Firma zajmująca się liniami energetycznymi Vector została ukarana grzywną w wysokości prawie 1,2 miliona dolarów za nadmierne przerwy w sieci energetycznej.
Sąd Najwyższy w Auckland wydał wyrok po tym, jak Komisja Handlu stwierdziła, że firma nie spełniała standardów jakości w latach 2017-2020.
To już trzeci raz, kiedy firma zajmująca się czcionkami została ukarana grzywną za naruszenie standardów jakości, a Vector drugi.
Vector powiedział, że od tego czasu rozwiązał problemy i inwestuje 7,5 miliona dolarów tygodniowo w utrzymanie i rozbudowę sieci.
W ramach swoich obowiązków sprawozdawczych Vector ujawnił, że naruszył swoje standardy jakości w każdym roku, podała komisja.
Zastępca komisarza Vhari McWha powiedział, że chociaż firma Vector podjęła działania w celu rozwiązania problemu braku zgodności z normami jakości związanymi z przestojami, nie przestrzegała dobrych praktyk przemysłowych, podejmując te kroki zbyt późno, aby zapobiec nadużyciom w latach 2017-2020.
„Konsumenci z Auckland mają prawo oczekiwać dobrej jakości usług od swojego przewoźnika, a Vector nie wdrożył środków mających na celu jak najwcześniejszą poprawę niezawodności swojej sieci” – powiedział Makua.
„Biorąc pod uwagę wpływ, jaki przerwy w dostawie prądu mogą mieć na konsumentów i firmy — od utraty łatwo psujących się przedmiotów, ogrzewania i ciepłej wody, po przestoje pracowników i utratę dochodów — niezwykle ważne jest, aby firmy liniowe posiadały systemy do identyfikacji istniejących zagrożeń i zarządzania nimi. w swoich sieciach”.
Commerce Commission i Vector wspólnie zarekomendowały 1 158 400 USD, co zostało nałożone przez Sąd Najwyższy.
Kara za rok 2018 była najwyższa, co odzwierciedla fakt, że zakres przerw był większy w tym okresie, natomiast kara za lata 2019 i 2020 była niższa, co odzwierciedla fakt, że większość działań naprawczych Vectora miała miejsce w tym okresie. Komisja stwierdziła.