Facebook spada, gdy zyski w trzecim kwartale spadają o połowę, a ceny akcji spadają

Facebook spada, gdy zyski w trzecim kwartale spadają o połowę, a ceny akcji spadają

Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny Facebooka, żył około 12 miesięcy. zdjęcie / AP

Meta, spółka macierzysta Facebooka, poinformowała, że ​​jej zysk zmniejszył się o ponad połowę do 4,4 mld USD (7,5 mld USD) w trzecim kwartale z 9,2 mld USD (15,75 mld USD) rok wcześniej i poinformowała, że ​​planuje wprowadzić „znaczące zmiany”. wydajność w trudnych warunkach ekonomicznych. środowisko.

Oznacza to, że zarobili w tym okresie o 4,8 mld USD (8,2 mld USD) mniej niż rok wcześniej.

Gigant sieci społecznościowych, który boryka się ze stagnacją liczby użytkowników i cięciami w budżetach reklamowych, powiedział, że przychody spadły do ​​27,7 mld USD (47,4 mld USD) z 49 mld USD (44,7 mld USD) rok wcześniej.

„Zbliżamy się do 2023 roku, koncentrując się na ustalaniu priorytetów i wydajności, które pomogą nam poruszać się w obecnym środowisku i stać się silniejszą firmą” – powiedział Mark Zuckerberg, prezes Meta.

Akcje Meta spadły o 19,1 procent do 105 USD (180 USD) w obrocie na rynku wtórnym. Cena to mniej niż jedna trzecia ceny z początku tego roku.

„Ponieważ nadal zmagamy się z pewną trudną dynamiką — niestabilną makroekonomią, zwiększoną konkurencją, utratą sygnału reklamowego i zwiększonymi kosztami z naszych długoterminowych inwestycji — muszę powiedzieć, że nasze trendy produktowe wyglądają lepiej niż widzę niektóre komentarze Widziałem” – powiedział Zuckerberg analitykom podczas rozmowy o zarobkach.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka wzrosła o zaledwie 2 procent do 2,96 miliarda pod koniec września, podała Meta.

Tymczasem gigant technologiczny miał 87 314 pracowników, co stanowi 28-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem, wynika z raportu o zarobkach.

„Wprowadzamy poważne zmiany na całym świecie, aby pracować wydajniej” – powiedział Meta w oświadczeniu.

Firma technologiczna z Doliny Krzemowej powiedziała, że ​​spodziewa się utrzymać pod kontrolą poziom zatrudnienia w przyszłym roku.

Zuckerberg powiedział, że zaciskając pas, Meta skoncentruje się na swojej sztucznej inteligencji, która wspiera rekomendacje w ofertach, takich jak funkcja krótkich filmów Reels, a także na platformach do przesyłania wiadomości reklamowych i swojej wizji Metaverse.

sok jabłkowy

Wielkie platformy technologiczne ucierpiały z powodu klimatu ekonomicznego, który zmusza reklamodawców do ograniczania budżetów marketingowych, oraz zmian w prywatności danych wprowadzonych przez Apple, które ograniczyły zakres personalizacji reklam.

„Meta kołysze się, jeśli chodzi o obecny stan swojej działalności”, powiedziała Debra Aho Williamson, główny analityk Insider Intelligence.

Mita miał szokującą ćwiartkę.  zdjęcie / AP
Mita miał szokującą ćwiartkę. zdjęcie / AP

„Decyzja Marka Zuckerberga, aby skupić swoją firmę na przyszłej obietnicy Metaverse odwróciła jego uwagę od niefortunnych realiów dnia dzisiejszego”.

Według analityka fakty te obejmują presję na Meta ze względu na globalne warunki gospodarcze, konkurencję, w tym TikTok, oraz umożliwienie użytkownikom iPhone’a ograniczenia zbierania „sygnałów” danych w celu kierowania reklam zarabiających pieniądze.

Firma Apple w zeszłym roku zaczęła pozwalać użytkownikom iPhone’a decydować, czy zezwolić na śledzenie ich aktywności online w celu kierowania reklam – zmiana, jak twierdziła, pokazała, że ​​koncentruje się na prywatności, ale co zauważają krytycy, nie powstrzymuje samej firmy przed śledzeniem.

Meta przewidziała, że ​​polityka, która wpływa na dokładność sprzedawanych przez nią reklam, a tym samym na cenę, będzie kosztować giganta mediów społecznościowych 10 miliardów dolarów (17 miliardów dolarów) utraconych w tym roku przychodów.

W tym tygodniu firma Apple zaktualizowała zasady App Store, aby wymagać, aby wyświetlane tam aplikacje korzystały z systemu płatności do sprzedaży „ulepszonych” postów, które są zasadniczo wiadomościami reklamowymi promowanymi na szczyty kanałów mediów społecznościowych za odpowiednią opłatą.

App Store to jedyny portal z treściami cyfrowymi, który umożliwia dostęp do Twojego iPhone’a lub iPada.

Zmiana oznacza, że ​​Apple będzie mógł pobierać swoją 30-procentową prowizję od tego typu reklam na Facebooku i Instagramie, podczas gdy wszystkie zarobione wcześniej pieniądze trafiły do ​​Meta, ponieważ korzystała z własnego systemu płatności.

„Apple nadal rozwija swoją politykę, aby rozwijać własną działalność, jednocześnie osłabiając innych w gospodarce cyfrowej” – powiedział Meta w odpowiedzi na zapytanie AFP.

„Apple wcześniej twierdziło, że nie miało udziału w przychodach reklamowych dewelopera i wydaje się, że zmieniło teraz zdanie”. Meta od dawna odnotowuje pozornie niekończący się wzrost, ale na początku tego roku odnotowała pierwszy spadek liczby codziennych użytkowników na całym świecie.

W lipcu Meta ogłosiła spadek przychodów w pierwszym kwartale i spadek zysków.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *