Emocjonalna sztuczna inteligencja oferuje nowe sposoby nawiązywania kontaktu z konsumentami

Emocjonalna sztuczna inteligencja oferuje nowe sposoby nawiązywania kontaktu z konsumentami

W laboratorium w Londynie nowe pokolenie awatarów uczy się uśmiechać, marszczyć brwi i mrugać – nie tylko zgodnie z zaprogramowaniem, ale w odpowiedzi na ludzkie emocje przekazywane za pomocą tekstu.

wspierane przez Nvidia, Synteza'S Najnowszy Tworzyć Ma na celu naśladowanie i głębokie zrozumienie emocji, przekształcając każdą cyfrową interakcję w niemal ludzkie doświadczenie. Gdy te emocjonalne awatary przygotowują się do wejścia na rynek, mogą na nowo zdefiniować przyszłość obsługi klienta i nie tylko, jedno precyzyjne wyrażenie na raz.

„Najważniejsze jest to, że wykorzystanie awatarów będzie nadal rosło”. Bena Fergusonadyrektor operacyjny w Pejzaż dźwiękowy VR, która wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, powiedział PYMNTS. „Najprawdopodobniej będziemy istnieć w świecie, w którym mamy wiele awatarów dla różnych platform. Awatar stworzony lub przy tworzeniu którego pomaga sztuczna inteligencja może naprawdę pomóc zawęzić konkretny przypadek użycia tych awatarów i poprawić ich wygląd. może być potrzebne.”

Avatary zasilane sztuczną inteligencją

Synthesia opracowała „ekspresyjne awatary”, których celem jest zrewolucjonizowanie profesjonalnej produkcji wideo poprzez zatarcie granic między postaciami wirtualnymi i rzeczywistymi. Technologia ta ma wyeliminować konieczność stosowania kamer, mikrofonów, aktorów i długotrwałych procesów montażowych, znacząco obniżając koszty produkcji.

W studiu firmy zatrudnieni są aktorzy, którzy przed zielonym ekranem czytają scenariusze w celu szkolenia systemu AI. Synthesia zademonstrowała możliwości platformy w wersji demonstracyjnej, wprowadzając wiersze tekstu, który aktor wygenerowany przez sztuczną inteligencję czyta w odpowiednim tonie emocjonalnym.

Aby rozwiać obawy dotyczące potencjalnego niewłaściwego wykorzystania swojej technologii do tworzenia fałszywych treści informacyjnych, Synthesia wymaga od wydawców zarejestrowania się jako klienci korporacyjni w celu tworzenia syntetycznych awatarów. Dodatkowo wszystkie treści tworzone przy użyciu technologii Synthesia poddawane są moderacji w celu zapewnienia ich legalności.

Wiele zastosowań awatarów

Do tej pory większość awatarów była po prostu zbiorami animacji stworzonymi w celu opowiadania konkretnych historii. Davida Starkadyrektor ds. marketingu w firmie Openstream.aipowiedział PYMNTS. Wyrażenia i emocje są tworzone offline przez wykwalifikowanych artystów, aby pasowały do ​​historii.

READ  IDC oczekuje, że do 2027 r. komputery wyposażone w sztuczną inteligencję będą stanowić prawie 60% wszystkich dostaw komputerów PC

„Postępy w sztucznej inteligencji umożliwiły programowe dostarczanie tych wyrażeń w zależności od sytuacji” – dodał. „Na przykład dzięki sztucznej inteligencji można manipulować awatarem, aby przybrał smutną lub szczęśliwą twarz za pomocą polecenia lub nawet na podstawie tekstu dialogu”.

Stark zauważył, że awatary AI można wyposażyć w kombinację innych możliwości i technologii AI, takich jak multimodalność i emocjonalna sztuczna inteligencja. Bardziej zaawansowane awatary AI mogą łączyć różne ludzkie bodźce zmysłowe, takie jak mowa, wzrok, gesty i dotyk, z emocjonalną sztuczną inteligencją, aby zrozumieć i wczuć się w to, co dana osoba próbuje przekazać, a także mogą przekazać tej osobie odpowiednią multimodalną reakcję – w czasie rzeczywistym, bez żadnych skryptów.

Stark podkreślił ogromny potencjał komercyjny zaawansowanych awatarów. Wizualizuj cyfrowe bliźniaki ludzkich ekspertów – wykraczające poza wersje wizualne i dźwiękowe – zaprojektowane przez sztuczną inteligencję tak, aby doskonale naśladowały ich ludzkie odpowiedniki. Te awatary mają dostęp do szerokiego zakresu wiedzy korporacyjnej, współpracując z klientami, potencjalnymi klientami lub pracownikami, aby osiągnąć cel.

Stark podkreślił szeroki potencjał wykorzystania awatarów AI i cyfrowych bliźniaków ludzkich ekspertów w różnych branżach. Zasugerował, że firmy mogłyby wykorzystać te innowacyjne technologie do rozszerzenia lub poprawy dostępu do specjalistycznej wiedzy. Integrując awatary AI i cyfrowe bliźniaki ze swoimi operacjami, firmy mogą zapewnić swoim zespołom wirtualnych ekspertów, którzy udzielają wskazówek, wykonują zadania lub wchodzą w interakcję z klientami, zwiększając wydajność i jakość świadczonych usług.

„[Considering] „Jak ulepszyć scenariusze obsługi klienta, sprzedaży, szkoleń i agentów HR w wielu branżach, wszystko to jest opłacalne” – dodał.

Pomimo ich potencjału pojawienie się hiperrealistycznych awatarów budzi poważne obawy, zwłaszcza ich potencjalne niewłaściwe wykorzystanie do celów deepfakes, kradzieży tożsamości i rozpowszechniania dezinformacji. Yassin Al-Tahi, Dyrektor generalny Kinetyka, dzięki czemu gry mogą zawierać funkcję emocji opartą na sztucznej inteligencji. W miarę jak awatary stają się coraz bardziej realistyczne, rozróżnienie między treściami rzeczywistymi a treściami zmanipulowanymi staje się coraz trudniejsze, co zwiększa ryzyko dla prywatności i bezpieczeństwa w Internecie.

READ  Zwiastun żalu, gdy „Castlevania” spotyka „Street Fighter” i nadchodzi zmiana

„Ponadto istnieją obawy dotyczące społecznego wpływu hiperrealistycznych awatarów, które przypominają szkodliwe skutki obserwowane w przypadku filtrów Instagrama” – dodał. „Tak jak te filtry utrwaliły nierealistyczne standardy piękna i przyczyniły się do problemów ze zdrowiem psychicznym, tak hiperrealistyczne awatary mogą zaostrzyć presję społeczną, promując nieosiągalne ideały doskonałości, ostatecznie wpływając na samoocenę jednostek”.


Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *