dostarczone
Firma Fletcher Building obniżyła całoroczną prognozę zysków, ponieważ deszczowa pogoda i spowolnienie na rynku mieszkaniowym odbiły się na dostawach materiałów budowlanych i firmie budowlanej.
Firma Fletcher Building obniżyła prognozę zysków, powołując się na wpływ deszczowej pogody i spowolnienie rynku mieszkaniowego.
Firma zajmująca się materiałami budowlanymi i budowlanymi obniżyła prognozę zysku operacyjnego na rok do 30 czerwca do około 800 milionów dolarów. To spadek w porównaniu z lutową prognozą 800 mln USD do 855 mln USD i poprzednimi szacunkami co najmniej 855 mln USD. Prognozy wykluczają ważne pozycje jednorazowe.
Najnowsza prognoza zysków nadal przewyższałaby zysk operacyjny w wysokości 756 mln USD, który firma odnotowała w poprzednim roku.
Fletcher wstrzymał już niektóre projekty mieszkaniowe, ponieważ rynek mieszkaniowy zwolnił po dwóch latach silnego wzrostu i ostrzegł, że handel zostanie uderzony przez surową pogodę latem, kiedy huragan Gabriel uderzył w Nową Zelandię, po zaledwie tygodniach ulewnych deszczy. Auckland i North North Island.
„Od ostatniego odświeżenia rynku w lutym druga połowa nieszczęścia spowodowanego deszczową pogodą w Nowej Zelandii trwa, choć nie tak dotkliwa jak przez pierwsze dwa miesiące” – powiedział dyrektor generalny Ross Taylor na konferencji prasowej dla inwestorów w Auckland w środę.
Taylor powiedział, że słabość na rynku mieszkaniowym zaczyna odbijać się na popycie na produkty budowlane i dystrybucyjne firmy, przy czym wolumeny spadły o 5% do 7% od szczytu i oczekuje się, że w przyszłym roku spadną o kolejne 8%.
Fletcher spodziewa się sprzedać około 650 domów w bieżącym roku do 30 czerwca, nie osiągając celu 800 domów, które analitycy ostrzegali, że będzie to „wyzwanie”.
„Chociaż jest to wynik poniżej naszych oczekiwań, pozostaje to solidny wynik na wymagającym rynku” – powiedział Taylor.
„Chociaż spodziewamy się dalszych spadków wolumenów w naszych firmach zajmujących się materiałami i dystrybucją, widzimy pewne oznaki, że sam rynek mieszkaniowy w Nowej Zelandii zaczyna się stabilizować” – powiedział.
Firma Fletchera planuje sprzedaż od 700 do 800 domów w przyszłym roku.
Chris McCain/personel
Indeks cen domów CoreLogic pokazuje przyspieszenie spadku od kwietnia do maja, ale nadal jest poniżej spadków obserwowanych w 2022 r.
Taylor powiedział, że inflacja kosztów i zaostrzenie cen sprzedaży domów prawdopodobnie będą wywierać presję na marże w branży deweloperskiej firmy w następnym roku fiskalnym 2024, choć spodziewał się, że zacznie się poprawiać w roku fiskalnym 2025.
Ekonomiści twierdzą, że ceny domów osiągnęły już najniższy poziom, ponieważ stopy procentowe zbliżają się do szczytu, a imigracja powraca, by zapewnić nowe źródło popytu.
Taylor powiedział, że rynek mieszkaniowy wydaje się być w środku cyklu, a nastroje wydawały się stabilizować, ponieważ ludzie czuli, że stopy procentowe osiągnęły szczyt, a ceny były najniższe.
Powiedział, że firma jest trudna, aby upewnić się, że nie zrezygnuje ze wzrostu wydajności, jaki osiągnęła w ciągu ostatnich kilku lat.
Marże operacyjne Fletchera wykazują stałą poprawę z 7,2% w 2019 r. do 8,9% w ubiegłym roku i miały przekroczyć 9% w bieżącym roku.
Taylor powiedział, że firma nadal zwiększa swoje inwestycje, aby upewnić się, że jest dobrze przygotowana do wzrostu bez względu na cykl.
„Podoba nam się izolacja i stosunkowo mniejsza skala rynków Nowej Zelandii i Australii, ponieważ pozwala to lokalnym graczom być bardzo konkurencyjnymi wobec importerów i być liderami w przełomowych innowacjach” – powiedział.
Jednostka Fletcher Winstone Wallboards ma duży udział w rynku płyt gipsowych ze swoim produktem Gib i była krytykowana podczas pandemii Covid za to, że nie nadąża za wzrostem popytu wynikającym z blokad, powodując wąskie gardło w budownictwie i stres dla budowniczych i szeroko rozumianej branży.
Taylor przyznał, że poziom zadowolenia klientów firmy spadł z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw związanych z Covid, spadając do 36 w 2022 r. z 41 w 2021 r. Pod koniec maja poziom wzrósł do 40.
„Chociaż jest to„ dobry ”poziom i teraz wykazuje tendencję wzrostową we właściwym kierunku, nadal jesteśmy w dobrej pozycji, a górny kwartyl znajduje się powyżej 55” – powiedział. „To dla nas ogromna szansa, ponieważ ogólnie nasza branża jest słaba pod względem obsługi klienta i bardzo słabo sobie radzi”.
Powiedział, że inicjatywy takie jak sprzedaż online pomagają poprawić obsługę klienta, ponieważ oczekuje się, że sprzedaż online wzrośnie z około 900 milionów dolarów rocznie do około 1,5 miliarda dolarów w 2025 roku.
Taylor powiedział, że długoterminowe perspektywy wzrostu dla sektora w Australii i Nowej Zelandii są „bardzo silne”.
„Wynika to z połączenia ciągłego i silnego wzrostu liczby ludności, ale pogarszają go deficyty infrastruktury w obu krajach, które wymagają znacznych nakładów inwestycyjnych, aby nadrobić zaległości” – powiedział.
Akcje firmy spadły o 0,8% do 5,17 USD w południe na giełdzie NZX i zyskały w tym roku 14%.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”