Fonterra twierdzi, że przebudowa zespołu Farm Source nie zmieni całkowitej liczby osób, które pracują bezpośrednio z rolnikami.
Ann Douglas, dyrektor FarmSource Group, mówi, że spółdzielnia wie, jak ważne jest to wsparcie dla rolników.
W aktualizacji dla rolników Douglas mówi, że zmiany koncentrują się na trzech rzeczach – ulepszeniu lokalnego wsparcia, ulepszeniu telefonów i narzędzi cyfrowych w celu ułatwienia pracy oraz zapewnieniu, że spółdzielnia zrobi wszystko, co w jej mocy, aby utrzymać i rozwijać zrównoważone dostawy mleka.
„Chcemy zapewnić szeroki wachlarz sposobów komunikowania się w ramach współpracy.
„A potem, niezależnie od tego, którą wybierzesz, w oparciu o twoje preferencje i potrzeby, dążymy do wzmocnienia tego połączenia”.
Współpraca wprowadza trzy nowe role dla zespołów działających w terenie: dyrektorów regionalnych, kierowników obszarów usług spółdzielczych i doradców ds. wsparcia rolników.
Douglas mówi, że gdy role kierowników regionalnych zostaną przydzielone w nadchodzących tygodniach, skontaktują się z rolnikami, aby przedstawić siebie i członków swojego zespołu.
Nowa struktura ma obowiązywać od 1 sierpnia 2023 r., ale Douglas zauważa, że po tej dacie stanowiska mogą być nadal obsadzone.
Odnowienie pozostawi niektórych pracowników Farm Source bez ról: Fonterra współpracuje z nimi, aby odkrywać nowe możliwości w Farm Source lub innych częściach spółdzielni.
„Nie podejmujemy lekko decyzji dotyczących ról w naszym zespole i wiemy, że zmiany mogą być niepokojące.
„Wspieranie naszych pracowników podczas tej rozmowy było i nadal będzie najwyższym priorytetem”.
Niektórzy rolnicy Fonterra wyrazili swoje zaniepokojenie W przypadku utraty bezpośredniego kontaktu z personelem terenowym Farm Source. Spółdzielnia Fonterra i członkowie zarządu odebrali telefony od rolników w tej sprawie.
Douglas mówi, że słuchali i odbyli rzeczywiste, bezpośrednie konsultacje z zespołem, w tym czas na rozważenie opinii wszystkich. „W oparciu o te uwagi wprowadzono istotne modyfikacje do naszej pierwotnej propozycji i uważam, że w wyniku konsultacji jesteśmy w znacznie lepszej sytuacji.
„Musieliśmy upewnić się, że nasi pracownicy najpierw usłyszeli od nas o potencjalnych zmianach i mieli szansę wprowadzić zmiany, zanim cokolwiek zostanie potwierdzone, dlatego nie byliśmy jeszcze w stanie podać więcej szczegółów”.
Douglas podziękował również rolnikom, którzy skontaktowali się z nią bezpośrednio, aby podzielić się swoimi przemyśleniami.
„Zapewniam, że przeczytaliśmy i przestudiowaliśmy każdy list lub e-mail, który otrzymaliśmy od naszych rolników”.