Fidżi pragnie stać się globalną marką czekolady

Fidżi pragnie stać się globalną marką czekolady

Fidżi pragnie stać się globalną marką czekolady.

Zostało to potwierdzone przez wicepremiera i ministra handlu, spółdzielni, mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw Manoa Kamikameka podczas niedawnej wizyty w She Universe, kawiarni czekoladowej w Christchurch w Nowej Zelandii.

Delegacja pod przewodnictwem Kamikamiki spotkała się z Susan Johnson, która ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży czekoladowej i jest związana z Grow Asia Pacific, organizacją pozarządową współpracującą z rolnikami w celu poprawy jakości, produkcji i przyjęcia najlepszych praktyk rolniczych.

Kamikameka twierdzi, że zespół pracuje obecnie nad rekultywacją upraw kakao na Samoa i Wyspach Salomona, współpracując jednocześnie z kilkoma plantatorami kakao na Fidżi.

Mówi, że wizyta koncentruje się na potrzebie ożywienia przemysłu kakaowego na Fidżi i potencjale tego kraju do ugruntowania pozycji globalnej marki czekolady, podobnej do inicjatyw podjętych na Vanuatu i Wyspach Salomona.

Producenci czekolady w Nowej Zelandii i Australii coraz częściej wybierają ziarna kakaowe z Oceanu Spokojnego ze względu na sprzyjający klimat i glebę oraz zaangażowanie rolników, zwłaszcza kobiet.

Kamikameka twierdzi, że zaangażowanie rolników oddolnych na Fidżi w połączeniu z dobrze przemyślaną strukturą przemysłu ma kluczowe znaczenie dla odrodzenia przemysłu kakaowego na Fidżi.

Kamikameka podziękował Johnson za jej gościnność i wyraził nadzieję na przyszłą współpracę i dialog w celu ożywienia przemysłu kakaowego na Fidżi.

READ  Premier Chris Hipkins proponuje wizytę w Indiach i rozmowę o wolnym handlu

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *