Facebook daje użytkownikom „większą kontrolę” nad ich kanałem informacyjnym

Facebook twierdzi, że wprowadza nowe funkcje, aby dać ludziom większą kontrolę nad tym, co pojawia się w ich kanale wiadomości.

Portal społecznościowy Facebook

obraz pliku.
Zdjęcie: 123RF

Sieć społecznościowa została w ostatnich latach poddana intensywnej kontroli pod kątem tego, jak jej algorytmy promują treści.

Teraz mówi, że testuje kontrolki, aby „zmodyfikować preferencje zamówień ludzi” i dostosowywać kanały.

Obejmuje to na przykład zwiększenie liczby postów od znajomych i rodziny oraz zmniejszenie tych postów z grup i stron.

Powiedziała, że ​​sprawi to również, że istniejące kontrolki będą „łatwiejsze w dostępie” – takie jak ulubione i drzemka, które znajdują się w dużej mierze w podmenu Ustawienia.

„Zaczniemy testować w krajach na całym świecie dla niewielkiego odsetka ludzi i stopniowo będziemy rozwijać się w nadchodzących tygodniach” Facebook Powiedział w swoim ogłoszeniu po.

„Jest to część naszej ciągłej pracy nad zapewnieniem ludziom większej kontroli [the] Kanał informacyjny, dopóki nie zobaczą więcej tego, czego chcą, a mniej tego, czego nie chcą”.

Rząd rang

Pojawia się, gdy Facebook i jego nowo nazwana firma macierzysta Meta znajdują się pod polityczną presją, aby umożliwić użytkownikom ominięcie swoich systemów oceny.

Tak zwana „kategoryzacja oparta na udostępnianiu” była częstym celem krytyki w zeznaniach demaskatora Facebooka Francisa Hogana, który powiedział, że priorytetowo traktuje treści dzielące i ekstremistyczne.

Facebook się z tym nie zgadza, ale opinia ta rozprzestrzeniła się wśród niektórych.

Grupa amerykańskich prawodawców wprowadziła ustawę o nazwie „Bubble Filter Transparency Act”, która ma zapewnić użytkownikom sieci społecznościowych możliwość korzystania z witryn bez jakiejkolwiek ingerencji obliczeniowej.

To przybliży Facebooka do jego pierwotnej wersji. Na początku, kiedy tylko studenci naprawdę korzystali z Facebooka, po prostu wyświetlał on każdy post od znajomych, z najnowszym pierwszym.

Ze swojej strony Facebook uważa, że ​​użytkownicy tak naprawdę tego nie chcą. a Najnowszy raport Washington Post Odkryłem, że Facebook przeprowadził w ostatnich latach co najmniej dwa eksperymenty, badając, co się dzieje, gdy kanał algorytmiczny jest wyłączony.

Jednym z tych testów jest Poczta Zgłoszono, że zmniejsza liczbę logowań użytkowników na Facebooku, spędza mniej czasu na czytaniu treści i ogranicza publikowanie.

„Dokumenty wskazują, że obrona rankingów algorytmicznych przez Facebooka wynika nie tylko z jego własnych interesów handlowych, ale z paternalistycznego przekonania, popartego danymi, że jego wyrafinowane oprogramowanie do personalizacji wie, czego użytkownicy chcą lepiej niż sami użytkownicy” – napisano w gazecie.

Facebook dodał jeden sposób na dostęp do kanału osi czasu od marca tego roku, chociaż nie jest to opcja domyślnie dostępna.

W swoich aplikacjach mobilnych, podczas przewijania kanału informacyjnego, czasami wyświetla opcję „Najnowsze”. Działa tylko dla tej sesji przeglądania. Przy następnym otwarciu aplikacja powróci do kanału algorytmu.

BBC

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *