Firmy w całym kraju, z wyjątkiem Auckland i Northland, przygotowują się do częściowego ponownego otwarcia w środę. Obraz / 123RF
Firmy w całym kraju, z wyjątkiem Auckland i Northland, przygotowują się do częściowego ponownego otwarcia w środę.
We wtorek o 23:59 większość Nowej Zelandii przejdzie z poziomu alertu 4 na poziom alertu 3, co oznacza luźniejsze zasady dotyczące tego, co ludzie mogą, a czego nie mogą kupować.
Kawiarnie, restauracje i fast foody mogą otwierać się na 3 poziomie alertu, ale tylko w przypadku odbioru, dostawy lub przejazdu.
Sklepy, takie jak sklepy z narzędziami, mogą być otwarte w celu bezdotykowego odbioru i dostawy, ale klienci nie mogą przebywać na terenie – chyba że dozwolony jest supermarket, nabiał, rzeźnik, sprzedawca ryb, sprzedawca warzyw, stacja benzynowa, apteka lub służba zdrowia.
Usługi dostarczania jedzenia, takie jak GIMME i Uber Eats, mogą również działać na poziomie alertu 3.
Restauracje McDonald’s nie będą otwierane po zmianie poziomu alarmowego o północy, ale przez całą środę. Czasy będą się różnić w zależności od przyjazdu i dostawy.
Na początku będzie to lista zastrzeżona.
85 restauracji zostanie ponownie otwartych w ramach ograniczeń. Jeśli będą dostępne, będą oferować Drive-Thru i McDelivery.
„Od momentu zamknięcia naszych restauracji poniżej poziomu alarmowego 4, zaczęliśmy planować ich ponowne otwarcie. Jest to ogromne zadanie logistyczne, a nasi franczyzobiorcy i partnerzy w łańcuchu dostaw mają plany, aby zapewnić, że restauracje są sprzątane, uzupełniane i gotowe do bezpiecznej pracy dla klientów i pracowników.”
„Z góry dziękujemy klientom za cierpliwość podczas ponownego otwarcia i działania w warunkach Alert 3”.
Rzecznik Ubera powiedział, że przygotowują się do przejścia na poziom 3.
Na trzecim poziomie, Kiwi będą mogli odbierać dostawy Uber Eats w domu z dodatkową ochroną dostaw zbliżeniowych.Funkcja dostawy zbliżeniowej eliminuje potrzebę kontaktu człowieka z ludźmi, umożliwiając Nowozelandczykom uzyskanie pożądanego jedzenia podczas
pozostawanie w domu ”.
Jako usługa podstawowa Uber Rides są dostępne na poziomach trzecim i czwartym. Jeśli kierowcy czują się niekomfortowo przewożąc pasażerów ze względów bezpieczeństwa, mogą odmówić przyjęcia lub anulowania przejazdu.
W listopadzie 2020 r. raport nowozelandzkiego Instytutu Badań Gospodarczych na zlecenie Ubera wykazał, że Uber Eats zwiększa wielkość gospodarki Nowej Zelandii o 162 miliony dolarów rocznie — 3,4 procent rocznego PKB w sektorze restauracyjnym.
Firma Meat przygotowuje się również do ponownego otwarcia, a Peter Timbs Meats z Christchurch twierdzi, że będzie korzystać z systemu zamawiania typu „kliknij i odbierz”, a także z płatności zbliżeniowych bez recepty z ograniczoną liczbą klientów w sklepie jednocześnie.
„Oczywiście mamy surowe standardy higieny, które możemy replikować dla klientów, takie jak środek do dezynfekcji rąk i środek do dezynfekcji stołów, zgodnie z wymaganiami, z tarczą serwisową wśród klientów, którą ustanowiliśmy w zeszłym roku na poziomie 3”, powiedział rzecznik firmy.
Sklep otworzy się tylko w Edgeware, a sklep Bishopdale pozostanie zamknięty.
System dostaw online firmy będzie nadal działał.
„Będąc sklepem społecznościowym, większość klientów opiera się na imieniu. Bardzo chętnie wrócimy do obsługi społeczności i wspaniałego obszaru Christchurch, a także pomagamy naszym dostawcom być innym sposobem sprzedaży, który następnie pomaga nam, hodowcom, przekształcać ich zwierzęta gospodarskie , a wpływ przepływu trwa”.
W Mitre 10 szersza gama produktów będzie dostępna do zamawiania online tylko dla regionów o poziomie alertu 3.
Klienci będą mogli wybierać między odbiorem za pomocą kliknięcia a odbiorem zbliżeniowym, z zarządzanymi przedziałami czasowymi odbioru i dostawy.
Klientom handlowym można zezwolić na zarządzany dostęp do obszarów handlowych za pośrednictwem napędu wraz z bezdotykowym systemem Click & Collect lub dostawą na miejscu.
„Ponieważ sklepy pozostają zamknięte dla publiczności, realizacja zamówień online na dostawy zbliżeniowe i Click & Collect została starannie zaplanowana, mając na uwadze zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie członków zespołu i klientów” – Mitre 10 New Zealand Ltd rzecznik powiedział.
„Sklepy będą działać zgodnie z rygorystycznymi środkami BHP, które są zgodne z wymogami rządowymi, w tym możliwościami śledzenia kontaktów, obowiązkowym stosowaniem masek oraz protokołami dotyczącymi dystansu fizycznego i higieny, aby zapewnić bezpieczeństwo członkom zespołu i klientom”.
W Nelson współwłaścicielka Burger Culture Zoe Williams była szczęśliwa z ponownego otwarcia nawet przy najsurowszych zasadach.
„Maski na twarz powinny być noszone przez cały czas, zawsze w rękawiczkach, a jeśli dotkną czegokolwiek, co inna osoba mogła dotknąć lub dotknąć ich twarzy, powinna założyć nową parę lub umyć ręce” – powiedział Williams.
„Mamy rodzaj polityki, w której musisz myć ręce lub zmieniać rękawiczki co 15-20 minut lub 20-30 minut”.
Oznaczało to również dystans fizyczny, co, jak powiedziała, nie jest łatwym zadaniem w małej kuchni, ale będą też mieć bąbelki dla pracowników.
W Invercargill Kate French, współwłaścicielka The Batch, całkowicie przeorganizowała swoje listy.
„Będziemy handlować w skróconych godzinach, więc od 7 rano do 13:00. Nasz handel na poziomie 3, będziemy handlować tylko kawą i wypiekami, oznacza to znaczne zmniejszenie naszej oferty i jest kwestią manipulacji personelu, aby zapewnić pracownikom sprawiedliwe obciążenie godzin”.
Klienci będą musieli trochę poczekać, aby wznowić pełną listę.
„Oferta rabatowa, którą mieliśmy ostatnio z wypiekami i kilka opcji szafek, działało ostatnio zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, ale musimy się dostosowywać w miarę postępów.
„Staramy się sprzedawać jedzenie w formacie tekstowym za pośrednictwem naszej aplikacji, a nie w wizualnym punkcie sprzedaży, i tutaj stwierdziliśmy, że ostatnio wypieki działały dobrze, a nie świetne danie, którego nie mogą zobaczyć, które ma tylko opis tekstowy”.
– Dodatkowe raporty RNZ