować i zarezerwować”.
Okna rezerwacji są coraz krótsze, dlatego niektórzy pasażerowie borykają się z wyższymi cenami. Jednak nastąpiły znaczne wzrosty ze względu na wpływ wyższych kosztów paliwa i ogólnej inflacji, która jest przenoszona w czasie wysokiego popytu. Skrajnie niskie ceny sprzedaży jeszcze nie powróciły.
„Wszyscy chcemy, aby rynek wrócił do normy. Wszyscy chcemy widzieć aktywność taktyczną, wszyscy chcemy widzieć rzeczy, kierowców jeżdżących w normalnym środowisku. Jest to obecnie kwestia podaży i popytu – po prostu nie ma wystarczającej podaży aby zaspokoić popyt.”
W całym A380, który Lethbridge opisuje jako bezpieczne menu, pasażerowie rozwijają się. Lethbridge powiedział, że niektórzy radzą sobie z promocjami, wykorzystując oszczędności uzyskane dzięki podróżowaniu krócej niż przez ponad dwa lata, podczas gdy inni chcieli więcej przestrzeni osobistej ze względów zdrowotnych.
Obawy o powolny powrót do zdrowia w podróżach służbowych były w dużej mierze bezpodstawne.
„Ludzie muszą wyjść w świat i sprzedawać swoje towary. To była naprawdę dobra wskazówka, że rynek się ożywia.”
Powiedział, że Nowozelandczycy masowo rezerwowali na Mistrzostwa Świata w Rugby we Francji w przyszłym roku, a wielu łączy to z przedłużonymi wakacjami z dala od meczów. Na dużych rynkach krajowych w Wielkiej Brytanii i Europie narastały obawy przed recesją, ale podobnie jak inne firmy z branży turystycznej, linie Emirates nie dostrzegały tego wpływu na rezerwacje, ponieważ klienci wciąż odkładali na bok wydatki wakacyjne.
Lot z Christchurch do Sydney oferuje inną opcję na targu tasmańskim o ograniczonej przepustowości.
„Tasman jest świetny podczas miękkich europejskich miesięcy, aby zapełnić samoloty. Ale głównym celem wszystkich naszych lotów jest Dubaj i nie tylko” – powiedział Lethbridge.