Far Cry 6 Nie będzie miał ray tracingu PS5 I Xbox Xbox XDeweloper Ubisoftu potwierdzony.
W rozmowie z WccftechGłówny programista Ubisoft 3D, Stephanie Brenham, potwierdził, że ray tracing w Far Cry 6 będzie „funkcją tylko na PC”. W połączeniu z ray tracingiem, technologia AMD FidelityFX Super Resolution będzie wyświetlana tylko w pecetowej wersji gry Far Cry 6, umożliwiając graczom na PC włączenie ray tracingu w wyższej rozdzielczości bez znacznego spadku liczby klatek.
Śledzenie promieni, dostępne wyłącznie na PC, jest dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że funkcja ta została już wcześniej zaimplementowana na PS5 i Xbox Series X. Firma Ubisoft nie potwierdziła, dlaczego w wersjach gry na PS5 i Xbox Series X brakuje ray tracingu, ale TechRadar skontaktował się z wydawcą w celu uzyskania komentarza.
Podczas gdy Far Cry 6 będzie miał ray tracing tylko na PC, Brenham wyjaśnił, że Ubisoft wykorzysta moc konsol nowej generacji, „poprawiając wydajność ukierunkowaną na 4K i osiągając 60 klatek na sekundę”. Ponadto wersje na PS5 i Xbox Series X/S będą zawierać lepsze LOD (poziom szczegółowości) oraz wysokiej rozdzielczości rysowanie odległości i tekstur w wersjach Far Cry 6 na PS4/Pro i Xbox One/One X.
Opinia: Ray tracing, wspólna cecha konsol do gier nowej generacji, był marzeniem
Śledzenie promieni na konsolach nowej generacji prawdopodobnie nie sprostało szumowi, a niewiele gier faktycznie korzysta z tej funkcji.
Jest to prawdopodobnie spowodowane drenażem ray tracingu w wydajności gry. Osiągnięcie obu 60 klatek na sekundę (do czego dąży Far Cry 6) przy użyciu ray tracingu w grze nie jest łatwym zadaniem dla sprzętu konsolowego.
“Istnieje koszt [to implement raytracing]Gavin Moore, dyrektor kreatywny demoniczne dusze na PS5 w październiku 2020 r. „Jeśli zaimplementowaliśmy w grze ray tracing, oznaczało to, że musieliśmy coś pominąć”. Co ciekawe, patrząc na Demon Souls Remake, nie wiem, jak ray tracing poprawiłby i tak już oszałamiającą oprawę graficzną tytułu. Piękno Tunelu Stonefang pomagało łagodzić ból za każdym razem, gdy umierałem za tych grubych urzędników.
Jak dotąd Sony Insomniac Games wydaje się być jednym z niewielu deweloperów, którzy dobrze zaimplementowali ray tracing w swoich grach nowej generacji. Obie Spider-Man Miles Morales I Ratchet and Clank: Rift Apart Tryby graficzne oferują wydajność ray tracingu, dzięki czemu ich gry działają w rozdzielczości 4K z ray tracingiem przy 60 klatkach na sekundę. Może Insomniac powinien podzielić się swoimi sekretami ray tracingu z innymi programistami Triple-A.