Klienci HelloFresh, którzy pobierają opłaty za zestawy posiłków, których nie zamówili, są proszeni o zgłoszenie firmy do Komisji Handlu.
Usługa cotygodniowej dostawy jedzenia działa w modelu abonamentowym, ale klienci mogą zrezygnować z niektórych pakietów, jeśli nie podoba im się to, co jest w ofercie — i dopóki zamówienie zostanie zrealizowane w określonym terminie, nie muszą płacić za to.
Ale czasami i tak dostarcza, aw takich przypadkach HelloFresh odlicza koszt zwrotu produktu od zwrotu, pozostawiając klientów pod ręką.
„W przeszłości było to dobrze udokumentowane, ale HelloFresh twierdzi, że to nie błąd” — powiedziała Caitlin Cherry, szef działu treści konsumenckich w Nowej Zelandii.
„Niektórzy klienci HelloFresh są zmieniani i trzeba to zatrzymać”.
Stwierdzono, że konsument otrzymał „liczne skargi” w ciągu ostatnich kilku lat od klientów, którzy uiścili opłaty za pudełka, z których zrezygnowali, i subskrypcje, które anulowali. RNZ jako pierwszy zgłosił problem Ponownie w styczniu 2020 r.
Niektórzy twierdzili, że skontaktowali się z HelloFresh, aby powiedzieć im, że ich aplikacja często nie rejestruje się, gdy chcą pominąć dostawę.
„Ich argumentem jest to, że powinieneś był do nich zadzwonić, aby powiedzieć im, że aplikacja nie działa w odpowiednim czasie”, powiedział jeden z klientów Consumer NZ, ale (a) nie wiesz, że to nie działa i (b) oni dobrze wiedzieć, że nie. „
Konsument powiedział, że HelloFresh zaprzeczył jakimkolwiek problemom z oprogramowaniem, z „żadnymi konkretnymi problemami ze stroną internetową lub funkcjonalnością aplikacji na zapleczu”.
„Jest to proces, w którym klienci zawsze otrzymują zwrot pieniędzy w przypadku wykrycia rozbieżności” – powiedział rzecznik firmy.
Cherry powiedział, że klienci HelloFresh powinni zrobić zrzut ekranu, gdy rezygnują z dostawy, aby udowodnić, że zrobili to przed upływem terminu.
Jeśli złożysz zamówienie w określonym czasie, ale HelloFresh odmówi pełnego zwrotu kosztów, możesz skontaktować się ze swoim bankiem i poprosić o obciążenie zwrotne, pod warunkiem, że zapłaciłeś kartą kredytową lub debetową. Możesz też skierować sprawę do sądu rozstrzygającego spory. „.
„Na koniec zgłoś wszelkie kwestie do Komisji Handlu – w ten sposób Komisja wie, jakie sprawy dotyczą spraw dotyczących Nowozelandczyków”.