dostarczony
Niestandardowy samochód elektryczny waży niecałe 145 kg i wytwarza 241 kW mocy, co wystarczy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 1,416 sekundy.
Grupa 20 studentów z Uniwersytetu w Stuttgarcie, zwana GreenTeam, zbudowała niestandardowy samochód elektryczny W imię pobicia rekordu W przypadku najszybszego sprintu do 100 kilometrów na godzinę wyprzedza benchmark w zaledwie 1,416 sekundy.
EV, który przypomina samochód Formuły 1 z wydrążoną rakietą, waży mniej niż 145 kg dzięki konstrukcji w całości z włókna węglowego. W połączeniu z zaskakująco powściągliwym układem napędowym z napędem na wszystkie koła 241 kW, zaprojektowanym we własnym zakresie, mały kierowca może wytworzyć maksymalne przyspieszenie o wartości 2,5 g, mniej więcej równoważne sile, jakiej doświadczają astronauci, gdy rakieta ponownie wchodzi w ziemską atmosferę.
Profesor Wolfram Riessell, rektor Uniwersytetu w Stuttgarcie, powiedział: „Uniwersytet w Stuttgarcie jest dumny, że zespołowi GreenTeam udało się ustanowić nowy rekord w przyspieszaniu pojazdów elektronicznych. Jestem naprawdę podekscytowany tym, co osiągnęli nasi studenci” – powiedział prof. Wolfram Riessell, rektor Uniwersytetu w Stuttgarcie.
Studiowanie na uniwersytecie to nie tylko zdobywanie wiedzy teoretycznej, ale także umiejętność zastosowania jej w praktyce. Zaangażowanie zespołu GreenTeam jest doskonałym przykładem tego, jak może działać transfer wiedzy.”
Czytaj więcej:
* Samolot elektryczny wykonuje swój dziewiczy lot
* Charge Cars ujawnia produkcyjną wersję elektrycznego Mustanga
* Popularne samochody napędzane czystą energią elektryczną
* Elektryczny supersamochód Nio EP9 bije rekord okrążenia na torze Nurburgring
Niestety, wideo do zweryfikowanego konkursu Guinnessa nie było zbyt ekscytujące. To znaczy, skończyło się w mniej niż dwie sekundy i około dziesięciu metrów, więc ciężko jest pokazać, jak brutalne jest przyspieszenie.
Jednak proces bicia rekordu nie przyszedł za darmo. „Pod koniec lipca doświadczyliśmy gorzkiego niepowodzenia” – wyjaśnił Pavel Povolnim, pierwszy prezes GreenTeam.
Podczas testu rekordu świata samochód zderzył się z dużą prędkością w stos opon, które służyły jako bariera torowa. „Na szczęście kierowca nie został ranny, ale samochód został poważnie uszkodzony”. Wszystko zostało naprawione, ale wieczorem samochód miał problemy techniczne przed podjęciem nowej próby ustanowienia rekordu świata.
Próba musiała zostać ponownie przełożona z krótkim wyprzedzeniem trzech tygodni do 23 września 2022 r. Ostatecznie zespołowi udało się cofnąć w czasie o 1,416 sekundy, pokonując poprzedni czas 1513 sekund, który posiadał szwajcarski zespół AMZ Racing.