W tej serii Stuff Travel podejmuje niektóre z największych debat na temat etykiety linii lotniczych — i przedstawia je, abyś mógł je rozstrzygnąć raz na zawsze.
Być może niewiele jest miejsc na ziemi tak przerażających i frustrujących jak kontrola bezpieczeństwa na lotniskach.
Czy masz problem z etykietą lotniczą, którym chciałbyś, żebyśmy się zajęli? Wyślij e-mail na adres [email protected]
Im dłuższa kolejka, tym dłużej nawet najbardziej niewinnym podróżnym wydaje się, że złamią przepisy w ten czy inny sposób.
Czytaj więcej:
* Walczyłem w samolocie o odchylanie fotela – i wygrałem
* Czy należysz do osób, które wstają, gdy tylko samolot wyląduje?
* Etykieta siedzenia w samolocie: jak określić miejsce siedzenia i zasady, których musisz przestrzegać
* Bitwa na niebie: kiedy należy się położyć?
Wydawałoby się, że proste instrukcje typu „Wyjmij laptopa z torby”, „Masz coś w kieszeniach?” , „płaszcze”, drażnią nawet najbardziej doświadczonych podróżników. I to zanim przejdziemy do dodatkowej przyprawy, którą zapewnia odporne na zalanie międzynarodowe linie lotnicze.
Nic dziwnego, że tak wielu z nas chce jak najszybciej wydostać się z tego regionu. Ale poczekaj chwilę, co zamierzasz zrobić z dużą szarą szufladą, w której trzymałeś telefon i portfel?
Stosować czy nie układać, oto jest pytanie.
Miałem szczęście latać w tym roku, zarówno w kraju, jak i za granicą, i wydaje się, że chęć do układania stosów osłabła. Kiedy czekam na ten bulgot podniecenia, czy moja walizka i taca trafią prosto w moje szpony, czy też zostaną zepchnięte malowniczą trasą w kierunku Straży Granicznej, de facto staję się przeszkodą dla innych podróżnych pędzących do ich bram.
Podczas niedawnego lata chaosu lotniczego na półkuli północnej irlandzka pisarka Marianne Keyes zamieściła na Twitterze zachętę dla pasażerów do gromadzenia się w celu pomocy i tak już przeciążonemu systemowi na lotnisku w Dublinie.
„Gdybym w ciągu ostatnich kilku minut przeszedł przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku w Dublinie, na wypadek gdybyś się zastanawiał, wściekła kobieta dzwoni do ciebie:„ Ułożyłbym stos pustych pudeł, które zostawiłeś, prawda? „To byłem ja. Nie ma wystarczającej liczby pracowników, pracują jak psy i mają serce.”
Znalazł wielu zwolenników.
„O mój Boże, dziękuję. Ostatnim razem, gdy przechodziłem przez kontrolę bezpieczeństwa, musiałem być ułożony jak 20 tac, ponieważ byłem tak zły, widząc, jak wszyscy odchodzą, jakby byli w restauracji. Przynajmniej w restauracji mieli cholerny napiwek . Taki niegrzeczny!” był jeden komentarz.
„Pracowałem na Heathrow i jestem przekonany, że świat powinien być natychmiast podzielony na ludzi, którzy stawiają na bezpieczeństwo i tych, którzy tego nie robią. A wkrótce potem rozpakowujących powinno się strzelać prosto w słońce „, komentator był jeszcze bardziej zakłopotany.
Ale czy musisz brać odpowiedzialność za układanie tacek w stosy?
Strażnicy przy cichych kontrolach bezpieczeństwa lub ci, którzy mają szczęście mieć pod ręką wystarczającą liczbę personelu, powinni być w stanie sami obsłużyć tace.
Istnieją nawet systemy, które mogą się zawiesić, jeśli stos nie zostanie wykonany prawidłowo (wszystkie te ostrzeżenia „nie układaj stosu powyżej tej linii”), więc pomagając ci, możesz spowodować więcej opóźnień.
Jaka jest więc oficjalna odpowiedź? Otóż wg Służba Ochrony LotnictwaTo cienka granica między układaniem a wyłączaniem.
„Nie ma sztywnych zasad określających, kto układa tace w stosy” — powiedział rzecznik firmy.
„Jeden z naszych funkcjonariuszy odbierze i zwróci tacki, ale zawsze doceniamy, gdy pasażerowie wsuwają tacę na koniec rolek po usunięciu ich rzeczy, ponieważ pomoże to innym pasażerom płynniej przejść przez kontrolę”.
co myślisz? Zagłosuj w powyższej ankiecie i podziel się z nami swoimi przemyśleniami w komentarzach.