Dyrektor generalny Warehouse Group, Nick Grayston. Zdjęcie/Jason Oxenham
Hurtownia odnotowała gwałtowny spadek sprzedaży o prawie 15 procent w pierwszym kwartale tego roku podatkowego w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, ale odnotowała gwałtowny wzrost zakupów online.
Sprzedawca potwierdził również swoje plany, aby wymagać od wszystkich pracowników pełnego zaszczepienia przeciwko Covid-19 i konsultował się z pracownikami w swoich flagowych sklepach, w tym Noel Leeming, Warehouse Stationery i Torpedo7.
Firma podała w komunikacie na dzisiejszej giełdzie, że „zdecydowana większość” poparła ten pomysł.
Sprzedaż Grupy w pierwszym kwartale spadła do 630,7 mln USD, o 14,6 procent mniej niż w poprzednim analogicznym okresie. Ale sprzedaż internetowa wyniosła 190 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 118,2 procent i stanowi nieco ponad 30 procent całej sprzedaży.
Dyrektor generalny Nick Greyston powiedział, że trwające zakłócenia Covid-19 i ponad 10 tygodni przestoju w Auckland w bieżącym kwartale wpłynęły na sprzedaż. Jednak firma nadal działała zgodnie z wcześniejszymi doświadczeniami z zamknięciami.
Giełdowy detalista zwrócił uwagę na wprowadzenie w październiku nowych programów lojalnościowych MarketClub i MarketClub+, które, jak ma nadzieję, przyczynią się do zwiększenia retencji klientów.
„MarketClub jest obecnie dostępny na TheMarket.com oraz w The Warehouse – w sklepach stacjonarnych i online – i dążymy do rozszerzenia naszego pakietu oprogramowania w całej grupie” – powiedział Grayston.
Warehouse Stationery odnotowało sprzedaż w wysokości 48,2 mln USD w pierwszym kwartale, co oznacza spadek o 22 procent. Firma stwierdziła, że sektor osiągnął stosunkowo słabe wyniki w porównaniu z przedłużonym przestojem w marcu 2020 r., a klienci są lepiej przygotowani do pracy i nauki zdalnej.
Noel Leeming zarobił 238,7 miliona dolarów, o 4,8 procent mniej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku, ale o 6,1 procent więcej niż w tym samym kwartale roku fiskalnego 2020. Sprzedaż internetowa Noela Leeminga odnotowała wzrost o 148,5 procent.
Torpedo7 odnotował skromny 1,2% wzrost sprzedaży do 34,2 mln USD w porównaniu do tego samego kwartału ubiegłego roku i 43,7% wzrost w porównaniu do tego samego kwartału roku fiskalnego 2020 ze względu na wzrost zarówno w sklepach internetowych, jak i kanałach. Sprzedaż internetowa Torpedo7 wzrosła o 73 procent w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku.
Zarząd potwierdził, że ubiegłoroczna dywidenda w wysokości 17,5 centa zostanie wypłacona 3 grudnia.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”