W poniedziałek pojawiło się 91 nowych przypadków COVID-19 w społeczności. Wideo / Dean Purcell / Michael Craig / Jed Bradley / W zestawie
Rząd twierdzi, że działa szybko, aby dowiedzieć się, jak szybko testy Covid-19 będą działać w przypadku krytycznych pracowników na różnych etapach planowanej reakcji Omicron.
Zamieszanie pojawiło się po tym, jak niektóre ciężarówki otrzymały e-maile z informacją, że finansowane ze środków publicznych badania śliny zakończyły się w zeszłym tygodniu.
Po zapytaniach Herald Ministerstwo Zdrowia stwierdziło, że rozumie, dlaczego operatorzy transportowi, jako firmy o krytycznym znaczeniu, chcą mieć dostęp do testów obserwacyjnych.
Ministerstwo dodało, że wiele agencji „pracowało teraz w szybkim tempie” nad wdrożeniem, w jaki sposób testy będą miały zastosowanie do krytycznych pracowników w różnych fazach w ramach Omicron.
Wymagane testy, aby opuścić regionalną granicę Auckland, trwały do 23:59 16 stycznia.
Kiedy ta zasada wygasła, niektórzy pracownicy przygraniczni niechcący zapisali się na badanie śliny w ramach „systemu pracowników dozwolonych”.
Osoby te zostały przeniesione do rejestru badań pracowników granicznych, a bezpłatne badanie śliny zostało przedłużone do 28 stycznia.
„Zrozumiałe, że sektor transportu chce nadal monitorować testy swojej siły roboczej jako kluczowego biznesu” – powiedział dziś rzecznik ministerstwa zdrowia.
„W międzyczasie każdy, kto ma objawy lub ma bliski kontakt z przypadkiem, może zgłosić się do lokalnego ośrodka badań społeczności lub lekarza rodzinnego na bezpłatny test nosogardzieli” – dodał.
Ministerstwo Biznesu, Innowacji i Zatrudnienia określiło kryteria niezbędne do zarejestrowania się jako firma o krytycznym znaczeniu.
Takie firmy muszą być zaangażowane w „podstawowe potrzeby ludzkie” z niektórymi lub wszystkimi pracownikami zajmującymi się produkcją żywności, służbą zdrowia lub dystrybucją i sprzedażą.
Witryna MBIE poinformowała, że testy powrotu do pracy będą dostępne tylko pod adresem druga faza planowanej odpowiedzi Omicron, ale kwalifikujące się firmy mogą wkrótce ubiegać się o status „krytyczny”.
Druga faza zostanie uruchomiona, gdy liczba przypadków wzrośnie, a strategia reagowania zmieni się, aby skoncentrować się na identyfikacji osób najbardziej zagrożonych poważnym zachorowaniem.
W drugiej fazie testowanie i śledzenie będą koncentrować się na ochronie tej wrażliwej grupy i kluczowych pracowników, powiedziała w zeszłym tygodniu wiceminister zdrowia dr Ayesha Verrall.
Przewoźnicy zgłaszali obawy Po tym, jak niektórzy kierowcy ciężarówek otrzymali e-maile z informacją, że finansowane ze środków publicznych badania śliny zakończyły się w zeszłym tygodniu.
Grupa zajmująca się transportem towarowym powiedziała w zeszłym tygodniu, że martwi się potencjalnymi kosztami, jeśli testy finansowane ze środków publicznych zostaną zatrzymane.
„Tak naprawdę nie mamy jasności, jakie są oczekiwania w tym momencie”, powiedział wtedy dyrektor naczelny Forum Transportu Drogowego, Nick Leggett.
Rzecznik transportu Partii Narodowej Simeon Brown powiedział, że ważne jest, aby kierowcy i pracodawcy mieli dostęp do szybkich testów, ponieważ firma Omicron obciąży sektor.
Lider ustawy, David Seymour, również wyraził zaniepokojenie postępowaniem rządu z reżimami badania śliny.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.