Kierowca Camaro nr 88 pokonał kolegę z drużyny Willa Browna z przewagą 2,3253 sekundy po 18 okrążeniach na torze w Melbourne, a na ostatnim okrążeniu zdobył pięć dodatkowych punktów za najszybszy czas.
Matt Payne z Penrite Racing rzucił się na trzecie miejsce na szosie, po tym jak rzucił piłkę szeroko w przedostatni rzut rożny, ale nie kosztowało go to oficjalnie podium, ponieważ Nick Percat został ukarany pięciosekundową karą wiszącą nad jego głową po starciu z Chazem Mostertem .
Percat oficjalnie zajął w końcu szóste miejsce, jedno miejsce przed Di Pasquale, a Mostert uratował czwarte miejsce na koniec.
Wynik oznacza, że Phinney powraca na prowadzenie w mistrzostwach Repco Supercars, mając dwa punkty przewagi nad Brawnem, po pierwszym z czterech wyścigów w mistrzostwach MSS Security Melbourne SuperSprint.
Przerwany start oznaczał, że zespół został wysłany na dodatkowe okrążenie formacyjne, w związku z czym dystans wyścigu został zmniejszony o jedno okrążenie do 18.
Ułatwiło to kierowcom konserwację miękkich opon, ponieważ w ten weekend nie ma obowiązkowych pit stopów.
Kiedy w końcu doszło do startu, Di Pasquale wyprzedził opiekuna pole position Viniego z drugiej strony pierwszego rzędu i objął wyraźne prowadzenie w pierwszym zakręcie.
Jednak De Pasquale sprowadził go z powrotem do następnej strefy hamowania, gdy w trzecim zakręcie wykonał szeroki obrót w Shell V-Power Mustang nr 11.
Brown (nr 87 Camaro) zajął trzecie miejsce, ale Mostert (nr 25 Mobil 1 Optus Mustang) podobnie ustąpił czwartej pozycji na rzecz Bearcata (nr 10 Bendix Camaro) na prawym skrzydle.
Mostert próbował odzyskać pozycję w Ascari i chociaż nie był w stanie kontynuować jazdy na tym torze, zrobił to w pierwszym zakręcie na początku drugiego okrążenia.
Jednak dotyk Bearcata, gdy dotarli do zakrętu 13, spowodował, że Mostert przekroczył szerokość, a Mustang nr 25 spadł na 13. miejsce.
Brown wybrał samochód De Pasquale w trzecim zakręcie na 4. okrążeniu, kiedy to badano samochód nr 11 ze względu na jego stosunkowo szybki start.
Sprawa zostałaby rozpatrzona, ale na samochód nr 10 Bearkat nałożono pięciosekundową karę za wykroczenie drogowe wobec Mosterta.
Gdy tylko rozeszła się wieść o tej karze, Bearcat wyprzedził Di Pasquale i zajął trzecie miejsce w Ascari na 5 okrążeniu, a Bayne (Mustang z numerem 19) podążał za kierowcą Matt Stone Racing po wejściu Dicka Johnson Racing.
Cam Waters (Monster Energy Mustang nr 6) zdegradował De Pasquale na szóste miejsce na 6. okrążeniu w pierwszym zakręcie, zanim Payne wypadł z wnętrza Percata i zajął trzecie miejsce w trzecim zakręcie.
Mostert wracał do zdrowia, gdy wyprzedził także Mustanga nr 11 na 9. okrążeniu w trzecim zakręcie, podczas gdy Finney wypuścił koło w ósmym zakręcie, ale udało mu się wyprzedzić Browna o około 0,7 sekundy.
Jednak pod koniec 12. okrążenia oba samochody Triple Eight rywalizowały ze sobą, a piąty Waters ustanowił nowy najszybszy czas okrążenia wynoszący 1:49,7123 sekundy.
Gdy rywalizacja doszła do ostatnich pięciu okrążeń, w radiu Browna pojawiła się rozmowa o potencjalnym wciągnięciu do walki swojego kolegi z drużyny, a Payne czaił się drugi z tyłu.
Jednak pod koniec 15. okrążenia Feeney zwiększył swoją przewagę do pełnej sekundy, a do końca okrążenia pozostały ponad dwie sekundy, gdy lider uzyskał czas 1:49,5717 s.
Obaj ustanowili swoje rekordy życiowe na osiemnastym i ostatnim okrążeniu: Finney uzyskał czas 1:49,5611 s, Brown uzyskał czas 1:49,8789, a Bayne był trzeci, aż do chwili, gdy na ostatnim okrążeniu wjechał szeroko w zakręt 13.
Bearcat zdał, ale dla kierowcy Grove Racing nie miało to żadnego znaczenia.
Mostert wziął flagę w szachownicę na piątym miejscu i tym samym po przyznaniu rzutu karnego odziedziczył czwarte miejsce po Watersie i Bearkacie.
De Pasquale zajął siódme miejsce, za Jamesem Courtneyem (nr 7 Mustang Snowy River Caravans), Toddem Hazlewoodem (nr 99 TFH Hire Camaro) i Jacquesem Le Brocqem (nr 9 TFH Hire Camaro).
Czwarty wyścig sezonu, również zaplanowany na 19 okrążeń, rozpocznie się jutro o 14:55 czasu lokalnego/AEDT.
Wyniki do naśladowania