Will Easton, dyrektor zarządzający Meta na Australię i Nową Zelandię, powiedział, że Nowa Zelandia może być w czołówce technologii, która poprowadzi ścieżkę metaverse.
„Facebook nie będzie samodzielnie budować, posiadać ani obsługiwać metaverse, a na każdym etapie będziemy współpracować z decydentami, ekspertami i partnerami branżowymi.
„Istnieje już mnóstwo nowozelandzkich firm i twórców pracujących w tej przestrzeni, w tym projektanci mody, twórcy gier i doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości, naukowcy i marketerzy eksperymentujący z nowymi wciągającymi formatami” – powiedział.
„Metaverse pomoże nam jeszcze bardziej zbliżyć się do odczuwania tej osobistej obecności, dzieląc przestrzeń, a nie ekran”.
Rosnąca dokładność
Rebranding pojawia się w związku z rosnącą kontrolą potęgi giganta mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem jego algorytmów, sposobu radzenia sobie z nadużyciami i jego wpływem na dzieci.
W zeszłym miesiącu przerwał plany Instagram Kids po Dziennik Wall Street Wspomniała, że firma wie, że spowodowało to, w szczególności, niektóre nastolatki, które źle się czują ze swoim wizerunkiem.
Frances Haugen, informator, który dostarczył wewnętrzne dokumenty firmy do Dziennik Wall StreetI Zeznawał również przed podkomisją Komisji Handlu Senatu USAProdukty firmy „szkodzą dzieciom, podziałowi paliwowemu i osłabiają naszą demokrację” – powiedział.
Powiedziała senatorom, że firma stawia zysk na wszelkiego rodzaju moralnej odpowiedzialności.
Zeznania Haugena skłoniły sekretarz prasową Białego Domu Jen Psaki do stwierdzenia, że Facebook musi stawić czoła problemom związanym z prywatnością i zaufaniem, a jednocześnie ma wiele do zrobienia.
Na początku tego miesiąca niezależna rada nadzorcza firmy zażądała również większej przejrzystości od giganta mediów społecznościowych, mówiąc, że firma nie była „w pełni szczera” w kwestii obsługi niektórych głośnych kont użytkowników.
Nie zmieni nazw popularnych platform społecznościowych firmy, w tym Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.
Zuckerberg powiedział, że radykalna zmiana firmy była konieczna, ponieważ jest „ściśle związana z jednym produktem” – Facebookiem.
„Jestem dumny z tego, co do tej pory zbudowaliśmy, i nie mogę się doczekać tego, co będzie dalej – gdy wychodzimy poza to, co jest możliwe dzisiaj, poza ograniczenia ekranów, poza granice odległości i fizyki, i w kierunku przyszłości gdzie wszyscy mogą być razem, tworzyć nowe możliwości i próbować nowych rzeczy”.
„To przyszłość, która wykracza poza każdą firmę i wszyscy się udamy”.
„Mam nadzieję, że z czasem będziemy postrzegani jako firma metaverse” – powiedział Zuckerberg. „Nadszedł czas, abyśmy przyjęli nową markę korporacyjną, aby objąć wszystko, co robimy, aby odzwierciedlić to, kim jesteśmy i co mamy nadzieję zbudować”.
Facebook ogłoszony w poniedziałek miliardy zostały zainwestowane w wysiłki metaverse Wraz ze spowolnieniem działalności reklamowej.
Gigant mediów społecznościowych powiedział, że zacznie publikować wyniki finansowe swoich laboratoriów rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości jako oddzielnej jednostki, ponieważ inwestuje miliardy w swoje ambicje zbudowania „metawersum”, a także poinformował, że jego główna działalność reklamowa stoi w obliczu „znaczenia niepewność.”
Wcześniej zobowiązała się do Stwórz 10 000 miejsc pracy w Unii Europejskiej wspierać jej wysiłki na rzecz budowy metawersu.
Co to jest metaverse?
Metaverse to szerokie pojęcie. Ogólnie odnosi się do współdzielonych środowisk świata wirtualnego, do których ludzie mogą uzyskać dostęp przez Internet.
Termin ten może odnosić się do przestrzeni cyfrowych, które stały się bardziej realistyczne dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości (VR) lub rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Niektórzy używają również słowa metaverse do opisania światów gier, w których użytkownicy mają postać, która może wędrować i wchodzić w interakcje z innymi graczami.
Istnieje również pewien rodzaj metaverse, który wykorzystuje technologię blockchain. W nich użytkownicy mogą kupować wirtualną ziemię i inne aktywa cyfrowe za pomocą kryptowalut.
Wiele książek i filmów science fiction jest osadzonych w kompletnych metawersach – alternatywnych światach cyfrowych, które są nie do odróżnienia od rzeczywistego świata fizycznego. Ale to wciąż fikcja. Obecnie większość wirtualnych przestrzeni wygląda bardziej jak w grze wideo niż realistycznie.
Dlaczego startuje?
Fani metaverse widzą w nim kolejny etap rozwoju Internetu.
Obecnie ludzie wchodzą ze sobą w interakcję online, przechodząc do witryn takich jak platformy mediów społecznościowych lub korzystając z aplikacji do przesyłania wiadomości.
Idea metaverse polega na tworzeniu nowych przestrzeni online, w których interakcje ludzi mogą być wielowymiarowe, w których użytkownicy będą mogli zanurzyć się w treści cyfrowe, a nie tylko je oglądać.
Przyspieszone zainteresowanie metawirusami można postrzegać jako efekt pandemii COVID-19. Ponieważ coraz więcej osób zaczyna zdalnie pracować i chodzić do szkoły, rośnie zapotrzebowanie na sposoby urealnienia interakcji online.
Kto uczestniczy?
Idea metaverse wzbudza duże zainteresowanie inwestorów i firm, które chcą być częścią kolejnego wielkiego wydarzenia.
Zuckerberg po raz pierwszy powiedział w lipcu, że firma spróbuje przejść z firmy mediów społecznościowych do metawersu w ciągu najbliższych pięciu lat.
Termin ten jest popularny w Dolinie Krzemowej, gdzie Microsoft wspomniał również o zbieżności świata cyfrowego i fizycznego.
Popularna gra dla dzieci Roblox, która zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie w marcu, określa się mianem spółki metaverse. Epickie gry Jest to gra elektroniczna Jest również uważany za część metaverse.
Na tych platformach muzycy mogą organizować wirtualne koncerty. Na przykład we wrześniu prawie miliony ludzi oglądało Arianę Grande Jest to gra elektronicznaEpic Games powiedział.
Największe światowe firmy modowe również eksperymentowały z tworzeniem wirtualnych ubrań, które ludzie mogą nosić w ciasnym otoczeniu.
newsshop/Reuters