Epidemia COVID-19: supermarkety ostrzegają przed potencjalnymi limitami zakupów, aby zapobiec panice przy zakupach

Epidemia COVID-19: supermarkety ostrzegają przed potencjalnymi limitami zakupów, aby zapobiec panice przy zakupach

Drugi test pracownika lotniska w Auckland jest pozytywny; Obudowa Palmerston North zawiera omikron; 9 nowych przypadków w Nelson. Wideo / Herold NZ

Duża sieć supermarketów ostrzega, że ​​kupujący mogą wkrótce zauważyć ograniczenia niektórych zapasów, aby zracjonalizować towary i zapobiec panice przy zakupach.

Ale mówią, że supermarkety wyciągnęły wnioski z poprzednich epidemii i są gotowe na Omicron, a pod warunkiem, że ludzie nie gromadzą zapasów, powinno być wystarczająco dużo zapasów dla kupujących.

Jeden z kupujących w Auckland powiedział, że w czwartek nie otrzymał żadnych pieluch w systemie „kliknij i odbierz” i postanowił odwiedzić New World Birkenhead.

„Wszedłem do sklepu i mieli jakieś 2-3 paczki pieluch, wszystkie w rozmiarze noworodkowym” – powiedział kupujący.

„Następnie poszedłem złożyć zamówienie i odebrać zamówienie na przyszły tydzień i dodać pieluchy do mojego koszyka, a oni pokazali, że nie mają niczego dostępnego w większości rozmiarów”.

Sklepy PAK'nSAVE, New World i Four Square wchodzą w skład zszywek.  Zdjęcie/Michael Craig
Sklepy PAK’nSAVE, New World i Four Square wchodzą w skład zszywek. Zdjęcie/Michael Craig

Kupujący zauważył również, że New World ma mało chusteczek dla niemowląt.

„Dziś rano mój mąż poszedł do magazynu w Glenfield Mall i powiedział, że wygląda na to, że ludzie robią zapasy, ponieważ nic nie było, a ktoś uzupełniał półki, kiedy wychodzili”.

Wczoraj premier Jacinda Ardern potwierdziła, że ​​nie będzie blokady, gdy Omicron stanie się powszechny. Ale powiedziała, że ​​Nowa Zelandia przeniesie się do Ustawienie czerwonych świateł drogowych W ciągu 24-48 godzin od wejścia Omicron do społeczności.

Keri Hanniven, dyrektor ds. korporacyjnych, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju w Countdown, powiedziała, że ​​sklepy są „obecnie w bardzo dobrej kondycji” i nie ma żadnych ograniczeń.

„Pod warunkiem, że ludzie nie zaopatrzą się w kilka dodatków w swoim sklepie, wiele będzie nadal dostępne dla wszystkich” – powiedziała.

Jednak dyrektor ds. żywności, Emma Wooster, powiedziała, że ​​klienci mogą zacząć dostrzegać ograniczenia dotyczące niektórych produktów.

Ilustracja / Rod Emerson
Ilustracja / Rod Emerson

READ  Breakfast Briefing Rynki zwolniły z powodu ruchu japońskich obligacji

„Klienci mogą zacząć dostrzegać ograniczenia dotyczące liczby niektórych produktów w jednym sklepie, aby zapewnić stały przepływ produktów na półki i uczciwą ofertę dla wszystkich naszych klientów”.

Pojawia się po tym, jak rzecznik domu Trevor Mallard poprosił swoich obserwatorów na Twitterze, aby „kupili trochę”.

„Omicron nadchodzi, a kiedy nadejdzie, szybko się rozprzestrzeni. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, opłaca się go trochę przechować.”

„Będą tysiące bliskich kontaktów dziennie” – napisał.

Zapytany przez wyznawcę, dlaczego ludzie „zwiększają strach”, Mallard powiedział: „Przygotowanie nie jest paniką”.

W tweecie współlider Te Pati Māori Rawiri Waititi powiedział, że Mallard zachęca ludzi do paniki podczas zakupów.

„Teraz jest jasne, że rząd nie ma solidnego planu na wypadek pandemii.

„Zachęcanie mówcy do paniki podczas zakupów pokazuje brak zaufania do planu jego rządu” – napisał.

Doprowadziło to do gorącej dyskusji między Mallardem i Wattiti.

„Rowey, rozumiesz różnicę między przygotowywaniem się do izolacji jako bliskim kontaktem a paniką. Nie udawaj, że tego nie zrobisz. Zachęcaj swój zespół do organizowania się” – napisał Mallard.

Waititi odpowiedział: „Zachęcanie ludzi do paniki przy kupowaniu nie jest pomocne”.

READ  Badanie wykazało, że połowa wszystkich nowych jednorazowych rękawiczek zawierała drobnoustroje kałowe

„Przygotowanie i zachęcanie ludzi do paniki przy kupowaniu nie jest pomocne! To, co robisz, a będziesz wiedział o tym, jeśli połączysz się z ludźmi, to już marginalizujesz marginalizowanych, ponieważ nie mają oni przywileju kupowania hurtowego, są po prostu staram się przeżyć”.

W miarę rozwoju pandemii, powiedział Wooster, pracownicy supermarketów dokonują przeglądu swoich procedur operacyjnych w odpowiedzi na Covid-19.

„Chociaż nie można dokładnie przewidzieć, jak zachowa się firma Omicron, jeśli będzie miała siedzibę w Nowej Zelandii, skorzystaliśmy z obserwacji i uczenia się, w jaki sposób ta zmienna wpłynęła na łańcuchy dostaw za granicą, a ponadto jesteśmy w stanie zarządzać naszą kompleksową dostawą łańcuch.

„To daje nam silną pozycję do przygotowania się i ochrony przed tą szczególnie zakaźną formą wirusa” – powiedziała.

Countdown mówi, że pracują z dostawcami, aby się przygotować.  Zdjęcie / Dziekan Purcell
Countdown mówi, że pracują z dostawcami, aby się przygotować. Zdjęcie / Dziekan Purcell

Z powodu trwającej pandemii Wooster powiedział, że globalna podaż została dotknięta i oczekuje się, że będzie kontynuowana w tym roku.

Chociaż firma Omicron może postawić pewne wyzwania, Hannifin powiedział, że Countdown współpracuje z dostawcami, aby się przygotować.

„Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami i partnerami w łańcuchu dostaw i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby przygotować się bezpośrednio w całym naszym łańcuchu dostaw – od naszych rolników i producentów żywności po naszych partnerów transportowych i logistycznych, centra dystrybucji i sieć sklepów – aby mieć pewność, że możemy utrzymywać zapasy płynące na półkach”.

Jeśli chodzi o kupujących, Hanifin wymaga od klientów noszenia masek w sklepie, praktykowania fizycznego dystansu oraz traktowania pracowników i innych klientów z „życzliwością i szacunkiem”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *